Montage fietsenrek

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raisgids
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 14:03
Locatie: BREDA

Montage fietsenrek



Bericht door Raisgids »

Beste,

De vorige eigenaar heeft er een technisch hoogstandje gemaakt inzake de fietsendrager.
Hij heeft deze verstevigt en verlengd voor de tentstokken (grijze ton/buis).
Nu probeer ik zelf de fietsen te vervoeren. kortom drama of ik begrijp niet hoe hij heeft bedacht.

Kortom voortent ga ik niet gebruiken tent bak niet nodig. Dus kan de hele constructie eraf. Dat gaat me wel lukken geen probleem.

Nu wil ik er nieuwe fietsendrager erop zoals 99% van alle campers dit hebben. Voorkeur voor de Thule Elite EG2 standaard. mooi voor 2 elektrische fietsen of voor de racefietsen.
Nu in de omgeving BREDA rond gebeld en gemaild wie dit kan monteren. Alleen de Wit in Schijndel heeft gereageerd montage kosten € 250,- incl BTW ex de drager natuurlijk. Ik vind dit wel erg veel voor een montage.

Mijn vraag heeft iemand anders een goedkoper adres of is er een liefhebber die mij wil helpen op zaterdag?

groeten
Bijlagen
thule.jpeg
situatie nu
thule.jpeg (20.3 KiB) 899 keer bekeken
camer fiets nu.jpg
gewenste drager
camer fiets nu.jpg (214.63 KiB) 899 keer bekeken
Appie de Camper
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Montage fietsenrek



Bericht door GeMa »

Ik wilde eerst ook voor de Thule gaan, maar dit werd afgeraden door de dealer vanwege het hoge gewicht van 2 E-bikes. Dat zou een (te) hoge belasting geven op de achterwand en op termijn problemen, zoals lekkage.

Daarom uiteindelijk gekozen voor een fietsdrager die op het chassis bevestigd is.
isoplus
Berichten: 6392
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Montage fietsenrek



Bericht door isoplus »

Dat is toch een prima fietsenrek met weinig belasting op de achterwand, want het meeste gewicht komt op de frameverlenging.
Je hebt het al en het is goed, laat de werking nog een keer uitleggen door de vorige eigenaar.
De wielen in de goten en ergens het frame aan de buizen, echt moeilijk ziet het er niet uit ( ook niet erg fraai maar dat geeft toch niks :wink: )
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Montage fietsenrek



Bericht door CaradoT135 »

Ik zou eens gaan kijken bij een disselfietsendrager, alle ballast verwijderen en die drager op de frameverlenging monteren.
https://www.obelink.nl/caravan-camper-a ... r-caravan/
Gebruikersavatar
Raisgids
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 14:03
Locatie: BREDA

Re: Montage fietsenrek



Bericht door Raisgids »

isoplus schreef:
vr 05 aug 2022, 16:21
Dat is toch een prima fietsenrek met weinig belasting op de achterwand, want het meeste gewicht komt op de frameverlenging.
Je hebt het al en het is goed, laat de werking nog een keer uitleggen door de vorige eigenaar.
De wielen in de goten en ergens het frame aan de buizen, echt moeilijk ziet het er niet uit ( ook niet erg fraai maar dat geeft toch niks :wink: )
Probleem is de vorige eigenaar heeft dit niet gemaakt maar de eigenaar ervoor.

De vorige eigenaar gebruikte allerlei spanbanden om de fietsen vast te zetten. Ik heb 2 race fietsen maar door deze constructie komt het stuur tegen de carrosserie aan. Ik moet beide sturen draaien van de fietsen. Dan de grip beugel van bovenaf komt ook niet uit met de fietsen. Deze krijg ik niet sluitend. Tevens ook bevestiging van de staander komt niet uit, deze klemt niet.
Ik denk dat hij iets van een soort vouwfietsen (qua model) heeft vervoerd.

Mocht de vorige eigenaar die heeft gemaakt nog aanwezig zijn dan hoor ik dat graag :-B
Appie de Camper
Gebruikersavatar
Raisgids
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 14:03
Locatie: BREDA

Re: Montage fietsenrek



Bericht door Raisgids »

CaradoT135 schreef:
vr 05 aug 2022, 16:29
Ik zou eens gaan kijken bij een disselfietsendrager, alle ballast verwijderen en die drager op de frameverlenging monteren.
https://www.obelink.nl/caravan-camper-a ... r-caravan/
Mag je dat zo doen? Ik heb begrepen dat deze constructie ook verzekeringstechnisch niet mag. Omdat het twee aparte dragers zijn. De fietsendrager is nu geen één geheel er zit één deel tegen de camper aan, en een deel op het frame en dit deel is van een auto fietsendrager.
Appie de Camper
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8488
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Montage fietsenrek



Bericht door EasyBee »

Raisgids schreef:
ma 08 aug 2022, 8:57
De vorige eigenaar gebruikte allerlei spanbanden om de fietsen vast te zetten. Ik heb 2 race fietsen maar door deze constructie komt het stuur tegen de carrosserie aan. Ik moet beide sturen draaien van de fietsen. Dan de grip beugel van bovenaf komt ook niet uit met de fietsen. Deze krijg ik niet sluitend. Tevens ook bevestiging van de staander komt niet uit, deze klemt niet.
Ik denk dat hij iets van een soort vouwfietsen (qua model) heeft vervoerd.

Mocht de vorige eigenaar die heeft gemaakt nog aanwezig zijn dan hoor ik dat graag :-B
Als je bij bijvoorbeeld Jasicamp even kijkt bij de fietsendrager accessoires zie je allerhande afstandhouders voor fietsendragers. Vooral de bike block pro D1 en D2 bieden allerlei mogelijkheden. Daarmee kun je aan de nu bestaande fietsendrager zowel aan de bovenste horizontale buis of aan de 2 verticale buizen afstandhouders monteren om je fietsen vast te zetten. In plaats van een compleet nieuwe aan je achterwand te schroeven.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Raisgids
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 14:03
Locatie: BREDA

Re: Montage fietsenrek



Bericht door Raisgids »

Zo e constructie is eraf en mooie 2de hands versie. nu weer helemaal happy :-B
Bijlagen
IMG-20230307-WA0007.jpg
IMG-20230307-WA0007.jpg (76.06 KiB) 402 keer bekeken
IMG-20230307-WA0006.jpg
IMG-20230307-WA0006.jpg (70.1 KiB) 402 keer bekeken
Appie de Camper
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8488
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Montage fietsenrek



Bericht door EasyBee »

:thumbup: Dank voor de terugkoppeling.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie