Campers geweigerd?

Willem54
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 16:54

Campers geweigerd?



Bericht door Willem54 »

Beste camperaars, wij hebben sinds kort een camper. Nu willen wij naar Frankrijk en hoorden van vrienden dat er campings zijn waar campers worden geweigerd. Daar zijn we wel benieuwd naar omdat we dat niet willen tegenkomen. Is er een lijst van campings waar campers worden geweigerd?

Bedankt voor het meedenken
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Campers geweigerd



Bericht door tonic »

Nog nooit meegemaakt. Maar dat is het voordeel van een camper, geen plaats? volgende.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Campers geweigerd



Bericht door jheeck »

Ik zou 'm andersom insteken en gaan zoeken naar campings waar je wél welkom bent ;-) Campercontact zou daar een aardige start voor zijn aangezien die app/site door camperaars gevuld wordt.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Campers geweigerd



Bericht door jansloos »

Wij willen dan altijd weten WELKE camper?
Laatst gewijzigd door jansloos op zo 14 aug 2022, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Campers geweigerd



Bericht door EasyBee »

Hoe groot en hoe zwaar is die camper? Die van ons is incl fietsendrager op chassis 8,5 meter en dan nog een tandemasser ook.
Nog nooit geweigerd, niet in Frankrijk althans. In Italië 1 keer in eerste instantie wel, maar dat kwam omdat hun plekken vrij klein waren/zijn.
Was aan de kust op een onverwacht druk moment en al vrij laat en we hadden geen zin om verder te zoeken.
Na overleg alsnog wel toegang, als ik binnen de lijntjes wist te parkeren. Geen probleem dus.
Was naseizoen en we stonden daar op een ACSI camping voor € 18 waar je in het hoogseizoen € 80 tot € 100 betaalde (al naar gelang je dichter bij het water wilde staan). Het kan zijn dat je camper te groot of te zwaar is, maar normaal geen probleem.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Campers geweigerd?



Bericht door rijschoollucassen »

Het is bekend, en misschien ook wel logisch, dat in de wat nattere periodes de zwaardere, met name drie assige campers niet echt welkom zijn. Maar om dat nu gelijk algemeen te nemen, is niet nodig.


Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Campers geweigerd?



Bericht door Camperic »

Nog nooit ervaren en wij kiezen zeker geen grote campings.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Campers geweigerd?



Bericht door Bob Diesel »

Vraag die ,,vrienden,, waar je dat van,,gehoord,, hebt eens
Maw laat hun namen noemen , ipv jou iets in te fluisteren
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Campers geweigerd?



Bericht door MonRoe »

Wat ik wel weet is dat er campings zijn die in het hoogseizoen geen campers toe laten voor maar 1 of 2 nachten, je moet dan minimaal een week staan. Dat is ook zo in Nederland.

En inderdaad soms vanwege het gewicht en een natte grasmat.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Campers geweigerd?



Bericht door doov »

Ik ken een campingeigenaar in Frankrijk die inderdaad grotere campers weigert, omdat die gasten nooit gebruik maken van het eetcafé dat op de camping zit. Die stouwen kennelijk de koelkast vol met voedsel en drank.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Campers geweigerd?



Bericht door gjvonk »

Dat laatste vind ik nou weer een vreemd argument: alsof tent- en caravan kampeerders niet hun koelboxen/koelkasten volstouwen met eten en drank. Sterker nog: ik ken tentkampeerders die op hun aanhanger een complete dubbeldeurs koel-vriescombinatie meenemen...

Of, nog anders geredeneerd: zoals je het nu stelt ben je op die camping alleen welkom als je de intentie kenbaar maakt van het eetcafé gebruik te maken?

De enige "niet welkom" situatie die ik In voor-, hoofd-, na- en winterseizoen mee gemaakt heb is "vol, dan had u moeten reserveren". Wel een keer: niet links bij het toilethuis gaan staan, daar is de grond te drassig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Campers geweigerd?



Bericht door roma »

Er zijn ook al Lidl’s die campers weigeren. Afgelopen week in noordwest Frankrijk twee Lidl’s gezien waar de parking was voorzien van een hoogteboom op 2.15 m.

En, even off-topic, ik word in enkele cafe’s geweigerd. Maar dat heeft niets met mijn camper te maken.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Campers geweigerd?



Bericht door hurktoilet »

In Frankrijk één keer gehad dat de (Nederlandse) campingbaas beetje bedenkelijk keek omdat ie bang was dat we zijn mooie gras aan gort zouden rijden: ,,Maar ach, die van u is zo groot niet.''
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Campers geweigerd?



Bericht door dedruivenplukker »

hurktoilet schreef:
zo 14 aug 2022, 22:18
,,Maar ach, die van u is zo groot niet.''
:oops: :oops: :oops:


What-to-say-when-someone-shares-too-much-information.jpg
What-to-say-when-someone-shares-too-much-information.jpg (116.21 KiB) 4628 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Plaats reactie