Gebruik van de kaart naast de navigatie?

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Bob Diesel »

Als wij gek doen gebeurt het nog wel eens dat kop of munt doen
Rechts of links ,, zien daarna wel waar het heen gaat

Of 6 x iets in tommie opgezocht wat links af gaat, en dan toch naar ,,,,,,,doe maar recht door :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door MonRoe »

Hier ook een kaart op schoot tijdens het binnendoor rijden. We stellen de nuvi in op de eind locatie (als we die al weten) en op de telefoon helpt google maps, soms nog een tablet met sygic, maar uiteindelijk beslis ik waar we heen rijden en dat is meestal gebaseerd op de kaart. Oh ja en Roel beslist daarna of we de weg echt wel in gaan rijden ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door hurktoilet »

De Michelin-atlas gebruik ik sinds jaar en dag om te bedenken welke route ik wil rijden, liefst over de mooie witte weggetjes. Navigatie is er alleen om zeker te weten waar ik ben :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door noneku »

Ook hier het (nog) gele michelinboek. Is van 2009 en begint aardig te verslijten. Heb vorige week nog gezocht naar een nieuw exemplaar in de franse supermarkten maar kon er geen vinden. Zie dat ik het ook online kan bestellen. Ik kan er uren in zitten turen, tomtom is bijzaak. Ik zit dan ook met het vingertje in het boek wanneer we rijden. We rijden ook (bijna) nooit verkeerd, in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Camperic »

MonRoe schreef:
ma 01 aug 2022, 19:39
Hier ook een kaart op schoot tijdens het binnendoor rijden. We stellen de nuvi in op de eind locatie (als we die al weten) en op de telefoon helpt google maps, soms nog een tablet met sygic, maar uiteindelijk beslis ik waar we heen rijden en dat is meestal gebaseerd op de kaart. Oh ja en Roel beslist daarna of we de weg echt wel in gaan rijden ;-)
Heel herkenbaar :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door hurktoilet »

noneku schreef:
ma 01 aug 2022, 22:25
Ook hier het (nog) gele michelinboek. Is van 2009 en begint aardig te verslijten.
Of jij doet er heel voorzichtig mee, of je komt weinig in Frankrijk. Na vijf jaar is bij mij in elk geval het deel Zuid-Frankrijk steevast te zeer een losbladig systeem geworden. En sinds mijn studie (Corveeklus elke paar maanden: losbladige wettenverzameling updaten) heb ik het helemaal gehad met losbladige systemen :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door kampo »

Camperic schreef:
ma 01 aug 2022, 14:38
Op dit moment een Garmin 780 voor een voorgestelde route, Tomtom in 2D uitgezoomd op een 10” scherm voor het overzicht en de kaart op schoot van mijn ...
Ik ben nog steeds tevreden met mijn nu wat oudere Garmin 760. Die doet de +7,5 ton routes er nog steeds uithalen. Foutje af en toe kan ik mee leven, daarom is het een GPS. Het zijn er weinig.
Daarnaast werd de Samsung 10" dit jaar vervangen door een 12" tab S7 of zoiets. Ongeveer even groot maar minder zwarte buiten kader. Na wat oefening werkt dat grote 12" scherm toch meer praktisch als een kaart van 1/200.000.
Ik draai daar afwisselend OSMand en Maps.me
Ja hoe meer je die gebruikt, hoe beter het gaat.
De enige kaart die ik nog meeneem is een 1/1.000.000.
De tijd van boeken, atlassen enz ben ik definitief voorbij.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Aloys »

Goede tip! Ik ga ze ook proberen, ik ben sowieso een liefhebber van Open Street Map, die ik ook gebruik in mijn Geocache- en trackingapps.
Maar dan mis je dus nog steeds de toeristische informatie die de kaart wél geeft, maar die apps niet.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door kampo »

De details van osmand, info over parking stankstations, bergketen hooftelijnen enz overstijgen de kaart van Michelin. Als je gaat inzoomen en als je alles over de instellingen hebttaageleerd. Het vraagt zeer zeker wat oefening en gewenning. Het grote voordeel is dat je ziet waar je bent. De kleinste stippellijnen staan er op. De toegangspoort van de camping.kan je erop terug vinden. Dat inzoomen is niet mogelijk op een kaart.
Een 12 inch schermpje krijg je nog op je dashboard.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door javanes »

Mijn echtgenote volgt al jaren de te rijden route op de kaart.
Ik krijg regelmatig te horen dat ze de navigatie niet snapt omdat volgens haar er een betere route is dan dat ding aangeeft. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Camperic »

Idem.
We gebruiken de Garmin dan ook als leidraad, maar doen zeker niet altijd wat die aangeeft.
Mijn vrouw weet het (zoals) altijd beter :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door marjasjaak »

Met Maps en Sygic zijn we al op plekken geweest waar niemand komt.
We mochten van trappen rijden, hele idyllische onverharde boerenpaadjes in de bergen of weggetjes waar je eerst de camper moest versmallen. :-B

Maar het is zeer makkelijk om digitaal te zoeken naar de supermarkt benzinepomp enz. enz..

We gebruiken analoge kaarten omdat het makkelijk is om je route te plannen.
En digitaal onderweg om het verloop van de route te bekijken.
Kortom we gebruiken ze allebei.
Sjaak.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door B1gcheese »

Ik gebruik altijd navigatie, maar ik volg hem niet altijd. Ik ga regelmatig even langs de kringloopwinkel en als ik daar wegenkaarten tref dan neem ik die mee. Als ze niet te oud zijn dan zijn die perfect om de 'groene wegen' te ontdekken. En aangezien ze nooit meer kosten dan 50 cent maak ik er aantekeningen op met de highlight stift en balpen. Is voor mij een deel van de voorpret.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door thole »

javanes schreef:
di 02 aug 2022, 8:47
Mijn echtgenote volgt al jaren de te rijden route op de kaart.
Ik krijg regelmatig te horen dat ze de navigatie niet snapt omdat volgens haar er een betere route is dan dat ding aangeeft. :wink:
Hier ongeveer hetzelfde.
Mijn vrouw bedient de TomTom en heeft een Michelin boek op schoot, gelukkig vindt ze beide dingen leuk.
kan ik mijn ogen op de weg houden.
Bericht door Zwerfsteen » ma 01 aug 2022, 10:38

Zo doen wij dat al jaren.
Wat wel verwonderijk is dat onze bestemming of huidige positie zich heel vaak precies op de spiraalring bevindt.
Ook herkenbaar.
We hebben dit voorjaar een nieuwe Spaanse Michelin kaarten gids gekocht, die is smaller omdat er uitklapbare kaarten inzitten.
Even wennen maar dan is het overzichtelijk en het probleem van de spiraalring is gereduceerd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie