Wijziging tol in Polen

Plaats reactie
EddyUnk
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 8:11

Wijziging tol in Polen



Bericht door EddyUnk »

Voor een ieder die naar Polen gaat, de tol op de snelweg A2 is gewijzigd. Het laatste (lange) stuk snelweg naar Warszawa heeft geen tol-poortjes meer. In plaats daarvan vindt er kentekenherkenning plaats. Er dient binnen (volgens mij) 24 afgerekend worden. Dit kun je doen bij het Orlen tankstation langs de route (ik weet niet of het ook bij andere Orlen tankstations kan), of heel gemakkelijk via de app “e-TOLL PL TICKET”. Kenteken invoeren, opgeven in welk tijdsbestek je over de weg gaat rijden en gewoon online betalen.
Betaal je niet op tijd betaal je een boete.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wijziging tol in Polen



Bericht door henk en lila »

Volgens de ANWB nog niet en ik zag een kruis over een e-toll bord. Maar verwarrend is het wel.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
EddyUnk
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 8:11

Re: Wijziging tol in Polen



Bericht door EddyUnk »

Dit was eerder dit jaar wel het geval, toen heb ik gewoon met die app betaald. Let op, dit geldt voor alle auto’s en iig buscampers tot 3.5 ton, dus staat los van de badge die zwaardere auto’s nodig hebben.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wijziging tol in Polen



Bericht door henk en lila »

Ik heb die 9,95 zloty achteraf maar even betaald. Wel via de website want via de app lukte de betaling niet. Zal mij benieuwen.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Dumnoz
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 jan 2023, 13:05

Re: Wijziging tol in Polen



Bericht door Dumnoz »

Wij zijn 2 augustus 2022 van Zuid Polen naar Torun in het noorden via de A1 gereden.
Hele stukken net open. Nergens tol poorten gezien, die bij de afritten stonden allemaal dicht met de slagbomen omhoog.
Heb dus niets betaald.
Hoorde later van Poolse vriend dat via kenteken moest betalen.
Tot nu toe niets gehoord of gezien.
Misschien als ik weer in Polen kom😁
Vriendelijke groet

Harry
Plaats reactie