Elektrische vouwfiets

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Kubo »

En waar komen tegenwoordig de frames van Sparta ,Gazelle enz. vandaan vroeger werden de Sparta frames nog in Apeldoorn gelast.
In Nederland alleen nog maar assemblage.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Schovie »

Affinity schreef:
do 18 aug 2022, 15:51
Tja
Als mensen gaan zoeken op NAAM : lacros .....of shinga
op aliexpres en alibaba e.d
Dan wordt t lastig verhaal....
Effe nadenken.....

Zoek gewoon op Electrische vouwfiets...aub
Komen er tientallen verschillende types te voorschijn.
Denk je nu echt dat wij zo dom zijn en jij zo slim. Kom op met die links en geen links van elektrische vouwfietsen die totaal niet op de Shinga lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Kroppie »

of zelf gewoon zoeken waarom jezelf zo afhankelijk opstellen, zonder link kan ook hoor!!, laat zien dat je niet zo dom bent
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Bob Diesel »

Heb ff gezocht en gevonden
Begint voor iets,, normaals,, bij meer als
Ik wil hem nog niet gratis

https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... 8rgLl3bz71


https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... .1000002.0
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door gjvonk »

Beste mensen, omdat ik een nieuwe elektrische vouwfiets wilde hebben, ben ik me uitgebreid gaan oriënteren.

Ik had mijn oog laten vallen op een exemplaar wat letterlijk half zo duur is als wat ik nu heb gekocht.

Proefrit en levering zou gaan via een een hele grote fietsenzaak 1 gemeente verderop. Pas na 1 maand kreeg ik een excuustruus mail dat proefrit en levering niet mogelijk was: alles uitverkocht (waarom zet je dat niet op je website?). En de nieuwe voorraad stond vast in een aantal containers op de nieuwe (spoor)zijderoute ivm de oorlog in de Oekraïne.

Uiteindelijk terug bij mijn vorige merk fiets, die kon wel leveren. Zal ongetwijfeld ook voor een deel uit Chinese onderdelen bestaan, is afgemonteerd met Samsung en Shimano.

Hier in dit topic werd een merknaam genoemd, waarvan ik van kleur verschoot toen ik de prijs per fiets zag: letterlijk het dubbele van wat ik betaalde... accu capaciteit gelijk, ook 7 versnellingen, ook een vouwfiets...

Heeft mijn fiets 50% van de kwaliteit van die fiets? Ik denk het niet. Voel ik mij voor 100% opgelicht omdat de fiets die ik In 1e instantie wilde hebben 50% goedkoper was dan wat ik nu betaald heb? Nee, ook niet...

Dit is een non-discussie. Het volgende is een aanname: TS vraagt naar ervaringen met elektrische vouwfietsen. Niet om een discussie welk merk met welke onderdelen uit welk land voor misschien wel iets teveel geld naar het idee van een enkeling hier verkocht wordt.

Ik bepaal zelf wel of ik als consument iets wel of niet te duur vind,mag dat ook nog als tip meegeven aan een ander, maar dan houdt het wel op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op do 18 aug 2022, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: So is dat



Bestel je er 10
Heb je niks aan als je er slechts 1 wil

https://4d7b49cd1427f49d.en.made-in-chi ... -Bike.html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Affinity
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 17 jan 2022, 23:18

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Affinity »

Dag , beter zoeken ook op alibaba...
En markplaats €899.- dus inkoop....
Ik vind ze er vergelijkbaar uitzien.

Bob
Hoe denk je dat de man van shinga/ lacros begonnen in.
Kleine gehuurde schuur
Ca 5 x 15 mtr Schijndel
Zal er ook 1e keer 5 of 10 tegelijk besteld hebben......

En
Hoe is steve job begonnen.....ook in een kleine garage

Schijndel, verkoop volgens site van 2 haar terug 5000 tot 6000 per jaar...

