ANWB pechhulp buitenland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Ar-noob »

Ik heb dit zelfde verhaal ook geplaatst in het Weetjewel forum, maar misschien als waarschuwing hier een kopie van die tekst:

Ik weet niet of er hier nog deelnemers zijn die een abonnement Camperhulp Buitenland van de ANWB hebben, maar de hulpverlening gaat toch anders dan ik dacht.

Tijdens onze trip in Noorwegen wilde de schuifdeur van onze T6.1 niet sluiten.. Vervelend, maar ik dacht in dit geval via mijn abonnement wel een Noorse wegenwacht bij de auto te kunnen krijgen. Maar de ANWB telefonische hulpdienst vertelde me dat ik mijn verzekering maar moest bellen.
Uiteindelijk verdween het probleem na de auto stroomloos te hebben gemaakt.

Eenmaal thuis diende ik over het ontbreken van hulpverlening een klacht in bij de ANWB. Vandaag werd ik teruggebeld en in een brei van woorden en argumenten kwam het er op neer dat ik met mijn geopende schuifdeur best nog wel had kunnen rijden. De motor deed het nog toch... Anders zou de wagen op een sleepwagen zijn getrokken en dan werd er toch ook met een open deur gereden...
Op een of andere manier maakt de ANWB een onderscheid tussen schade en panne, al maakte het telefoongesprek mij niet duidelijk wat wel en niet onder pechhulp moet worden verstaan en wanneer ik wel of niet wordt geholpen. Ik begrijp nu in ieder geval wel dat als ik 1 lekke band heb ze me wel komen helpen (bij wijze van coulance!), maar niet als ik er 2 tegelijk heb.

Arno (die van het geheel weinig begrijpt)
Laatst gewijzigd door Ar-noob op do 04 aug 2022, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Camperic »

Ar-noob schreef:
do 04 aug 2022, 15:39
Ik begrijp nu in ieder geval wel dat als ik 1 lekke band heb ze me wel komen helpen (bij wijze van coulance!), maar niet als ik er 2 tegelijk heb.
Ik begrijp wel dat je teleurgesteld bent, maar niet op basis waarvan je deze conclusie trekt :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
panthonisse

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door panthonisse »

Waarom nog klagen over de ANWB als je het uiteindelijk simpel zelf opgelost hebt?
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Ar-noob »

k begrijp wel dat je teleurgesteld bent, maar niet op basis waarvan je deze conclusie trekt
Omdat ik dacht dat de ANWB camperhulp buitenland zorg zou dragen voor het doen toekomen van een Noorse wegenwacht maar dat blijkbaar niet onder de hulpverleningswoorwaarden valt.
Arno
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Ar-noob »

Waarom nog klagen over de ANWB als je het uiteindelijk simpel zelf opgelost hebt?
Meer als waarschuwing (dat staat ook in de tekst).
Arno
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Camperic »

… en daarom wel hulp bij één lekke band, maar niet bij twee tegelijkertijd :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door tonic »

Nou vertel dan even waarom de wegenwacht langs zou moeten komen als er 1 deur niet dicht wil?
Volgens mij is de wegenwacht voor pech onderweg en geen rijdende garage.
Een deur die niet dicht wil is volgens mij geen pech. Maar iets waarmee je gewoon naar een garage gaat.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd zien.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door kampo »

Weet hetzelfde verhaal.
En jij denkt dar je beter geholpen bent door anwb als door jezelf ? Een andere pechverzekering is niet anders hoor.
In dit geval mag je van geluk spreken.
Als ze je afslepen naar NL dan is je hele verlof om zeep. Wekenlang ben je je camper kwijt.
De kost om te herstellen moet je bovendien altijd zelf betalen. Gewoon even langs de VW garage rijden.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Ar-noob »

Gewoon even langs de VW garage rijden
Dat was in dit geval ongeveer 50 km met een open schuifdeur ...

Arno
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Dafluc »

Ik zie het probleem niet. En, om eerlijk te zijn, vind het terecht dat ze daar niemand voor sturen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door MarceldeHoog »

De ANWB helpt je met pech. Een deur die niet sluit is geen pech: maak m dicht met stuk touw of zo en rij naar een plaats waar ze hem kunnen fixen.

Bij een lekke band (of 2) komen ze zeker wel. Zelf afgelopen reis voor het eerst slechte ervaringen opgedaan met ANWB (wel bescheiden schadevergoeding gehad nadien), toevallig met een lekke band ;)

Verder zowel binnenland als buitenland een paar uitstekende ervaringen gehad door de jaren heen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door Kroppie »

een schuifdeur steekt niet of weinig uit en een touwtje, schoenveter o.i.d., of ducttape doet wonderen in zo,n geval, maak je niet te gauw afhankelijk
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door tonic »

Ik was pas bij een Peugeot garage en die hadden ook een benzinepomp. Komt er iemand binnen en die had met zijn Peugeot voor de deur van de dealer verkeerd getankt.
Hij belde de wegenwacht en die komt voor de deur van de garage de tank leegzuigen. Ik had me persoonlijk kapot geschaamd want terwijl die wegenwacht bezich was voor de deur van de garage, staan er andere mensen in de wacht langs de snelweg. Maar ja de garage kost geld en de wegenwacht is gratis. Maar voor mijn gevoel heeft de wegenwacht in dit geval meer gedaan dan nodig is.
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: ANWB pechhulp buitenland



Bericht door kasper1 »

@Tonic, En ja wat moet ik met dit verhaal? Je bent lid van de Wegenwacht dus recht op Hulp. En je krijgt Hulp.

T'is geen uitslaande brand.

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Plaats reactie