Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Zadowolony »

Hoe zijn de ervaringen inmiddels met deze enduro fietsendrager?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Zadowolony »

Vandaag bij een dealer wezen kijken naar de fietsendrager van Enduro. Ze hadden daar tevens de busbiker in de showroom.
Dus we konden beiden met elkaar vergelijken.
Zagen er allebei degelijk uit.
Het Wordt dus de Enduro. Is lichter en een trekhaak eronder is ook prettig. De enduro kan eventueel ook gewoon op de trekhaak van de auto. Dus multi inzetbaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Zadowolony »

Inmiddels geplaatst, en fietsen erop gehad. Ziet er prima uit.
Een aandachtspunt: als je achterdeuren niet verder open kunnen dan 90 graden is het lastig om bij je spullen te komen, tenzij je slank bent. Hoorde van de garage dat soms deze vastgezet worden op 90 graden en de standaard functie van de fiat om ze verder op te zetten geblokkeerd wordt door de camperbouwer.

Gelukkig konden onze deuren wel verder open én we zijn slank .
Anders was het geen goede keuze geweest.
Wordt vooraf nergens vermeld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
iKalfje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 16 okt 2020, 21:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door iKalfje »

Geen probleem om achterin bij de spullen te komen. Deuren gaan bij ons 90 graden open (en we zijn beiden slank). Eerst de rechterdeur openen, dan “in” de drager stappen en vervolgens de linkerdeur openen.

Als wij deuren 180 graden zouden kunnen openen is de kans op schade aan de ramen in de achterdeuren best groot.
‘Well, how did I get here?’
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Zadowolony »

Maar als je dan een stoel of tafel eruit moet halen wordt het toch wat krap vind ik en moet de ander de spullen aanpakken.
Er zitten bij ons stoppen die de deur tegenhoud. als die ca 180 graden opengaat , dus geen schade veroorzaakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Misterb
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 15:52

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Misterb »

Wat een waardeloos ding is dit! Ondanks dat het uitschuifbaar is (wat wel makkelijk is) is dit ding mi veel te “licht” gemaakt en zwiepen je fietsen echt fors heen en weer als je door kuil gaat of over drempel. En dat is niet altijd te voorkomen op snelweg bijvoorbeeld. Hij zit wel goed klem op de kogel want hij zakt niet maar het geheel is niet stabiel genoeg. Het rechtopstaande rek waar de fietsen aan vast komen zit met plastic scharnieren vast en dat geeft speling en beweging. Wij zijn mateloos ontevreden met dit product!! Mvg mb
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door tonic »

Wat ik dan wel weer vreemd vind want de andere gebruikers maken hier totaal geen melding van.
Dus of die van jou heeft een probleem wat de andere niet hebben of het product wordt anders gebruikt???
Misterb
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 15:52

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Misterb »

Het geheel is er niet afgevallen oid en wellicht works as designed maar ik ga er geen meter meer mee rijden en dat ding gaat eruit. 2 ebikes en dat ding is samen ca 70 kg of meer en dat zit op de klem op je kogel en dan is het ook nog eens uitschuifbaar wat speling geeft in het systeem met plastic scharnier opstaande stang. Er komen grote momentkrachten op het geheel te staan. Ik wil ook geen busbiker dus denk dan maar een wat compactere degelijkere drager die niet kan schuiven etc. Nadeel achterdeur nemen we dan maar op koop toe.

Die enduro ziet er mooi uit en is netjesafgewerkt etc en functioneel gezien handig en goed idee - maar mi is het belangrijker dat je fietsen gewoon stabiel en stevig achterop staan . Ook bij kuil drempel of noodstop. En dat gevoel heb ik niet hierbij.

Mvg
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door AadenAnke »

Drager op de trekhaak bij een bus blijft lastig. Wegdraaibare zijn veel handiger op nog bij je spullen te kunnen komen maar dan is de trekhaak meestal een zit in de weg ding. Bij het model dat Paul gemaakt heeft is dat geen probleem! Dat niet iedereen dit zelf kan maken snap ik maar er zijn veel handige Harry’s Theo’s Klaasen en Achmeds. Probeer er één te vinden niet overtuigd kijk of je iets af kan spreken in Leiden en zie met eigen ogen. Ik heb geen aandelen in Pauls ontwerp heb Paul nog nooit ontmoet maar heel veel dragers vergeleken en weet wat ik nu zou doen!

Gr Aad
Misterb
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 15:52

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Misterb »

Hi ja heb pauls ontwerp gevonden
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door AadenAnke »

Dan heb je vandaag wat te lezen en te overdenken.

Gr Aad
isoplus
Berichten: 6375
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door isoplus »

En... Als je geen tijd hebt of geen kennis om de consructie van Paul na te maken dan is het ding te koop bij Van & Bike in België. Hangt al 5 jaar op onze Ducato waarvan 4 jaar heen en terug naar Portugal in de winter met 2 e-fietsen erop.
Enfin, als je het verhaal van Paul door neemt kom je dat vanzelf tegen.
Als ik mij niet vergis is Paul ooit bij ons wezen kijken om inspiratie op te doen.
Het ding van Van& Bike monteren kan je zelf in ongeveer 1 uur.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door PaulBng »

Je vergist je niet....

Wat ik het mooie van mijn drager vind, is dat ie gewoon heel simpel is.

Een kennis, die goed kan lassen, is daar, na nauwgezette voorbereideningen mijnerzijds, een uurtje mee bezig geweest.

Goten en klemmen van de vorige drager gebruikt. Die hing aan de rechter deur. En is dus krom.
Misterb
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 15:52

Re: Enduro SD260 uitschuifbare fietsendrager



Bericht door Misterb »

Hi ja dit is mooie structurele oplossing.. het gaat me niet om kosten maar wil gewoon een degelijk robuust ding. Via ander draadje las ik al van andere form leden dat een huidige busbiker ook niet zaligmakend is. Wil wel de trekhaak behouden maar dat kan met bovenstaande systemen begreep ik

Zoals ik het begrijp heeft die van & bike ook gewoon een kogel waarop je het fiets plateau zet / klemt?? En dan zijn we weer op hetzelfde punt als nu..moet je nog steeds een drager hebben die robuust op die kogel zit ..
Plaats reactie