Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
theetje4
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 22:29

Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door theetje4 »

Hallo!

Ik ben al een tijdje bezig met een camper project. Ik heb twee bussen gekocht: een knappe t4 en een vergane westfalia t4. Er zijn zoveel fijne onderdelen die van een westfalia komen zoals: het hefdak, de slaapbank, de ramen, de electra enzovoort. Ik ga hem niet helemaal origineel maken maar meer een 2.0 proberen te maken. Op het weetjewel.nl forum houd ik het al een tijdje bij dus hier even snel.

De gestripte westfalie:
Afbeelding

Terug plaatsen van de rail:
Afbeelding

Afbeelding

Gordels plaatsen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schuifraam:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hefdak:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isoleren:
Afbeelding

Afbeelding

Nieuw interieur:
Afbeelding

Afbeelding


Tot zover. Ik hoop dat jullie het leuk vinden dit project te volgen. Tips en opmerkingen zijn welkom :)
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door John lamers »

1 opmerking, het gat in jouw dak loopt door tot voorbij de b stijl, dat betekend dat in geval vannen botsing je gordel de rand boven de deur naar binnen kan trekken. Hoe was dat bij de westfalia opgelost? Is daar geen stalen frame toegepast om het gat heen?

Je zoekt de grens op van waar je wijzigingen aan mag doen zonder complete herkeuring en testen door RDW. Ik hou daar wel van, maar je moet geen discussie krijgen daar.

Het werk wat je doet ziet er wel erg goed uit, succes met het afbouwen.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door Stieneke en Donald »

Goed bezig theetje4 ! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
theetje4
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 22:29

Re: T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door theetje4 »

John lamers schreef:
di 23 aug 2022, 8:01
1 opmerking, het gat in jouw dak loopt door tot voorbij de b stijl, dat betekend dat in geval vannen botsing je gordel de rand boven de deur naar binnen kan trekken. Hoe was dat bij de westfalia opgelost? Is daar geen stalen frame toegepast om het gat heen?

Je zoekt de grens op van waar je wijzigingen aan mag doen zonder complete herkeuring en testen door RDW. Ik hou daar wel van, maar je moet geen discussie krijgen daar.

Het werk wat je doet ziet er wel erg goed uit, succes met het afbouwen.
Westfalia heeft daar een versteviging frame voor bedacht die heb ik met de juiste sikaflex weer terug gelijmd weet even het nummer niet meer die zit verder nog met een aantal popnagels vast. Ik begrijp wel wat je zegt, ik heb voor deze taken ook flink de tijd genomen en meerdere keren met de RDW gebeld. Kan tot nu toe goed overweg met elke keurmeester die ik heb gesproken.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door beatrix18 »

Dat doe je goed! :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
theetje4
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 22:29

Re: Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door theetje4 »

Weer iets verder met het interieur. de kast ging helemaal fout bij lijmen dus daar moet ik even wat op bedenken. Luistert allemaal vrij nauw.
wel de T-molding om de deurtjes gezet en een tafeltje gemaakt. Wel met de Westfalia onderdelen maar niet precies hetzelfde.

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook de achterklep, schuifdeur en spatbord terug van de spuiter. Erg blij mee, helaas niet de centen om de hele bus te doen.

Afbeelding
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door jansloos »

Met goede verf en een roller?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
theetje4
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 22:29

Re: Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door theetje4 »

De carrosserie? Dat durf ik niet aan hoor. Mat zou ik dat nog wel aan durven maar hoogglans niet. De lak is nog behoorlijk goed alleen als je dan zo’n nieuw gespoten deel terug krijgt zie je toch wel iets verschil. Maar goed boenen helpt ook.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 28 aug 2022, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door Mickel Moen »

Vervang boenen door poetsen, de echten zeggen detailen en je krijgt de oude lak weer tip top. Maar wellicht bedoel je dat ook met boenen.

https://mickelmoen.blogspot.com/2012/12/poetsen.html

Overigens, prachtig project en heel slim om vroegtijdig al met de RDW te overleggen.

Veel succes verder.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
theetje4
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 22:29

Re: Volkswagen T4 Westfalia maar dan anders



Bericht door theetje4 »

Ik had me er nog niet in verdiept. Dus de link komt goed uit! Was zelf ook niet van plan er al te veel geld aan uit te geven dus lijkt me een goeie optie zo met de hand
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 31 aug 2022, 7:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie