Thetford koelkast N3000 doet het niet op netstroom

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Thetford koelkast N3000 doet het niet op netstroom



Bericht door myway »

Ik zou eerst eens de ventilatieroosters demonteren, dan kun je zien waar de draad voor het 230 element zit.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Thetford koelkast N3000 doet het niet op netstroom



Bericht door Geert Huizing »

@Myway
Ik ga morgen de roosters er af halen en kijken of ik het kan vinden.
Alvast bedankt voor je hulp. 🙂
Groet,
Geert
Camper-T
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Thetford koelkast N3000 doet het niet op netstroom



Bericht door Camper-T »

De besturingsprint zit achter het ventilatierooster achter een blikken bescherming naast de brander.

Koelkast uit, 230 volt er af, ventilatierooster loshalen en blikken bescherming losschroeven.
Achter het blik zit een zwart kunstof kastje met hierin de besturingsprint. Ik gok deze: https://www.4campers.nl/home/1810-thetf ... n3000.html

Op de rand van de print vind je aan 1 kant 5 witte stekkertjes op een rij. 4 enkele witte stekkers en 1 dubbele witte stekker.
- De dubbele witte stekker met dubbel aderig snoer is de 230 volt input
- De twee enkele witte stekkertjes met (blauw/zwart) siliconenkabel daar naast (in het midden) zijn van het 230 volt verwarmingselement
- De twee enkele witte stekkertjes met (blauwe) siliconenkabel daar weer naast zijn van het 12 volt verwarmingselement

Als je de besturingsprint er eventueel helemaal uit haalt, controleer dan gelijk of de gele 20A steekzekering en zijn houder er nog goed uitzien.
Deze kunnen nog wel eens bruin verkleurd of zwart geblakerd zijn na flinke warmteontwikkeling door een slecht contact. (Manco van Thetford).
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie