Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ronn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jul 2022, 10:41

Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



Bericht door Ronn »

Hallo collega's kampeerders,
Ik doe hierbij een oproep aan alle die vorig jaar (2021) een nieuwe camper Amphitryon Benimar heeft besteld.
Hebben jullie al enig nieuws gehoord over de uitgestelde leveringen van dit voertuig ?
Het enige dat ik vernam van de verkoper in België, is dat de motoren van 160 pk niet meer verkrijgbaar zijn.
Ik heb moeten kiezen tussen 140 of 180 pk.
Ik heb mijn voertuig besteld vorig jaar begin Juni, met ( op de verkoopovereenkomst vermeld ) de levering in 2022 vóór de zomer !!
Ik weet dat door corona en natuurlijk ook door de oorlog dat er zich problemen voordoen, maar men verteld ons niets over de stand van zaken !
Daarom, als er iemand is op deze forum die iets nuttigs weet te vertellen, ik ben een en al oor ! :-?
Tinell
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 11:43
Locatie: Grave

Re: Benimar Amphitryon



Bericht door Tinell »

Hallo Ronn,

Over de levertijd van uw nieuwe Benimar kan ik helaas niets vertellen maar zal toch proberen, ter opbeuring, iets positiefs te brengen.
Half mei 2021 hebben we een nieuwe N&B besteld met afgesproken levertijd feb-maart 2022 echter door allerlei leveringsproblemen natuurlijk vertraagd.
Zelf een aantal x contact opgenomen met NL dealer en wat bijgepraat, maar ook zij waren met de handen gebonden.
Ikzelf schatte dat de levering wel eind sept zou of later worden.
Vanmiddag werden wij gebeld: A.s. vrijdag zeker zaterdag, afhankelijk RDW i.v.m. levering kenteken, wordt hij geleverd.
Vertraging in ons geval ca. 4 maanden.
Hopelijk ook voor U binnenkort een positief bericht m.b.t. spoedige levering van jullie nieuwe Benimar.
Houd moed.

gr Tinell
Wie luistert kan iets leren, wie praat herhaald meestal hetgeen hij reeds weet.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Benimar Amphitryon



Bericht door Mathijs_ »

Probleem bij die dealer in België is dat ze totaal niet kunnen communiceren. En al helemaal niet als het naar Hollanders toe, toch een taal barrière of je moet Vlaams kunnen.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Benimar Amphitryon



Bericht door Zonneke »

Wanneer je dat wenst verwacht ik dat je de koopovereenkomst kosteloos kan annuleren.
Een groter plezier zal je de dealer niet kunnen doen, kijk eens naar de prijs op je bon en de prijzen nu.
De dealer is ook maar afhankelijk van de fabriek die op hun beurt moet wachten op de leveranciers.
Jouw Benimar is op Fiatbasis en daarvan zijn de leveringsproblemen gekend.
Geduld hebben dus. :wink:
Ronn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 26 jul 2022, 10:41

Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



Bericht door Ronn »

Aan Tinell,
bedankt voor uw antwoord en de steun :cheers:
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



Bericht door Charm »

Ook wij hebben lang moeten wachten op onze Benimar. Deze werd vanwege corona maanden later geleverd. De algemene informatievoorziening was voldoende. Daar waar het om de levering van mijn eigen camper betrof, was informatievoorziening slecht. Maar als ik zelf het initiatief nam en vragen stelde, werd er snel op gereageerd. Zo bleef ik voldoende op de hoogte.

Wanneer het tot aflevering komt, controleer goed of alles geleverd wordt zoals in de brochure staat beschreven voor jouw model. Bij mij miste nog het één en ander; dit werd overigens allemaal zonder problemen nageleverd.

