Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Camper van Gronings gezin in Italië gestolen en keuze van trackers



Bericht door dedruivenplukker »

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/944646/c ... 6TmH6KtQog


https://www.facebook.com/bas.eefting.9

11-BN-HR.jpg
11-BN-HR.jpg (129.7 KiB) 4818 keer bekeken
11-BN-HR achterzijde.jpg
11-BN-HR achterzijde.jpg (84.31 KiB) 4818 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door gjvonk »

Bah, wat waardeloos. Als het dievengilde eenmaal zijn zinnen op jouw camper hebben gezet is er niks dat ze tegenhoudt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door Bas vd laar »

Ze zijn nogal makkelijk te stelen, die oudjes
Maar een Airtag van 30 euro erin verstoppen was teveel moeite.
Ik snap dat echt niet.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door linus »

Shit dat is mega balen🤨 ik hoop dat het goed afloopt...
Maar een Airtag van 30 euro erin verstoppen was teveel moeite.
Misschien wisten ze net zoals ik niet van het bestaan van deze dingen 😉 Ik ben me nu een beetje aan het inlezen op internet. Werkt zoiets ook op android ?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door Aloys »

Een airtag?
Theoretisch bereik van 100 tot 240 meter. Werkelijke bereik ligt een stuk lager. Bluetooth-verbinding lukt op zo'n 15-20 meter, nauwkeurig zoeken lukt vanaf 5-10 meter, afhankelijk van omstandigheden.
Dan zie je de auto al voor je, je staat er al met de neus bovenop. Daar heb je toch geen "airtag" voor nodig?

Even verder gelezen: de airtag geeft de positie aan jou door via de Bluetooth van de dief of iemand die dichtbij de auto staat.
Maar...
Apple heeft allerlei maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat een AirTag niet ongemerkt gebruikt kan worden om een persoon of een object (jouw camper dus) te volgen. Heeft een dief een iPhone 11, 12 of 13 dan krijgt hij (of zij) een melding op die iPhone dat er een onbekende AirTag meereist en zal deze dus op zoek gaan naar het dingetje. Behalve deze melding zal de AirTag ook een geluidje maken met het ingebouwde speakertje en de locatie verraden. Het enige dat je kan doen om te voorkomen dat de dief die vindt is het heel, heel erg goed verstoppen op zo’n locatie dat alleen jij ‘m kan terugvinden.
Is dat nou echt nuttig?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door JAN60 »

Denk dat vele niet weten wat een,,AIRTAG,,is? :-B
Er zijn ook andere manieren om hem terug te krijgen/vinden,mits niet onderdak gezet.
Gr Jan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door Cee Pee »

Werkt wel maar beperkt, voor Android is de Tile Pro een beter alternatief.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door Bas vd laar »

Is dat nou echt nuttig?
Ja, want er is altijd wel ergens een I-phone in de buurt, de Airtag maakt gebruik van deze andere telefoons zonder dat de gebruiker er iets van merkt.
( Apple: "Privacy is standaard. Jij bent de enige die kan zien waar je AirTag is"

Verder: Zien gezinsleden de AirTag ook?
Helaas kunnen gezinsleden, in tegenstelling tot elkaar, de gekoppelde AirTags niet zien. Het is dus niet mogelijk om de AirTag te gebruiken met meerdere personen )



Anderen weten het dus NIET.

Het speakertje moet je eruit wippen, iedereen die bekend is met de Airtag en deze wil gebruiken om zijn spullen op te sporen zonder dat dat ding gaat piepen doet dat.

Het is een goedkope en goede manier om je auto of camper terug te vinden, voor 30 euro heb je een batterijduur van een jaar, hij is waterdicht en superklein, dus overal te verstoppen.

Als de camper ergens geparkeerd staat kijk ik regelmatig even of hij er nog staat.
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op zo 31 jul 2022, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door Aloys »

Maar dat kun je dan alleen zien wanneer er iemand met een iPhone in de buurt van je camper is, en die persoon moet dan ook nog bluetooth aan hebben? Omdat bluetooth zorgt voor extra stroomgebruik, staat bluetooth bij mij altijd standaard uit.

Wanneer je je auto dus ergens parkeert waar in een straal van honderd meter geen iPhone-bezitters in de buurt zijn, dan krijg je ook geen melding?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door Bas vd laar »

Je kunt wel allerlei redenen verzinnen om geen 30 euro uit te geven, maar in de praktijk is het voor een dief onmogelijk om overal waar hij met de gestolen camper rijdt iedereen zijn bluetooth te laten uitschakelen.

Er bestaan ongetwijfeld betere, maar vooral duurdere, systemen
Voor 30 euro is dit echter topspul, die camper hadden ze al lang terug als er zo'n ding in zat.
Dit zijn geen hi-tech dieven met equipment die zenders op kunnen sporen, die komen namelijk je Porsche van 1 jaar oud met een laptop stelen.
Dit zijn gelegenheidsdieven die dit soort oude campers stelen en hopen gewoon dat ze niet gepakt worden.
Van hetzelfde soort als degenen die die oude Mercedes busjes stelen en dan ergens koud zetten.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door DJSmiley »

Ik heb er ook een airtag in (uiteraard met gesloopt speakertje)

De eerste 24 uur blijft dat ding stil. Als de dief een iPhone heeft dan krijgt ie pas na 24 uur een melding dat er een airtag m volgt, maar dan moet ie ook nog gevonden worden.

En ja, je bent afhankelijk van (de vele!) iphone gebruikers voor de periodieke updates. Dus als ze meteen een woestijn in rijden is die kans klein. Maar hoe realistisch is dat?
En een GSM tracker kan ook met een jammer gestoord worden.

Voor mij is het een stukje extra. Geen enkele oplossing is waterdicht en voor de paar euro is het een kleine extra handigheid die, als ie gejat zou worden, best nog eens nuttig zou kunnen zijn.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door seth_space »

Over de zin en onzin van een airtag is al veel geschreven. Het is alleen nuttig voor iPhone bezitters. Voor iets meer geld heb je een uniform systeem dat overal werkt (zeker in Europa) en dat voor iedereen te gebruiken is.
Om nu mensen als wereldvreemd weg te zetten omdat ze geen airtag geplaatst hebben gaat me echt te ver.
Dan zit je toch een beetje te diep in de Apple marketing loop.
Los daarvan zijn deze mensen absoluut niet geholpen met dit soort betweterij
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door DiffRental »

Om die reden heb ik er altijd een tracker met interne accu in liggen, jaren geleden voor een paar tientjes gekocht.
Met prepaid simkaart van 7,5 € doe ik al 3 jaar. Ding stuurt een sms als de accu moet worden geladen.

Werkt goed genoeg voor de gelegenheid dief.
Groeten Peter
JohanElzenga
Berichten: 157
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Camper van Gronings gezin in Italië gestolen



Bericht door JohanElzenga »

Airtags en trackers kunnen ervoor zorgen dat een gestolen camper sneller teruggevonden wordt, maar dan is de schade al aangericht. Ik snap dat deze mensen niet meer in een Bearlock willen investeren, maar voor minder geld kan je wel wat beveiligingen aanbrengen die de kans op diefstal flink verminderen. Zoals anderen al opgemerkt hebben: dit waren echt geen professionele dieven die een pedaal- of stuurvergrendeling en/of een wielklem ook snel weten te verwijderen, want die stelen geen oud campertje dat weinig meer waard is.
Plaats reactie