Dus nogmaals goede zakenman. Pr op hoogste niveau, en komt in de Nederland in test tov buitenlandse tekens beste uit test..... haha

Prijzen waren 4 jaar geleden ca €1000.- per stuk verkoop Schijndel
Nu
Ca €2000.- en dan moet je nog niet gek doen ( kleine accu.....,)
Dus voor 2st met grote accu, wat tasjes enz ca € 5500.- voor een koppeltje man vrouw.

En kijk, eens kritisch tis en blijft echt een "goedkoop" "Chinees product.
Daarom schat ik inkoop € 500.- misschien nog lager.. . Voor 6000st per jaar.

Kijk nou een naar een gazelle, sparta qwick ed .deze hebben nog deels er echt werk in Nederland aan. En verkoop via vakhandel. En dan toch maar €3000.- tov €2000.- vouwfietske....
kwalitatief een wereld van verschil.
een comfortabele fiets, en niet zo'n 20 inch , 24 inch hobbel ding.

De opmerkingen na aankoop, hij fiets net zo goed en comfortabele als een echte gazelle ed .... zou ik ook zeggen als je €5500.-+ betaald hebt voor 2st .
Tussen de oren.

Hierbij
Paar foto voorbeelden van markplaats en alibaba.
Lijken mij vergelijkbaar, zelde display zelfs en geschikt om omgeving rond de camper te verkennen.
Daarna, naar voldoende camper locaties. Na 2 a 3 dagen heb je t wel gezien.
Anders caravan beter. Kun je ook grote fietsen mee nemen.

Resume
Product voldoet, maar ik vind persoonlijk tov echte merk fietsen, belachelijk.
En verder prima bedrijf.

Grappig =
Ik heb zelf 2st shinga , kosten toen €900.-
Nu €2000 - .......
Sorry Weer te lang l l verhaal

En ja, sommige, zoals kroppie zegt
probeer zelf eens te zoeken. Of Kwamen je ouders de eerste keer sex met partner in bed , de boel ook van A tot Z begeleiden... :hug:
Bijlagen
20220819_004716.jpg
Markplaats
20220819_004716.jpg (163.56 KiB) 247 keer bekeken
20220819_004323.jpg
Alibaba
20220819_004323.jpg (134.79 KiB) 247 keer bekeken
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door gjvonk »

Er is 1 heel groot verschil: als jij je fietsje voor € 899 bij Alibaba besteld, wordt de € 899 direct van je bankrekening afgetikt.

Vervolgens mag je wachten tot dat apparaat ergens een keer uit de container bij een distributie centrum komt rollen. Je weet niet of dat over 3 weken of 3 maanden zal zijn en ook niet in welke conditie.

Dan krijg je in geval van een product uit China volgens mij ook nog te maken met invoerrechten en BTW die je ook nog moet betalen of zijn de Alibaba en Wish prijzen tegenwoordig inclusief?

Is er dan iets mee, mag je het lekker allemaal zelf uitzoeken, of terugsturen, maar zie dan je geld maar eens terug te krijgen.

Koop je je fiets bij een dealer in NL, dan heeft hij dat hele risico traject al voor jou doorlopen. Scheelt tijd, stress, moeite en creëert werk...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Zonneke »

Zijn wel meer verschillen, webshops worden van thuis uit tussen de soep en de patatten gerund.
Shinga, en waarom mag dit bedrijf wel zo uitgebreid besproken worden, runt zijn zaken vanuit een bedrijfshal.
Er loopt voldoende personeel rond, de aankoop van het product is maar een deel van het uitgavenplaatje.
Er is de vrijblijvende mogelijkheid tot uittesten voor verkoop en de service na verkoop is meer dan oke.
Ga verder niet meer op deze bullshit ingaan en besluit met:
Afgunst is een vies raar beestje. :roll:
Laatst gewijzigd door Zonneke op vr 19 aug 2022, 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Kroppie »

ervaar het en je weet het.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Zonneke »

Zou het niet weten Jos. Mijn en dijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door gjvonk »

Eens met je constatering over webshops Zonneke.

