Gezocht: stukje fineerplaat

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beer1952
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 12:45

Gezocht: stukje fineerplaat



Bericht door beer1952 »

Ik heb een Frankia MB i 7000 uit 2001
Nu heb ik daarvan de klerenkast gemodificeerd om er een TV in te zetten.
Zie foto's
Ik wil de TV opening graag af kunnen sluiten en heb daarvoor een 3mm plaat gebruikt die ik van binnen uit omhoog en omlaag kan schuiven. Het plaatje blijft omhoog staan door magneetjes aan de binnenkant.
Nu ben ik op zoek naar fineer, hout of plakfolie in exact dezelfde kleur als de kast en het interieur. Afmeting 60 X 60 cm.
Bij navraag schijnt de houtkleur Milano te heten. Het is een beetje rossig van kleur en wordt ook bij Hymer en Concorde gebruikt.
Zonder resultaat tot nu toe.
Kan iemand me aub verder helpen?
Het plaatmateriaal (2.4 mm dik) is te bestellen maar alleen in de maat 1220 X 2440 mm voor ca. 100 euro.
Of is er misschien plakfolie op de markt met hetzelfde patroon en kleur?
Anders zal ik het zelf moeten printen en transparante folie moeten gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding
If you don’t know where you’re going any road will take you there
- George Harrison -
Vockingvan
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 jun 2022, 15:10
Contacteer:

Re: Gezocht: stukje fineerplaat



Bericht door Vockingvan »

Beste Beer,

Aan de foto te zien is het kersen fineer. Een klein stukje op een dikte van 2,4mm erg lastig te vinden denk ik. Kersen verkleurt in het begin ook behoorlijk. Dus als het niet direct past is dat na een paar weken misschien wel het geval.

Voor fineer kan je terecht bij Kuiper uit Tubbergen, maar je zal altijd aan een hele plaat vast zitten.

Succes, groet, Peter

https://www.youtube.com/channel/UCLT5p4 ... AkgNO4MJow
https://www.instagram.com/vockingvan/?hl=en
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6773
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Gezocht: stukje fineerplaat



Bericht door evdoetelaar+larana »

Stel dat je een leverancier vindt voor het juiste fineer, dan nog zal je kleurverschil hebben/blijven houden tussen oud en nieuw fineer. Als je dat niet storend vind, dan doen. Vind je dat wel storend, dan kan je ook een contrasterende kleur overwegen (bijv. een kleur die elders in je camper voorkomt).
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Gezocht: stukje fineerplaat



Bericht door roma »

Hier is jouw topic al zo'n 863 keer bekeken. Ik vrees dat je het op moet geven. Een nieuwe camper is waarschijnlijk de beste optie. :mrgreen:
viewtopic.php?t=8481219
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Gezocht: stukje fineerplaat



Bericht door John lamers »

De naam milano is waarschijnlijk de naam die de camperbouwer er aan heeft gegeven. Het moet kersen voorstellen.
Ik heb mijn meubelplaat bij plak en plaat in Groningen laten maken, je zou daar de boeken met stalen van verschillende fabrikanten door kunnen bladeren.
Misschien kunnen zij een stukje leveren.
Plaats reactie