Zwak internet, nu aan de Moezel

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door beatrix18 »

Grofweg (!) is het verhaal voor WiFi hetzelfde en op campings helaas bijna altijd het "probleem".(niet voor iedereen :wink: )

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door Charles Franconi »

Als ik zo de meningen lees, heeft het niet zoveel zin om te investeren.
Met een Iphone 8, iphone 2020se, Ipad pro slechte ontvangst op alle Wifi hotspots van de CP.

Op de phones op Vodafone, O2 en Telekom.de uitgeprobeerd. Alles beroerd.

Kortom, mijn woonland heeft nog wat te doen.

Ik ga in ieder geval eens mijn oor te luisteren leggen bij camperaars met lange antennes op dak.
Wellicht dat ik daar nog wat wijzer wordt.

In ieder geval bedankt voor de inbreng.

PS het blijkt aan de Moezel tamelijk uitgestorven te zijn en dit al het gehele seizoen. De dame die altijd autopoetsmiddelen verkoopt op de CP, snapt er ook niks van. Honderduizenden extra campers verkocht afgelopen jaar en niks van terug te vinden
hier.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door GeMa »

Charles,

een zwak WiFi of LTE (4/5G) signaal heeft zeker baat bij een goede antenne op het dak (zie mijn eerdere bericht).

Maar..., geen signaal is geen ontvangst, welke antenne je ook hebt.

En...., Duitsland is met een inhaalslag bezig op gebied van 4/5G, dus dat wordt op termijn beter.

En ik verbaas me er soms ook over dat ondanks de vele nieuwe campers je in het seizoen "gewoon" zonder reservering op veel plekken terecht kunt. Ja, aan de ene kant zijn in het hoogseizoen de populaire (bijna) gratis camperplaatsen snel vol en aan de andere kant de luxe familie campings met veel toeters en bellen ook, maar bijvoorbeeld de kleine groene campings met slechts basale voorzieningen hebben bijna altijd nog wel plek. En voor de Moezel, ik denk dat veel mensen of in eigen land zijn gebleven of meer naar het zuiden zijn gegaan. En natuurlijk de watersnoodramp heeft sommigen wellicht ook weerhouden.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door hathi »

Charles,je hebt zeker niet de moeite genomen,om ff naar voren te lopen?,naar achter,word het inderdaad steeds moeilijker, maar dat is hier in de achtertuin ook ,proberen,is een kleine moeite,vanaf het VVV kantoor
Hans
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door Charles Franconi »

Naast het VVV kantoor is het oké.

Ze hebben onlangs de wifipunten vernieuwd, maar het is niet verbeterd op het veld. En nu staat het misschien eenderde gevuld hier. Ben benieuwd hoe dat tijdens Willys Treffen is. 😟
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door hathi »

Och,daar gaan beslissingen snel,korte lijntjes,de burgemeester,is de baas,en die weet van aanpakken,zeker als het zijn beste inkomstenbron,betreft :-B
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 24 aug 2022, 7:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hans
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door hathi »

Sorry Charles ik zit nu lekker te internetten in Enkirch 8-) …en zie / merk geen verschil met 1 1/2 maand geleden het werkt prima dus ik zou je apparatuur eens checken want daar ligt de oorzaak ?
Hans
Camper-T
Berichten: 1171
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door Camper-T »

Beetje copy-paste van mijn recente bericht in het Mifi/Wifi topic:
Dag 2 met de camper in midden Luxemburg en Huawei B818 met externe 4x4 MiMo antenne presteert ondermaats: 50% max 75% signaal en trage datasnelheid. In de Huawei app handmatig van provider gewisseld en daarna een speedtest: meer dan 90mbps download en prima snel internet.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
manitou
Berichten: 50
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 16:44

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door manitou »

In het buitenland kan je zelf de GSM operator kiezen via het menu in je smartphone.
Automatisch operator uitzetten en manueel kiezen.
Je krijgt dan een lijst van operatoren die meestal ook vanop een andere GSM mast in je buurt een verbinding kunnen maken met jouw toestel.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door Duco »

In Duitsland kiezen wij altijd voor telecom.de
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door zwaailicht »

Ik gebruik al heel lang met een Enginius. 1000 ms . Soms heeft dat ook geen nut, dan heb om ik even te rusten

Alleen …. Onder Adria is kunststof en als je een metalen bus of camper dan gaat het slecht. De enginius op de camper op dak. Dat scheelt ook vaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Camper_01

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door Camper_01 »

Heb aan de Moezel geen noemenswaardige problemen ondervonden. Wel vindt ik de ontvangst overigens in Duitsland niet te vergelijken met ontvangst in Nederland. Telefoon Samsung S10 en die van mijn vrouw S7 edge
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door anneh »

We gebruiken hier een nighthawk M2 in combinatie met de dakantenne van maxview.
En ook wij ervaren vaak genoeg echt slecht ontvangst, ook op locaties waarvan je denk zo vlak bij een grote plaats hier moet je wel goed internet hebben.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Zwak internet, nu aan de Moezel



Bericht door JoopBrekken »

Een externe antenne geeft meestal wel meer signaal sterkte maar niet altijd hogere snelheid ( en daar gaat het om! ) met name bij 4 of5 g modems met 4 interne antennes zoals bv de Huawei 818.
Plaats reactie