Campercontactapp zelfstandig verder

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Campercontactapp zelfstandig verder



Bericht door ariedekreij »

Zojuist las ik in de nieuwsbrief van de NKC dat de Campercontact app ver-zelfstandigd wordt. Wat denken jullie, goede zaak? Ik gebruik steeds meer de p4night app. En jullie?
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Campercontactapp



Bericht door Stieneke en Donald »

Wij alleen de P4N app.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Campercontactapp



Bericht door jheeck »

Zeer goeie actie. Een stukje professionalisering zou fijn zijn en dat de NKC het benodigde risico niet wil/kan nemen vind ik helder.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Campercontactapp



Bericht door Peter LMC »

Ik gebruik beide.
Het gebruik ligt er aan in welk land ik vertoef.
Maar als ze het gaan verzelfstandige dan zal er wel (weer) een prijskaartje aan hangen.
Of mogen NKC leden het dan toch nog (gratis) gebruiken :?:
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Campercontactapp



Bericht door jheeck »

Dat laatste is wel de bedoeling.
De ledenraad van de NKC is onlangs akkoord gegaan met de verzelfstandiging van Campercontact: de app en de website van de NKC met camperplaatsinformatie. Belangrijke uitgangspunten daarbij zijn dat de PRO-versie van de app gratis blijft voor leden en de NKC zeggenschap houdt over Campercontact.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Campercontactapp



Bericht door MonRoe »

Het volledige artikel:
De ledenraad van de NKC is onlangs akkoord gegaan met de verzelfstandiging van Campercontact: de app en de website van de NKC met camperplaatsinformatie. Belangrijke uitgangspunten daarbij zijn dat de PRO-versie van de app gratis blijft voor leden en de NKC zeggenschap houdt over Campercontact.

De NKC zet deze stap omdat Campercontact een forse investering nodig heeft om verder te kunnen groeien en het niet wenselijk is dat de vereniging een dergelijk risico neemt. De app ondervindt de nodige concurrentie en versnelling van de groei nu is een voorwaarde om ook op langere termijn te kunnen voortbestaan, legde directeur-bestuurder Stan Stolwerk de ledenraad voor. Campercontact gaat bij voorkeur als BV op zoek naar investeerders die om te beginnen samen een miljoen euro in de ontwikkeling willen steken. De app heeft in heel Europa inmiddels 850 duizend gebruikers.

De ledenraad ging verder akkoord met het verder ontwikkelen van het Strategisch Plan 2026, waarin de NKC de hoofdlijnen van het beleid voor de komende vier jaar heeft vastgelegd. Ook gaf de raad groen licht voor verhoging van de contributie van ongeveer 5 procent. Na vele jaren van stabiliteit is deze nodig vanwege de toegenomen kosten. De financiële jaarstukken 2021 zijn wel besproken, maar vanwege het vooralsnog ontbreken van een aantal gegevens is het verlenen van decharge uitgesteld.

Het verslag van de voorjaarsvergadering van de NKC-ledenraad is te vinden op de website. Wie interesse heeft in de groeiplannen van Campercontact en de mogelijkheden om te investeren in Campercontact, kan hier ook informatie vinden.
ze merken dus dat er concurrentie is, waarschijnlijk ook dat er mensen overstappen vanwege onvrede over de laatste wijzigingen.
Er moet meer geld in en dat willen ze nu met investeerders gaan doen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Campercontactapp



Bericht door Peter LMC »

Ok Jurjen en Monique.
Dat had ik nog niet gelezen.
Maar ik vind het nog al een bedrag, dit alleen voor een app ontwikkeling/aanpassing.
+Onderweg+

Re: Campercontactapp



Bericht door +Onderweg+ »

Eten of gegeten worden........

Prima zet van de NKC. De leden hebben dus bepaald dat de Campercontact + de app geen 'corebusiness' is voor de NKC.Daar kun je voor- of tegen zijn maar het is een prima stap gezien de investering die nodig is.

Wellicht dat onze Amsterdamse vrinden van TomTom nog een leeg BV'tje hiervoor, en de nodige pecunia's, beschikbaar hebben?
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Campercontactapp



Bericht door Arnor »

Ik hou niet zo van toekomstige koppelverkoop met TomTom. Een iets neutraler investeerder vind ik beter.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Campercontactapp



Bericht door FrankdB »

jheeck schreef:
vr 22 jul 2022, 9:45
Dat laatste is wel de bedoeling.
De ledenraad van de NKC is onlangs akkoord gegaan met de verzelfstandiging van Campercontact: de app en de website van de NKC met camperplaatsinformatie. Belangrijke uitgangspunten daarbij zijn dat de PRO-versie van de app gratis blijft voor leden en de NKC zeggenschap houdt over Campercontact.
Een "verzelfstandiging van Campercontact" en een NKC die "zeggenschap houdt over Campercontact" lijkt mij met elkaar in tegenspraak.

Frank
Camper_01

Re: Campercontactapp



Bericht door Camper_01 »

Ze zoeken investeerders voor een hoop geld en willen die activiteiten in een bv zetten. Ik vindt dit geen goede oplossing. Zeker op korte termijn. Een rare gang van zaken van de vereniging.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Campercontactapp



Bericht door Peter LMC »

En die investeerders willen zo snel mogelijk geld zien.
En dan krijg je weer reclame op je telefoonscherm.
We zien wel, wij kunnen het toch niet veranderen.
En veel reclame, daar ben ik makkelijk in. Daag app. :wave:
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Campercontactapp



Bericht door WiSpi »

Technisch snap ik het wel.
Er moet ook nog een investeerder zijn die er een verdienmodel in ziet. 850.000 gebruikers die een tientje per jaar betalen, levert een omzet 8,5 miljoen euro op.
Je hebt personeelskrapte in de ICT. Lonen stijgen allemaal. Wat is de groeimogelijkheid? Enz, enz. Ben benieuwd.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Campercontactapp



Bericht door Zonneke »

Ah nee he, wanneer je een abo op een app neemt geen reclame. :wink:
Ofwel een gratis versie met reclame.
Plaats reactie