Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door hurktoilet »

Des te beter.
Zou aardig zijn als andere Invoxia-gebruikers hun ervaringen hier ook melden, zodat we een goed beeld krijgen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door Karelkaywa »

Invoxia in gebruik sinds 14-08-2021. Vandaag vanuit Gavere (bij Gent) naar huis gereden. Redelijk continue 100 km/h gereden. In het overzicht zie ik dat er ca. 65 posities zijn vastgelegd. Bijgaand schermafdruk van deze rit.

Afbeelding


Groeten Karel
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door gjvonk »

100 km/u is 1,666 km per minuut. Een update per 3 minuten betekent in dit geval een verschil van 5 km met de laatst doorgegeven positie. Om dan "live" te kunnen volgen om dieven met voertuig en al aan te kunnen houden, moet je heel zeker weten dat er op dat moment op een weg gereden wordt, waar de komende 5 kilometer geen afslag of u-bocht mogelijk is. Of je hebt veel surveillance auto's en/of een helikopter nodig. En dan is ook belangrijk hoe nauwkeurig de positie bepaling is: rijdt het voertuig echt op die snelweg of kan het ook een parallel rijbaan volgen die af gaat buigen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door FrankdB »

Een voor mij groter nadeel dan de update rate, is dat het momenteel niet mogelijk lijkt om de tracks uit de Invoxia te downloaden naar je eigen computer.

Ik heb een vraag hierover naar Invoxia gestuurd.

Frank
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door gjvonk »

Wil je dat laatste om reisverslagen te maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door FrankdB »

Primair voor archivering.

Voor reizen die het verslaan waard zijn kijk ik momenteel naar een app als Polarsteps.

Frank
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door Gijs68 »

Mijn Onntrack 400 zit aangesloten op vaste voeding (continu 12V uit huishoudaccu rechtstreeks aangesloten) en is achter een keukenkastje tussen de isolatie in de buitenwand weggewerkt. Bij uitval nog backup accu voor ca 3 dagen. Op die plek (dus achter de stalen buitenwand van de bus) altijd minimaal 15 satellieten ontvangst.
In volgmodus iedere 10 seconde verversing. En je kunt achteraf tot een maand terug de complete gereden route volgen en printen. Bekijken via app of via platform. Zoals al vaker gezged; ontvangst van 2G/4G en bij wegvallen satelietontvangst (storen oid) backup via telefoonmasten en wifisignalen. Ik ben er zeer tevreden mee. Daarbuiten ook nog de pro-finder geïnstalleerd van Thitronik met uitschakeling op afstand.
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door Bob Diesel »

Dankzij een tracker ontdekte de politie twee gestolen auto's in een loods

https://www.1limburg.nl/nieuws/2152349/ ... ij-tracker
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door hurktoilet »

Niet dankzij een tracker, maar dankzij een apple airtag. Die werkt anders, zendt alleen een bluetooth signaal uit naar andere apple apparaten in de buurt. Normaal gesproken is zo'n Airtag alleen handig om aan je sleutelbos te hangen, kun je die weer terugvinden. Kennelijk hadden de dieven ook een Iphone gejat :bow:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
TheoPN
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 aug 2023, 15:14

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door TheoPN »

Gijs68 schreef:
zo 12 mar 2023, 12:09
Mijn Onntrack 400 zit aangesloten op vaste voeding (continu 12V uit huishoudaccu rechtstreeks aangesloten) en is achter een keukenkastje tussen de isolatie in de buitenwand weggewerkt. Bij uitval nog backup accu voor ca 3 dagen. Op die plek (dus achter de stalen buitenwand van de bus) altijd minimaal 15 satellieten ontvangst.
In volgmodus iedere 10 seconde verversing. En je kunt achteraf tot een maand terug de complete gereden route volgen en printen. Bekijken via app of via platform. Zoals al vaker gezged; ontvangst van 2G/4G en bij wegvallen satelietontvangst (storen oid) backup via telefoonmasten en wifisignalen. Ik ben er zeer tevreden mee. Daarbuiten ook nog de pro-finder geïnstalleerd van Thitronik met uitschakeling op afstand.
Mijn camper ook volledig uitgevoerd met Thitronik. Super beveiligd echter nu problemen met 2G netwerk van T-Mobile dat 2G niet meer ondersteund. Gevolg alles werkt wel echter geen commando’s meer via sms. Dus geofencing, status voertuig etc. niet meer mogelijk. Omdat jij zelf de profinder hebt ingebouwd onlangs… hoe los jij dit op als 2G niet meer ondersteund word door de providers?
Alvast dank en ik en nieuw op dit forum dus ik hoop dat dit de juiste plaats is om op een bericht te reageren. Groet Theo
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door pwhooftman »

Beetje late reactie, maar ik heb mijn Invoxia GPS geretourneerd na 2 weken testen. De lokatiebepaling was zeer onbetrouwbaar, als de camper stationair was werd er niet elke 4 uur een lokatie doorgegeven, maar dagenlang helemaal niks. Vervolgens werd een rit 30 kilometer weg van huis en weer terug volledig niet gedetecteerd (Invoxia lag onder het panoramaraam). Dit alles in de omgeving van Rotterdam.

Als proef heb ik het account niet verwijderd toen ik hem retour stuurde. Ik ontving alleen lokatieberichten van de DHL logistieke centra (Rotterdam, Urrecht, Tilburg meen ik) , maar niks van de ritten daartussen. Vervolgens heeft de Invoxia hepdesk alsnog mijn account verwijderd.

Kortom, hij werkte voor geen meter.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door seth_space »

Dan heb je een defect apparaat getroffen. Dat had je via de helpdesk op kunnen lossen.
Bestel gewoon een nieuwe en zend die ook terug als die niet doet wat je zoekt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door FrankdB »

Ik heb/had soort gelijke problemen met mijn Invoxia. Mijn conclusie was dat het apparaat te gevoelig is voor reflecties. In de cabine presteert ze aanzienlijk minder dan in de opbouw.

Daarnaast vermoed ik dat het algoritme om te bepalen of het device stationair is, niet robuust genoeg is om die reflectiegevoeligheid eruit te filteren.

De helpdesk was in eerste instantie behulpzaam maar leek nooit echt mijn probleem te begrijpen. Hun antwoorden sloegen meestal net de plank mis. Ik weet niet helemaal zeker of dit een taaldingetje is. Op een gegeven moment stopte ze helemaal met antwoord geven.

Ik heb het ding nog in de wagen liggen; misschien dat er nog eens een software update komt.

Frank
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door pwhooftman »

seth_space schreef:
wo 30 aug 2023, 23:15
Dan heb je een defect apparaat getroffen. Dat had je via de helpdesk op kunnen lossen.
Bestel gewoon een nieuwe en zend die ook terug als die niet doet wat je zoekt.
Op Amazon, waar ik hem kocht, geeft 12% van de reviewers een 1 vanwege soortgelijke problemen, dit lijkt geen toevalstreffer maar een structureler probleem. https://www.amazon.nl/product-reviews/B ... filter-bar
Plaats reactie