Het is stil in Portugal

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Bob Diesel »

Hij weet het leuk te schrijven
Feit is dat het in de Algarve niet meer zo makkelijk is
En het in het binnenland gewoon rustiger is meer plek is en daar door minder controlle

En dan zijn er nog veel die de verboden negeren
Want :bang: ik heb een bus en dat is geen camper
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Zijspan »

Zomaar ergens gaan staan zou ik niet meer doen, het mag niet meer.
Hier bij ons is een prachtige gratis camper plaats gemaakt aan de rivier. ( Arronches)
Je riskeert een boete van de Gnr als je zomaar ergens vrij gaat staan slapen en hier is controle!
Maar ieder doet wat je niet kan laten natuurlijk!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Aagje »

Jammer, voor mij misschien nu een overweging om niet naar Portugal te gaan deze winter.
Maar anderzijds zou je juist hierdoor verwachten dat het stikdruk moet zijn op de officiële camperplaatsen en dat is dus niet het geval volgens topicstarter.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Bob Diesel »

Kijk dan eens naar mijn eerdere antwoord
Portugal is in na en voorjaar en tijdens de zg wintermaanden druk
Met pensionada,s en mensen die een sabatical kunnen nemen, dus langer als zeg 6 weken
Mn de Fransen blijven gewoon weken op 1 plek op de cp staan, bv Manta Rota en Falesia
Nu is het er te warm zeg maar heet en bosbranden ,het is te ver voor de 3a 4 weken gangers
Daar waar het betaald is gelden vaak van af 1 mei hoogseizoens prijzen
Brandstof ook nietgoedkoop , en ook de prijzen in de winkels duurder als voor heen
Dus waarom zo ver, :?: halverwege vind je dat ook allemaal in de zomer maanden

Dus in de winter drukker en nu TS daar is rustiger

Sprak hij die 3 rustige maanden weg is geweest ,waarvan 6 weken in Portugal

https://voorjaarsreis-2022.jouwweb.nl/portugal
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Aagje »

@Bob, dank...helder verhaal en logisch eigenlijk.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door de Jonckheer »

Het is niet zo raar, als je als land toeristen als paria's gaat behandelen (niet alleen wegsturen maar vaak vergezeld door een vette boete) loop je het risico dat die mensen weggaan en wegblijven. Helemaal prima als dat de insteek is maar dan ook niet klagen als straks in de herfst/winter/lente het ook aanzienlijk stiller zal zijn dan vroeger.
Om dezelfde reden zijn ook wij na 4 maal overwinteren daar niet meer heengereden en het dichterbij huis gezocht. Fantastisch land, dat Portugal maar het moet wel de moeite waard zijn en dat is het niet meer op deze manier. Makkelijk praten van "ga maar op een camping/cp staan maar als je dat 3 maanden moet doen tegen €10 of meer per dag is dat een behoorlijk aanslag op je budget. Tel daar de (in ons geval) 2500 km enkele reis bij op dan zie je dat veel mensen afhaken, zeker in deze absurd dure tijd.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door gjvonk »

We hobbelen wat heen en weer in Leiria en slapen iedere keer nog ongestoord op een strand parkeerplaats. Gewoon geparkeerd staan en even op een stoeltje naast de camper is ok. Gisteren kwamen handhavers een rondje over zo'n parkeerplaats maken. Niets aan de hand, terwijl ze wel zouden kunnen handhaven.

Een Portugees met een flinke camper zette op 1 van deze plekken op donderdag avond zijn luifel uit, stoelen en tafel buiten en een windscherm achter zijn luifel. Hij nam aldus 2 parkeerplekken in beslag...vrijdag ochtend stond het nog zo en hij leek geen aanstalten te maken om te vertrekken. Die was vrijdagmiddag weg...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Bob Diesel »

2019 was voor corona de laatste keer

2021 najaar waren we op weg , maar belande ik en Spanje in het ziekenhuis
moest daar om 3 weken aldaar langer verblijven ,waar na we niet meer door gegaan zijn

Dit jaar wilde we graag nog eens ih voorjaar , dus bewust niet direct na oud en nieuw als heel eu het zuiden op zoekt
maar zorgen dat we begin April daar zouden zijn en hadden in Frakrijk gewoon zomervakantie weer

de brandstof prijzen hakte er id goed in en het feit dat er niet meer mag en kan wat eerst wel ging
en het totale kosten plaatje heeft ook ons nu doen zeggen
waarschijnlijk de laatste x geweest , zo is de lol er van af

Maar het is en blijft een fantastisch reisland, met een (H)eerlijke bevolking
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door gjvonk »

Eens met Bob, wat zeker een rol mee zal spelen is je gedrag als camperaar. Afval opruimen, ben je niet bij je camper zorg dan dat ie als een gewoon voertuig ordentelijk geparkeerd is en blijf niet te lang plakken. Zorg dat je zichtbaar verplaatst; dan eens hier, dan eens daar. En wil je echt lang op 1 plaats blijven, zoek dan een officiële camperplaats waar dat mag en kan, of ga naar een camping. Dan kun je eventueel ook iedere dag met je camper heen en weer naar je favoriete stek...

En ja, naarmate je camper groter en meer opvallend is, zul je ook je campergedrag daarop aan moeten passen: een touringcar als camper is leuk, maar valt op een strandparkeerplaats die bedoeld was voor personen auto's / bestelbusjes wel erg uit de toon. Dat is voor ons wel een maatstaf: passen we met enig fatsoen op een plek zonder 2 personen auto plekken in beslag te nemen en: verwachten we grote drukte?

Ik heb de taferelen die zich afspeelden op de Franse kustweg tussen La Grande Motte en Sète nog helder op mijn netvlies staan: campers bumper aan bumper met de luifel op het strand en de 1 of 2 boodschappen auto's er op de 2e rij naast. Als dagjes toerist kon je en niet parkeren en niet zonder boze blikken op het strand bij de zee komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het is stil in Portugal



Bericht door Will »

Jonckheer schreef:
Fantastisch land, dat Portugal maar het moet wel de moeite waard zijn en dat is het niet meer op deze manier. Makkelijk praten van "ga maar op een camping/cp staan maar als je dat 3 maanden moet doen tegen €10 of meer per dag is dat een behoorlijk aanslag op je budget. Tel daar de (in ons geval) 2500 km enkele reis bij op dan zie je dat veel mensen afhaken, zeker in deze absurd dure tijd.
Dat zou ook een van de redenen kunnen zijn dat ze je liever zien gaan dan komen. Als je alleen maar plekken bezet en verder niet meer besteed dan de Aldi en nieuwe (vlieg) vakantie gangers die daar iedere 14 dagen 3500 euro besteden dan snap ik hem wel. Dat bedoel ik niet verkeerd Nico maar zo zou het kunnen zijn. :thumbup: :cheers:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie