Tickets bestellen veerboot?

cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cdr »

Hoi

Dit jaar voor het eerst met de camper naar griekenland. We willen vanuit ergens dan oversteken naar italië, weet nog niet wat en wanneer. Ergens eind september. Is het dan nodig te reserveren? We hebben nl geen datums op de planning! Ik hoor graag en alvast dank!
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Je wilt met de boot naar Italie van Griekenland?
Hoe ben je daar gekomen dan.
Wij deden Griekenland over land - NKC route - daar in de buurt van Griekenland - Patras spraken we toch veel die met de boot gingen naar Italie.
Reserveren is "altijd beter" als je aan vaste tijden gebonden bent, is het vrijheid blijheid dan kan je de lege plekken afwachten
En wil je meer weten dan ook wat meer informatie geven hoor, nu is het ik wil eten, waar kan ik eten.
Succes en groet Jaap van Duijn.
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cdr »

Hoi Jaap. Dank voor de reactie. Ik ben dus niet duidelijk geweest. We willen over land naar griekenland dus (denk via de balkan, roemenie richting griekenland. Vandaar willen we met de boot naar italië om vandaar omhoog te rijden spanje in. We hebben geen idee wanneer we aankomen in griekenland. Elk geval eind september als er niets onvoorziens gebeurt. De vraag was of je dan zo naar de boot kan of moet reserveren. Maar ik begrijp dat dat te breed is gevraagd. We zijn er nog nooit geweest vandaar. Ik denk dat t ter plekke uitzoeken wordt dan 😀.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4365
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door jheeck »

Ik zou gaan reserveren zodra je terugreisdatum bekend is. Anders loop je, zoals Jaap opmerkt, het risico dat je moet wachten tot er plek is op een boot. In september lijkt me dat wel een relatief klein risico.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cdr »

Das een idee. In de loop van de tijd komt dan de datum wel en reserveren we! Niet eens aan gedacht!!😌😌. Dank!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door MonRoe »

en als je flexibel bent in de dagen en aankomsthaven in Italie, is er veel mogelijk. Neem contact op met https://www.greekferries.gr/ daar zit een dame die Nederlands spreekt.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cdr »

Dank voor de tip Monique!
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door LMC591A28JTD »

Wij zijn net terug van 24 dagen Griekenland.

We hebben dit in de jaren 10 ook twee keer gedaan en zijn nu met Minoan Lines die opeens Grimaldi Lines heten, gegaan. En wehebben via Direct Ferries geboekt.

We betaalden voor ons vieren, mama, papa en twee tieners de lieve som van 1066 euro, waarbij ons busje als personenauto gold (onder 2 meter hoog).

Ik kan alleen maar zeggen dat we dit zo niet meer zouden boeken.

Ten eerste omdat Direct Ferries slechts een intermediair lijkt, service hoef je er niet van te verwachten.

Maar vooral omdat de bootmaatschappij Grimaldi erg tegengevallen is:

We hadden op de heen- en terugreis een 4 persoons cabine. Smeriger heb ik het zelden meegemaakt, zie de foto's.

We werden ook uren voor aankomst uit de cabine gegooid omdat die weer voor de terugreis klaargemaakt moest worden (maar niet schoongemaakt).

En op het cardeck was het al helemaal geen feest:

We werden door een paar schreeuwende Italiaanse personeelsleden gesommeerd om onze camper bijna tegen andere auto's aan te zetten.Iedereen moest eruit en alleen de chauffeur mocht blijven zitten en ik moest de auto met de zijkant ca. 20 cm van een andere auto aan parkeren. Dat zou op zich geen probleem geweest zijn, ware het niet dat alle mensen uit de andere auto's zich met koffers en tassen langs je auto persen om hun auto te bereiken, eerst bij vertrek en later weer bij aankomst.

En een Noorse meneer reed met zijn Tesla tegen de trapper van mijn fiets, ook omdat de schreeuwende aanwijzer zei dat hij door moest rijden.

Ik stond vervolgens in de rij bij de receptie op de boot en er kwam voor mij een Engelsman met foto's melden dat zijn hele motorkap in elkaar zat. De reactie was: schouderophalen en kunnen we niets aan doen, meld het maar bij je verzekering. Ik heb in ieder geval allerlei krassen die er eerder niet op zaten. En dacht ook even dat mijn aluminium crankstel van de racefiets krom had kunnen zijn door die Tesla. En dat valt gelukkig mee.

De boot was op de heenreis duidelijk overbelast. Eten in het selfservice restaurant wel redelijk van kwaliteit maar belachelijk duur. en meer dan in uur in de rij gestaan.

En personeel dat het duidelijk te druk had op die overvolle boot. De klachten- / ideeenbus op de receptie zat overvol met brieven, ik denk meer negatieve dan positieve reacties en ik had niet de indruk niet dat ze er veel mee gaan doen.

Ik zou een andere maatschappij kiezen dan Minoan-Grimaldi.

