Gebruik van de kaart naast de navigatie?

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Aloys »

B1gcheese schreef:
di 02 aug 2022, 10:30
En aangezien ze nooit meer kosten dan 50 cent maak ik er aantekeningen op met de highlight stift en balpen.
Dat doe ik ook met mijn nieuwe kaarten! :D
En de werkelijk gereden route kleur ik in met een gele highlight'er. Kom ik daar later dan nóg eens langs, dan neem ik een andere route.

Zo kwamen wij in de eerste week van juni terug uit zuid-Frankrijk. Opnieuw op de terugweg uit Frankrijk in de eerste week van juli (een maand later, tussendoor 2 weken thuis geweest :D ) kwamen we weer door hetzelfde gebied. Toen dus de route wat verlegd. Zo ontdek je ook steeds nieuwe dingen!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Bob Diesel »

Tot dat je op een moment alle mogelijke manieren gehad heb
Uit eindelijk zal je toch een bepaalde richting op moeten :wink:

BV
Troyes naar Maastricht ,, weet ik er bijna geen ander meer te ontdekken
Zowel op als retour
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Camperic »

Aloys schreef:
di 02 aug 2022, 13:12
En de werkelijk gereden route kleur ik in met een gele highlight'er. Kom ik daar later dan nóg eens langs, dan neem ik een andere route.
Als je het moet aangeven om te weten dat je er bent geweest dan is het ook niet erg om er nog een keer te rijden :wink: :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door WiSpi »

Aloys schreef:
di 02 aug 2022, 7:58
Goede tip! Ik ga ze ook proberen, ik ben sowieso een liefhebber van Open Street Map, die ik ook gebruik in mijn Geocache- en trackingapps.
Maar dan mis je dus nog steeds de toeristische informatie die de kaart wél geeft, maar die apps niet.
Werkt goed OSMand. Doen we al jaren. Even een steile leercurve, maar dan werkt het goed. We gebruiken het niet al routeplanner, want het zoeken van de juiste route, daar doet hij zeeeeer lang over. Dat doen we met Maps. (alleen om naar de CP te rijden of uit een grote stad te rijden).
Mijn vrouw bepaalt de route en weet zo'n beetje wel, wat ik de camper aankan. Zij plaatst af en toe digitale spelden op de kaart waar we langs moeten. Je kunt ook meteen zien hoe hoog je rijdt (tik van mij). Wat zij ook fijn vindt is dat je altijd meteen weet waar je bent: het pijltje staat er namelijk bij. Uiteindelijk beslis ik voordat we een weg inrijden, of we dat doen.

Wij hebben alleen nog een grote Marco Polo atlas van Europa, voor het geval dat de tablet e.d. ons in de steek laat.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door noneku »

Of jij doet er heel voorzichtig mee
Dat zal 't zijn 😀 dit exemplaar is geen ringband. Onze vorige (heb ik ook nog) is wel een ringband. Daar hangt het halve ZO los🤣
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Autocaravana »

heb ik opnieuw ontdekt wat de grote meerwaarde is van een gedetailleerde kaart
Die zijn interessant om inspiratie op te doen voor routes en bezienswaardigheden.
Voor de details kies ik toch Maps.me op mijn iPhone. Zo zie je vrijwel alles, ook wandelpaden en fietspaden. Navigeren met de fiets gaat prima, zelfs met gesproken aanwijzingen.
Ik had onder andere goede ervaringen in Noord- en Midden-Amerika en Marokko.
Voor auto-navigeren in Europa is Kaarten van Apple beter en handiger, zeker voor de grote trajecten.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Nederfransman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 11:12

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Nederfransman »

Voor de alleenrijder is de TomTom en zegen, want je moet immers je ogen op de weg houden. Ik zet vaak routes uit met behulp van zo'n Michelinboek om die dan over te zetten in een electrisch hulpmiddel. Heel lan geleden had ik op de motor een soort rol op het stuur, waar een lange reeks A4tjes met een excel vervaardigd routeboek was gemaakt. De matrixprinter leverde dan net leesbare informatie. Andere tijden, iets can 35 jaar geleden.
Renault Grand Master Font Vendôme Venise 120 pk boîte automatique
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door 2lions »

Hier naast de Garmin 760 de app Magic Earth op Samsung 10 inch tablet offline navigeren.
Vantevoren zetten we een digitaal sterretje met wat info over de cp op de kaart en karren maar.
In de buurt van de bestemming zoekt de bijrijdster al inzoomend de beste aanrijdroute.
Ik kan me niet heugen dat we ooit verkeerd zijn gereden. Ook zijn de mooiste omgevingen goed herkenbaar te zien op het kaartmateriaal. De tablet wemelt intussen van al die sterretjes en die komen daarna ook vaak goed van pas.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Gebruik van de kaart naast de navigatie?



Bericht door Burp »

Je kan nooit verkeerd rijden, hooguit anders :-B
Groet, Martin

Hymer B614SL
Plaats reactie