Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Uit is minder en dus in meer. Kwestie van proberen beginnen met een kwartslag vertelde een oude fiat monteur mij. Praktijk volgens eigen ondervinding een halve slag per keer. DAn weer proberen, is het teveel kwartslag terug net zolang dat het goed is.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Dat wordt morgen uitproberen. Ik kan er gelukkig ook bij zonder de intercoolerslangen los te maken.
Wel eerst nog laatste stukje uitlaatpijp verlengen. Anders verdwijnt de roet onder de camper
Wel eerst nog laatste stukje uitlaatpijp verlengen. Anders verdwijnt de roet onder de camper
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Heb net t.o.v. de originele setting anderhalve slag ingedraaid. Motor gestart en loopt mooi rond op 1500rpm Stationair dus van slag.
Ga zo toch maar even rijden om te kijken of het bij warme motor zakt en wat het effect in optrekken en roet is.
Ga zo toch maar even rijden om te kijken of het bij warme motor zakt en wat het effect in optrekken en roet is.
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Als die teveel toeren maakt stationair even bijstellen van gaskabel op de pomp.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Ok. Denk dat ik hem dan eerst maar wat minder ver indraai.
Blijf het vreemd vinden hoe deze pomp in elkaar zit. Alsof de originele pomp van een 8140.47R motorblok er inzit en dat die nu mechanisch werkt.
Die cilinder in de buurt van de gaskabel op mijn foto is ook niet aangesloten. Koude startvoorziening? Zit geen draad aan het elektrisch contact. Maar eens op zoek naar een andere Ducato met zelfde blok.
Blijf het vreemd vinden hoe deze pomp in elkaar zit. Alsof de originele pomp van een 8140.47R motorblok er inzit en dat die nu mechanisch werkt.
Die cilinder in de buurt van de gaskabel op mijn foto is ook niet aangesloten. Koude startvoorziening? Zit geen draad aan het elektrisch contact. Maar eens op zoek naar een andere Ducato met zelfde blok.
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Zo een tevreden mens
3/4 slag ingedraaid en proef gereden. Geen zichtbare toename roet. Snelweg met 2 richtingen geeft een leuk resultaat!
Klein beetje overshoot van 1.1~ 1.2 Bar. Is na 2 seconden weg. Draait op 1.0 dan.
Stationair teruggeregeld. Moest de klemveer van de gaskabel wel 2 plekken verplaatsen. Anders te strak.
Ieder bedankt Nu verder met de vijfde versn.en de voorpoten.
3/4 slag ingedraaid en proef gereden. Geen zichtbare toename roet. Snelweg met 2 richtingen geeft een leuk resultaat!
Klein beetje overshoot van 1.1~ 1.2 Bar. Is na 2 seconden weg. Draait op 1.0 dan.
Stationair teruggeregeld. Moest de klemveer van de gaskabel wel 2 plekken verplaatsen. Anders te strak.
Ieder bedankt Nu verder met de vijfde versn.en de voorpoten.
- Peter LMC
- Berichten: 10104
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Dat vind ik vreemd.
Je stel het staitonair toerental echt niet met de gaskabel af.
Is een vaste afstelling op de pomp bij mijn weten.
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Heb ik ook niet gedaan. Wel de kabel ontspannen door de klemveer er uit te halen.
Toen de borgmoer van het stationair stelmechanisme losgehaald en gedraaid tot het stationair acceptabel was. Daarna 2 plaatsen verderop het veertje weer geplaatst.
Toen de borgmoer van het stationair stelmechanisme losgehaald en gedraaid tot het stationair acceptabel was. Daarna 2 plaatsen verderop het veertje weer geplaatst.
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Ben wel benieuwd als de voorpijp vervangen is door een catloze, of ik nog wat druk moet verlagen.
Verder is de IC koeling natuurlijk matig. Heb nog wel een inlaatring liggen. Gat in de bumper maken en de lucht ernaartoe geleiden zal zeker wat doen.
Verder is de IC koeling natuurlijk matig. Heb nog wel een inlaatring liggen. Gat in de bumper maken en de lucht ernaartoe geleiden zal zeker wat doen.
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Had nog een foto gemaakt om de originele stand van het stationair mechanisme vast te leggen.
- Bijlagen
-
- 20220806_110034.jpg (96.09 KiB) 137 keer bekeken
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Voor de Fiat Ducato 230 2.5TDi specialisten
Als hij niet rookt dan kun je hem nog wel wat indraaien, scheelt best wat