Zo schoon was onze hut,nota bene 250 euro vóór één nacht:
upload_104.jpg
upload_104.jpg (78.06 KiB) 3271 keer bekeken
upload_105.jpg
upload_105.jpg (66.45 KiB) 3271 keer bekeken
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op do 25 aug 2022, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door LMC591A28JTD »

En dit was op het cardeck
upload_110.jpg
upload_110.jpg (87.38 KiB) 3271 keer bekeken
upload_106 (1).jpg
upload_106 (1).jpg (80.97 KiB) 3271 keer bekeken
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4365
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door jheeck »

Ik was ooit tevreden klant van Minoan maar ga volgend jaar Anek/Superfast proberen. Te krap inparkeren is redelijk standaard op die boten, ruim voor aankomst de hut uit moeten ook, hygiëne valt me al jaren tegen maar de onderbemanning in de publieksruimten maakte het dit jaar wel een extra saaie lange overtocht. Dit jaar was voor mij de eerste keer met camper (en nog met hut), komend jaar 'camping on board" maar eens testen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door cdr »

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Ik ga je verhaal nog es even heel goed doorlezen!
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door peter possl »

ik heb prima ervaring bij minoan, maar dat was wel in half mei.
ik weet dat in het hoogseizoen de boten heel overbelast zijn.
iakovos
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 feb 2014, 22:13

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door iakovos »

LMC591A28JTD "Maar vooral omdat de bootmaatschappij Grimaldi erg tegengevallen is: ....."

12 jaar ieder jaar met Minoan.
Eerst vanaf Trieste, daarna vanaf Venetië.
Geen camping On Board. Moest in een hut.
Ik kan een boek schrijven over Minoan/Grimaldi.
Ook had de bemanning mijn caravan flink beschadigd.
Foto's laten maken door die bemanning, belofte alles wordt vergoed.
Voor alle zekerheid beneden deck de 2e stuurman aangesproken.
Ik kreeg alle verwensingen en beschuldigingen naar mijn hoofd geslingerd.
Toch doorgezet.
Hij heeft ook foto's gemaakt.
Ik vroeg naar zijn naam, toen brak de hel los.
Omdat ik bij de uitgang stond en de boot niet kon uitvaren in Igoumenitsa, heeft hij onder die druk zijn naam opgeschreven.
Dit alles heeft uiteindelijk niets geholpen. ( Alles voor niets moeten doorstaan bij Minoan)
Ik heb een claim ingediend bij Grimaldi, 6 mails moeten sturen in twee maanden.
Ik had € 1100,00 schade.
Gewoon de onbeschoftheid en geen enkel gevoel bij de klanten van Minoan.
Uiteraard afgewezen.
Reden : Ik had geen papier van de kapitein. Alsof ik dat moet weten. De kapitein komt voor mij helemaal van voren naar het achterschip lopen met een papiertje. Ha, ha.
Over de service - Hoe slecht deze is bij Minoan- Kan ik een boek schrijven.
Hoe je behandeld word op het camperdeck.
Als beesten wordt je opgejaagd. Vind je het gek dat er schade ontstaat.
Hoe de bemanning geen enkele interesse heeft voor de klanten van Minoan.
Enz. enz. enz.
Dat geld voor de auto deck, maar ook voor de receptie, restaurants, de bars, enz. enz.

Ik ben dit jaar overgestapt naar ANEK/Superfast.
Nu aan boord in Ancona. Met Superfast.
Camping On Board.Geen Hut meer.
Autodeck geen enkele stress, niet opgejaagd.
Receptie vriendelijk.
Het was een verademing.
GEEN MINOAN/GRIMALDI VOOR ONS !! NOOIT MEER !!
Al is MINOAN/GRIMALDI het laatste schip dat vaart tussen Italië en Griekenland.
Laatst gewijzigd door iakovos op di 06 sep 2022, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
iakovos
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 feb 2014, 22:13

Re: Tickets bestellen veerboot?



Bericht door iakovos »

jheeck "Ik was ooit tevreden klant van Minoan"
Dat geld voor mij ook. Zie mijn verhaal bij LMC591A28JTD.
GEEN MINOAN/GRIMALDI VOOR ONS !! NOOIT MEER !!
Altijd te laat in de haven ariveren.
drie a vier uur te laat.
En maar wachten, vervelen, heen en weer lopen.
Je bent wel verplicht om twee uur voor de vertrektijk aanwezig te zijn.
Soms kreeg je compensatie in de vorm van een fles water, dan kreeg je een voucher.
Wel een halve liter, moet natuurlijk geen feest worden.
De laatste keer dat we met Minoan vaarde (Op de Cruise Europa) kwam er bruin water uit de kraan.
Dat bleef zo de gehele reis. Klachten werden ongeïnteresseerd weggewoven door de receptie.
Dus je snapt wel; de halve liter water was van harte welkom.

peter possl "Ik heb prima ervaring bij minoan"
Gelukkig, helaas hebben heel veel mensen slechte ervaring met MINOAN/GRIMALDI.
Zie de reviews, 95 % slecht 1 ster.
Plaats reactie