Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?



Bericht door rozo85 »

Mijn dometic koelkast (rm7361) koelt niet meer voldoende op gas doordat de vlam te klein blijft. In het verleden heb ik dit opgelost door de sproeier en de brander schoon te maken. Dit probeer ik nu opnieuw maar de brander zit muurvast op de gasleiding. (ijzer in alumininium plus vocht). Het volgende geprobeerd: WD40,een griptang en heet stoken van het alu deel. Resultaat de moer aan de gasleiding kant is nu onbruikbaar en alles zit nog steeds muurvast.

Ik zie 2 mogelijkheden:
1 De gasleiding vanaf de gasregelaar vervangen en de brander vervangen. Maar dan moet de koelkast er wel bijna helemaal uit. Bijna niet te doen.
2 Met dezelfde onderdelen het bereikbare deel doorzagen en de nieuwe gasleiding doorzagen en met een knelkoppeling monteren.

Zijn die onderdelen verkrijgbaar? Ziet u een betere oplossing dan mogelijkheid 2?

Mvg Rolf
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?



Bericht door rozo85 »

Niemand?
myway
Berichten: 15524
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?



Bericht door myway »

Ff langs een Dometic dealer met het productienummer, zie sticker rechts onder in de kast.
Dan kunnen die kijken of ze het kunnen bestellen.
De leiding zal een diameter hebben van 5 mm en dat is geen maat die je zomaar ergens kunt krijgen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?



Bericht door Peter LMC »

5 mm leiding wordt gebruikt als remleiding, net even opgemeten.
Remleiding is los verkrijgbaar bij een goede automaterialen grossier meestal in koper uitvoering.
Het remleiding koppelstukje past op de gasleiding en een remleidingnippel past in de gasbrander dacht ik.
Maar let op de leidingmond in de gasbrander, misschien moet je er een trompetje aan persen.
Weet het zo niet meer uit het hoofd.
Ga even kijken wat er los aan leiding en nippels te krijgen is bij je grossier in de buurt.
En neem er dan eentje die zelf remleidingen maakt.
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?



Bericht door rozo85 »

Alvast ontzettend bedankt. Ik ga er mee aan de slag.
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Dometic rm7361: nieuwe gasleiding brander?



Bericht door rozo85 »

Deze week de onderdelen besteld. Vandaag gemonteerd. Het was even een dingetje om een bedrijf te vinden die een trompetje aan het stukje remleiding kon maken.

Het koelt weer. Bedankt voor de tips.

Groet Rolf
Plaats reactie