Controleer ook goed dat de accu en het laadsysteem op elkaar zijn afgestemd. Wij hadden een model met AGM accu maar de aanwezige lader was daar niet geschikt voor. Die waren ze vergeten te vervangen. Ook de Solar Charger waren ze vergeten op AGM in te stellen!
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    jaap van duijn
    Berichten: 2121
    Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
    Locatie: KATWIJK ZH

    Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



    Bericht door jaap van duijn »

    We zijn langs de fabriek gereden, het terrein stond VOL met kampers geheel afgebouwd maar ook alleen cabines - aan achter zijde dicht gemaakt - natuurlijk met chassis.
    Dan vraag je hoe kan het levertijd zijn, want geen 10-tallen maar 100-tallen telden wij, ja we zijn gestopt :)

    groet en hopen dat alles nog maar snel en goed komt Jaap van Duijn.
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



    Bericht door Charm »

    Problemen in de aanvoerlijnen van onderdelen?
    Gebrek aan transportcapaciteit?
    ....

    Een vol parkeerterrein zegt niet zoveel. Mijn nieuwe Kia zou april-mei geleverd worden. Vandaag gehoord van de dealer dat de leveringstermijn is verschoven naar oktober. Ik weet zeker dat als je bij Kia langs gaat, het terrein vol met auto's zal staan :P

    Het is overal een drama. We leven nu eenmaal in een totaal andere wereld. Hierin gelden andere prioriteiten. Een verlate levering van een camper of auto is peanuts vergeleken met de uitdagingen waar we met zijn allen voor staan de komende jaren(?).
    Laatst gewijzigd door Charm op wo 03 aug 2022, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      kampertjes
      Berichten: 1190
      Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door kampertjes »

      Wat ik meerdere keren gehoord heb is dat ze wel auto’s en campers bouwen maar er een aantal onderdelen ontbreken. Dat levert erg volle pleinen ogenschijnlijk vol nieuwe campers op maar die zijn dus nog niet helemaal af.
      En klopt, de 160 pk versie vervalt evenals tal van opties.
      Waardeloos, maar ja. Kan je ‘m wel nog afnemen voor afgesproken prijs? Inmiddels is het afnemen tegen de dan geldende prijs, die knap hoger kan liggen.
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



      Bericht door Charm »

      Onze Kia dealer verkoopt geen auto's meer tegen een vooraf afgesproken prijs. Het is te onzeker geworden
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Gebruikersavatar
        doov
        Berichten: 1793
        Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
        Locatie: Rotterdam

        Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



        Bericht door doov »

        jaap van duijn schreef:
        wo 03 aug 2022, 18:56
        We zijn langs de fabriek gereden, het terrein stond VOL met kampers geheel afgebouwd maar ook alleen cabines - aan achter zijde dicht gemaakt - natuurlijk met chassis.
        Dan vraag je hoe kan het levertijd zijn, want geen 10-tallen maar 100-tallen telden wij, ja we zijn gestopt :)

        groet en hopen dat alles nog maar snel en goed komt Jaap van Duijn.
        Kan best zijn dat er in die “afgebouwde” campers zaken ontbreken als een kraan, koelkast, laadregelaar of wat dan ook.
        Gebruikersavatar
        jaap van duijn
        Berichten: 2121
        Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
        Locatie: KATWIJK ZH

        Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



        Bericht door jaap van duijn »

        Yep,

        Dat hebben we niet kunnen zien van zelfs, want alles stond achter een hoog hek :)

        groeten Jaap van Duijn
        Gebruikersavatar
        Zonneke
        Berichten: 1751
        Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

        Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



        Bericht door Zonneke »

        Kan ook best zijn dat de parking vol stond met de veel verkochte modellen op Ford-chassis.
        De grote dealer in België zijn plein staat volgens de FB-groep Benimar Friend's in ieder geval vol met Benimars.
        De komende weken gaan er veel gelukkige klanten zijn. :wink:
        Gebruikersavatar
        Charm
        Berichten: 3453
        Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

        Re: Ook een nieuwe Benimar Amphitryon besteld?



        Bericht door Charm »

        Ik ga maar eens lid worden van die FB groep. Kan wel nuttig zijn
          --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

          Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
          Plaats reactie