T-mobile fair use policy

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

T-mobile fair use policy



Bericht door NAWM »

Omdat we langer in het buitenland blijven heb ik het maar eens opgezocht:
TMobile rekent wat extra per GB na 4 maanden.

Vanaf 1 januari 2020 per GB € 4,235
Vanaf 1 januari 2021 per GB € 3,630
Vanaf 1 januari 2022 per GB € 3,025
Vanaf 1 juli 2022 per GB € 2,420

Het wordt elk jaar goedkoper.
Als het in een grafiekje teken, potlood en papier, dan staat de teller op nul in juli 2023.

Wie weet hier meer over?
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Tmobile fair use policy



Bericht door Stieneke en Donald »

Dat zou mooi zijn! :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Tmobile fair use policy



Bericht door WimZ »

De getallen per GB lopen af tot 1 euro + btw in 2027.
Bij unlimited data in Nederland krijg je in het buitenland ook steeds meer GB's omdat dit ook in de regeling voor roaming staat.

Zie ook Europese regels roaming
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Tmobile fair use policy



Bericht door GeMa »

KPN heeft bij unlimited de buitenland bundel recent verhoogd naar 50 Gb per maand (was 25).
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door appellover »

Begrijp ook niet waarom bij mijn Spaanse provider xenet wel alle abo’ in de hele EU gebruikt kunnen worden ,dus ook de onbeperkt in de hele EU ,heb dat nog niet bij andere gezien.Gebruik soms per maand ruim 300GB roaming en betaal toch maar 20€pm.Geen idee hoe ze dat doen ,gaat al paar jaar goed .Heb de mail waar het in vermeld wordt goed bewaart.Dacht ook te mooi om waar te zijn maar is echt zo.

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door NAWM »

Appellover:
Ook langer dan 4 maanden buiten Spanje?
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door Schovie »

Ik heb ook Xenet. De laatste keer dat ik in Spanje was en de sim kaart gebruikte was in november 2021. Daarna gebruikt in Frankrijk en België tijdens onze thuisreis. Dit jaar heb ik de sim kaart ruim 3 maanden op onze reis naar Griekenland gebruikt en nu een maand in Denemarken. Werkt dus nog steeds. Ik heb zelf de indruk dat Xenet dus niet controleert op gebruik buiten Spanje.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

T-mobile fair use policy



Bericht door appellover »

Dat heb ik nog niet geprobeerd,fijn dat ik nou lees dat ze het niet zo nauw nemen ,lijkt me ook een makkelijke provider ,alles kan bij hun lijkt wel ,behalve e-sim voor mijn iwatch dat hebben ze niet.
Verder super ,heerlijk onbeperkt in de huawei 818.
Groot voordeel voor ons is dat ruim 90% van Spanjaarden in eigen land op vakantie gaan en dus nooit roamen.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door DJSmiley »

@ron ik dacht dat jij geen huawei had (/mocht van de directie) en dat je een andere mifi had gekregen?
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door appellover »

Heb je goed onthouden ,de buurman in Spanje ook over op glasvezel en de Tenda 4G router die ik toen voor hem had aangesloten was over .Ding werkte prima in Spanje maar in Frankrijk niet meer ,van alles geprobeerd maar geen wifi ,kon geen netwerk vinden .Dus over op hotspot iphone.Maar toen we in Nederland waren snel naar marktplaats en een huawei b818 voor 95€ ,nog nieuw in doos ,hij had de router gekregen van tmobile bij abo glasvezel ,zou paar maanden duren maar al na 3 dagen .Dus op marktplaats ,wel helemaal in noord groningen ophalen.Ben er heel blij mee ,werkt prima ,hoop ook straks weer op terugweg naar huis in Spanje .Dus nu een Tenda 4G router overcompleet ,weer een ding in de la bij de oude xiaomi stick ,nu 4K,en 2x chromcast ,zit in de xiaomistick gebouwd.Ook nog een amazon fire stick in die la.voordeel is dat ik nu wel handig ben geworden met die sticks en casten diveces.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door appellover »

Kom ik eerste keer met de Huawei in België en geen internet meer op de Huawei ,alle lampjes branden behalve status ,paar keer stroom er af en opnieuw maar niks geen verbinding met 4G ,andere sim er in van telefoon die wel werkt,maar hielp niks ,zal toch geen simlock zijn? Kan eigenlijk niet want spaanse sim werkte in Nederland wel .Soort landen simlock? Via 192.168 enz de huawei benadert ,en na tijdje zoeken ,ja hoor data roaming niet ingeschakeld.Wist niet dat het bestond in een router wel op telefoon natuurlijk.Dus de huawei b818 welke door t-mobile kado worden gedaan is de dataroaming niet bruikbaar ,hoeft ook niet is de bedoeling voor thuisgebruik.Schakelaar omgezet en de router doet het weer prima ,nu ook in Frankrijk met Orange fr.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door Camper-T »

Doe eens een volledige reset door het ‘reset’ knopje onderop de B818 5 seconden in te drukken.
Mogelijk staan er nog oude T-Mobile (APN) instellingen in de router en die worden dan gewist.
Voor zo ver ik het weet zijn de T-Mobile B818 routers altijd unlocked geweest, ook die van mij.

Na reset is Wifi netwerk-naam iets met ‘Huawei’ en Wifi password vind je onderop op de sticker.
Login voor instellingen is standaard ‘admin’.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Utah
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 23:33

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door Utah »

NAWM schreef:Omdat we langer in het buitenland blijven heb ik het maar eens opgezocht:
TMobile rekent wat extra per GB na 4 maanden.

Vanaf 1 januari 2020 per GB € 4,235
Vanaf 1 januari 2021 per GB € 3,630
Vanaf 1 januari 2022 per GB € 3,025
Vanaf 1 juli 2022 per GB € 2,420

Het wordt elk jaar goedkoper.
Als het in een grafiekje teken, potlood en papier, dan staat de teller op nul in juli 2023.

Wie weet hier meer over?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: T-mobile fair use policy



Bericht door NAWM »

Utah, en hoe nu verder?
Plaats reactie