Overigens komen mijn 1e en mijn huidige elektrische vouwfiets niet van Shinga vandaan hoor, er zijn meer dealers die zelf importeren, afmonteren, onderhouden , garantiezaken netjes afwikkelen, waar je proefritten kunt maken, die naar keuze thuis afleveren en waar je ook in kunt ruilen als je wil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
DJSmiley
Berichten: 4038
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door DJSmiley »

Alles komt uit China. So what?

En ja, alles is ook goedkoper te krijgen daar. Alleen moet je alles zelf regelen, maar vooral ook zelf de quality control doen en garantie.... dat is op papier leuk, in de praktijk lastig. Fatsoenlijk communiceren? Meestal is het niet meer dan 'yes my friend'. Levertijden van 2-3 maanden is heel normaal, of men moet toevallig een magazijn lokaal hebben.

Je koopt in NL niet voor de beste prijs, maar wel voor een totaalplaatje. Gecontroleerde kwaliteit, een goede verkoper met kennis en support. En ja, daar betaal je voor. Maar dat geeft ook zekerheid. En zo zijn zoveel bedrijven begonnen die inmiddels groot zijn.

En hoe groter een bedrijf wordt, hoe beter de afspraken met leveranciers. Maatwerkaanpassingen zie je niet altijd, maar gebeuren regelmatig. Model op Aliexpress wat identiek lijkt met een model hier van 4x zo duur? Kan best dat de tandwielen in de Ali versie plastic zijn, maar de versie die ze hier verkopen op verzoek van de importeur van aluminium gemaakt is voor die specifieke order van 1000 stuks... (om maar wat te noemen)

Met China is het heel simpel. Wil je een gok nemen en zelf de kwaliteitscontrole doen? Dan bespaar je een hele hoop. Heb je pech en garantieclaims/support? Dan kan het duur uitvallen. Terugsturen voor garantie naar china is soms duurder dan het hele product. Tenslotte zijn het allemaal keuzes die je zelf maakt. Een testritje? Kan vast, even een retourtje China boeken. :lol3:

Stella is ook begonnen in een schuurtje bij zn ouders. Ik heb zelfs toen nog hun telefoonnummer en ISDN lijntje geregeld en een adsl verbinding. Meer dan 2 lijnen en een snellere verbinding was niet nodig en te duur, hij had 1 pctje...
En kijk waar ze nu staan..

Bottomline: Lacros is dan misschien duur, maar staan wel goed bekend. Voor veel mensen is een goed product en aftersales belangrijker dan de prijs. 1000 euro meer uitgeven voel je 1x en dan kun je genieten, een onbetrouwbaar product wordt je helemaal gek van.
En Lacros is echt niet de enige die een totaalpakket aanbied. (proefrit, service enz)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Elektrische vouwfiets



Bericht door Camperic »

OK, dan toch ook maar reageren.
Dat iets ook uit China kont zegt niets over de kwaliteit. Alsof alles dat uit bijvoorbeeld Duitsland komt van goede kwaliteit is. Grotere afnemers kunnen goede afspraken maken of zelfs volgens eigen specificaties laten maken. Dan maakt het niet uit waar het wordt geproduceerd. Het gaat er om hoe het wordt geproduceerd en dat kan ook goed in China, Taiwan etc. Diverse Apple producten worden daar ook geproduceerd en zijn dus van slechte kwaliteit?
Daarnaast moeten service en garantie ook worden bekostigd om te kunnen blijven geven, dus een meerwaarde van het product die ook moet worden betaald.
Affinity schreef:
vr 19 aug 2022, 1:59
Ik vind ze er vergelijkbaar uitzien.

Daarom schat ik …

Lijken mij vergelijkbaar
Tja :roll:
Resume: het zegt meer over jou(w kijk op de wereld) dan over de producten waar je jouw mening over schrijft.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie