Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ronn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jul 2022, 10:41

Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



Bericht door Ronn »

Bericht door Charm » vr 05 aug 2022, 12:20

Ik ga maar eens lid worden van die FB groep. Kan wel nuttig zijn

Hallo Charm, wat is de naam van die FB groep ?
Alvast bedankt iedereen voor jullie input :cheers:
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



Bericht door Zonneke »

Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



Bericht door Charm »

Mijn eerste verzoek om lid te worden van deze groep is zonder opgaaf van redenen afgewezen. Een goed begin... :wink:
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    Peter LMC
    Berichten: 10157
    Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
    Locatie: Parel van de kempen
    Contacteer:

    Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



    Bericht door Peter LMC »

    Als je de huisregels doorleest dan wil je al geen lid meer zijn van deze groep.
    Gebruikersavatar
    Zonneke
    Berichten: 1751
    Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

    Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



    Bericht door Zonneke »

    Met de nieuwe beheerder is het er beter op geworden. De eerste hield de regie wel heel strak in handen.
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



    Bericht door Charm »

    Het komt inderdaad wat betuttelend over. Het goede nieuws is dat ik dan toch als lid ben geaccepteerd
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Ronn
      Berichten: 9
      Lid geworden op: di 26 jul 2022, 10:41

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door Ronn »

      Yep, heb geprobeerd maar werd ook geweigerd omdat ik de vragen niet allemaal had beantwoord !
      In de eerste plaats had ik deze vragenlijst niet gezien, dus terug geprobeerd, heb alles ingevuld maar nu krijg ik zelf geen respons meer ! Rare FB vrienden ! :clap:
      Ronn
      Berichten: 9
      Lid geworden op: di 26 jul 2022, 10:41

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door Ronn »

      Ongeloofbaar maar toch waar !!
      Eerst krijg ik bericht dat de productie van mijn type Benimar wordt opgestart op 09 maart 2023, goed hé !
      Vandaag weer bericht dat de productie is uitgesteld tot de maand mei ! :crazy:
      Maar als ik afzag van de bestelling, met een motor van 180 pk en de originele met 160pk bestel, die eigenlijk uit productie werd genomen vanuit Fiat, dan zou deze in januari op de band gaan ! :crazy:
      Dan heb ik hem waarschijnlijk tegen maart / april !
      Als er natuurlijk weer geen andere lijken uit de kast vallen !
      Ik hou jullie op de hoogte :lol3:
      Gebruikersavatar
      hathi
      Berichten: 13417
      Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
      Locatie: ASTEN

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door hathi »

      Als ze de 160 pk hebben staan,.en de 180 besteld moet worden is het wel verklaarbaar, ik heb een 1/2 jaar gezocht naar een nieuwe auto v mijn Ega maar vandaag toch gevonden, en opgehaald het is alsof men niets meer kan leveren?
      Hans
      Ronn
      Berichten: 9
      Lid geworden op: di 26 jul 2022, 10:41

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door Ronn »

      Weer nieuws,
      of het goed of slecht is weet ik niet (meer)
      Ik dacht van de week ok januari is voorbij, k'zal eens bellen met de dealer
      Kreeg als antwoord " heb geen tijd, stuur maar een mailtje "
      Mail gestuurd met de vraag of ik een update kon krijgen over de stand van zaken ivm de productie
      Krijg dit als antwoord " als alles goed gaat gaan ze er morgen ( 02/02/2023 ) aan beginnen "
      ?????? ge kunt begrijpen dat bij de stoppen door sloegen !
      Heb geantwoord met de vraag met wie zijn kloten ze aan het spelen zijn en het antwoord was weer hetzelfde " ik kan u niet meer zeggen van wat ik weet, met andere woorden, de constructeur speelt met de kloten van de dealer, of niet misschien ??
      Ik vroeg of ik de enige ben en ze vertelde mij dat er nog honderden zijn met hetzelfde probleem en dat dit geld kost, want blijkbaar moet de dealer een bepaald bedrag op voorhand betalen aan de fabriek of er komt niks op de montageband !!
      Geloven wie geloven wilt, maar ik niet ! 1 ding is zeker dat zolang er niks wordt geleverd er ook geen geld rolt van de ene naar de andere en ondertussen blijven de prijzen maar stijgen ! Wie draait hier voor op, wie gaat het verschil ophoesten ?
      IK in ieder geval niet, dat staat op papier (gelukkig) Maar wat met al die andere klanten met een lopende bestelling ?
      Dit kan volgens mij niet blijven duren, het verlies moet ergens gecompenseerd worden en hoe langer het duurt hoe meer verlies !
      Ze zullen wel op de een of andere sluwe wijze een manier vinden om het toch op de rug van de klant te verhalen !
      Allemaal veel moed en geduld toegewenst ! :bang: :cry:
      Gebruikersavatar
      hathi
      Berichten: 13417
      Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
      Locatie: ASTEN

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door hathi »

      Je moet googlen,of iemand een Camper , buiten NL ergens heeft staan,welke bevalt, dat zou ik doen, zekerheid , krijg je momenteel toch nergens,of heeeeel lang wachten en bijbetalen
      Hans
      Will
      Berichten: 3552
      Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door Will »

      Het is te hopen dat die hele campermarkt instort zodat die leveranciers weer service gaan verlenen dit is toch niet normaal.
      Ik zou er vanaf zien en een mooie occasion kopen van een goed merk.

      Mvrgr.Wil
      Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
      sloopkogel
      Berichten: 66
      Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door sloopkogel »

      Volgens mij word er hier iemand aan het lijntje gehouden tot hij de bestelling anulleert.
      De prijs is voor die dealer niet meer haalbaar en hij stelt het gewoon uit tot je je bestelling annuleert.
      Dat er lange wachttijden zijn nog tot daar aan toe,maar zo lang....denk nu zelf ff.
      just my two cents

      succes nog.
      Gebruikersavatar
      EasyBee
      Berichten: 8455
      Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
      Locatie: Veluwe

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door EasyBee »

      Je zult straks bij deze dealer terugkomen met een garantieclaim. Lekkere dealer.
      Ik zag iets soortgelijks gisteren nog bij Rivian, een producent van luxe elektrische SUV's. De auto's die al besteld waren in 2022 laten langer op zich wachten terwijl de bestellingen van 2023 al in het eerste kwartaal van dit jaar geleverd kunnen worden. Verschil zit hem in de prijs, per 2023 zijn ze 25% duurder en die leveren ze dus wel terwijl de oude (goedkopere) bestellingen van 2022 pas op zijn vroegst in de 2e helft dit jaar geleverd kunnen worden. Rara, waar gokt dit automerk op?
      Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
      Plaats reactie