VPN installeren op Huawei B618

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

VPN installeren op Huawei B618



Bericht door rcraats »

Omdat er veel Huawei B618/B818 gebruikers op het forum zijn de vraag maar even hier gesteld.

Ik wil op mijn B618 een VPN installeren. De protocollen L2TP en PPTP worden volgens mij in de firmware ondersteunt. Ik heb al jaren een abonnement op GooseVPN dat ik met behulp van apps gebruik. Op AndroidTV lukt het me niet de app werkend te krijgen. De GooseVPN helpdesk lukt het niet mij verder te helpen. Dus dan maar op de router dacht ik, helaas roept de helpdesk dan dat de router niet ondersteund wordt. Mijn vraag aan jullie: Zijn er gebruikers die wel een VPN ingesteld hebben op hun router? En zo ja, welke VPN provider en hoe?
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door FrankdB »

Het staat op mijn todo-lijst. Misschien heb je wat aan deze link https://www.youtube.com/watch?v=rlVDyJ8ZFPY.

Het is voor een B818 maar wellicht/waarschijnlijk werkt het met een B618 hetzelfde.

Hij gebruikt OpenExpress VPN maar het lijkt mij te moeten werken met andere diensten.

Frank
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door rcraats »

Ik had deze al gezien @FrankdB, maar kom er met Goose niet uit. Bijvoorbeeld Tunnel password ??: eigen wachtwoord geprobeerd, ook met tokencode van Goose maar geen effect. PPP user name en password, daar heb ik mijn eigen Goose user name en password gebruikt. De helpdesk zegt dat de router niet wordt ondersteund, maar dat vind ik een wat te makkelijk antwoord.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door Schovie »

Ik heb NordVPN. Deze ondersteunt de Huawei routers ook niet. Reden:
On 1 December 2018, NordVPN’s servers stopped supporting L2TP/IPsec and PPTP connections. More about that in this article:
https://nordvpn.com/nl/blog/l2tp-pptp-protocol-update/
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door FrankdB »

Hm, ik heb ook NordVPN dus ook mijn vlieger gaat niet op.

Mijn alternatief is om zelf een VPN server in mijn netwerk thuis op te zetten. Dit is voor mijn toepassing voldoende.

Klusje voor komende week.

Frank
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door DJSmiley »

Tunnel password zal vermoedelijk de IPSec key zijn, ik zie ff niet zo snel waar je die anders zou moeten opgeven.

Ik heb zelf geen VPN, ook niet de noodzaak van gezien. TV kijken is tegenwoordig in heel Europa mogelijk.
Dus waarom ik dan al mijn data via een commerciele partij zou laten lopen tegen betaling..... wat ook nog eens langzamer gaat?

edit: Als er bepaalde zenders alleen zijn die WEL gelocked zijn, dan snap ik het wel. Maar dan is je eigen VPN een logischere keuze, want veel VPN providers zijn ook bij veel diensten al geblokkeerd (of een verkeerd netwerk)
Via je eigen lijn VPNnen is dan de meest logische optie, dan heb je je eigen thuisIP van je eigen provider en tenzij de app van je provider ook GPS geolocking doet werkt het dan wel.
Laatst gewijzigd door DJSmiley op ma 15 aug 2022, 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door FrankdB »

Ik heb geen idee waarom jij dat zou willen doen. Mijn televisieapp laat onderweg niet alle kanalen zien: sommige zijn alleen beschikbaar vanuit mijn thuisnetwerk. Dat kan via een VPN server bij mij thuis.


Frank
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door Camperic »

Ik vroeg me ook al af waarom VPN via 4G, maar ervaar ook geen problemen met tv kanalen.
Eigen VPN server is in dat geval de beste oplossing, hoewel ook steeds vaker toegang tot GPS is vereist. Bij Android zijn daar overigens ook weer oplossingen voor.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: VPN installeren op Huawei B618



Bericht door FrankdB »

DJSmiley schreef:
ma 15 aug 2022, 8:30

edit: Als er bepaalde zenders alleen zijn die WEL gelocked zijn, dan snap ik het wel. Maar dan is je eigen VPN een logischere keuze, want veel VPN providers zijn ook bij veel diensten al geblokkeerd (of een verkeerd netwerk)
Het gebruik van NordVPN op de Huawei zou een tussenstap geweest zijn. Eerst kijken of ik daarop VPN aan de praat zou kunnen krijgen om vervolgens van VPN server te veranderen.

Frank
Plaats reactie