Coördinaten in Garmin

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Dorsthorst »

Ik ben allang afgehaakt………..
Ik moest deze Garmin aanschaffen vanwege een georganiseerde Ruslandreis, omdat ze dan een kaartje in de Garmin steken waar de hele reis met stops opstaat, de reis is 2x uitgesteld door Corona en nu definitief vanwege de Oorlog, volgend voorjaar gaan we als alternatief met dezelfde organisatie naar Marokko, dan hebben we de Garmin weer nodig……. Als dat klaar is gaat de Garmin in de verkoop of als niemand hem hebben wil in de vuilnisbak, ik wil me er niet langer aan ergeren😡
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Dorsthorst »

Ik heb in de fiat ook al een Zenec navigatie die niet werkt……
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door rijschoollucassen »

Klinkt mij als een software probleem. Misschien een harde reset? Stap anders eens binnen bij Waypoint, die jongens (en meisjes) helpen je graag verder.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Camperic »

Tja, als meerdere apparaten een probleem zijn dan kán het natuurlijk ook aan de apparaten liggen inderdaad :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door rijschoollucassen »

Of iedereen maakt dezelfde fout. Ik ben juist redelijk fan van Garmin. Werk ook veel met Basecamp.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door veetee »

Je moet wel de 'voorloopnullen' invoeren. Bij noorder-en zuiderbreedte zijn dat er max 2, om dat die van 0 tot 90 (00,000000 to 90,000000) gaan, bij ooster- en westerlengte zijn dat er 3, want dat loopt van 0 tot 180 (000,000000 tot 180,000000).
Overigens kun je de notatiewijze instellen op meerdere formats, ipv de decimaal kun je ook graden, minuten, seconden gebruiken. Een handige tool om coördinaten te converteren is deze, tevens meteen controle op de kaart of het klopt: https://www.gpscoordinaten.nl/convertee ... inaten.php
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Camperic »

rijschoollucassen schreef:
za 23 jul 2022, 11:22
Of iedereen maakt dezelfde fout. Ik ben juist redelijk fan van Garmin.
Ik ook. Als ik de berichten mag geloven (hoewel het vaak alleen negatieve ervaringen zijn die worden geroepen) heb ik gelukkig de (klanten)service nog niet nodig gehad. Wat de apparaten betreft wordt er vaak negatief gesproken over zaken die Garmin niet te verwijten zijn of zonder zich in het apparaat te verdiepen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
CaradoT135
Berichten: 2300
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door CaradoT135 »

veetee schreef:
za 23 jul 2022, 12:12
Een handige tool om coördinaten te converteren is deze, tevens meteen controle op de kaart of het klopt: https://www.gpscoordinaten.nl/convertee ... inaten.php
Die is op de eerste pagina al voorbijgekomen. Ondanks dat dat een erg handig programmaatje is wil je die toch niet onderweg gebruiken, als je al rijdend een CP aan het zoeken bent en de bijrijder(ster) de juiste coördinaten van waar dan ook vandaan, in de navigatie gaat invoeren.

In veel gevallen ligt het probleem tussen het invoerscherm en de rugleuning.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Camperic »

CaradoT135 schreef:
za 23 jul 2022, 12:58
In veel gevallen ligt het probleem tussen het invoerscherm en de rugleuning.
:lol3:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door KTManiac »

CaradoT135 schreef:
za 23 jul 2022, 12:58
In veel gevallen ligt het probleem tussen het invoerscherm en de rugleuning.
:-B Yep, PEBCAK. Problem Exists Between Chair And Keyboard.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Dorsthorst »

Tja, dat krijg je als je een domme oelewapper bent, koop je op advies een Garmin en blijkt dat je er niet mee om kunt gaan. Voor de goede orde: we trekken momenteel door Italië en in het gezelschap bevind zich een net afgestudeerde jongeman van 26, die tamelijk handig is met de computer en alles wat daar omheen hangt. Ook die heeft zich ermee bemoeit en vind het ook niet handig gemaakt van Garmin. Wat de Zenec 1726 betreft die hier in de auto zit: camper nieuw gekocht in 2018, de software moest direct na koop geüpload worden, hetgeen meteen mis ging. Heb ik niet zelf gedaan, maar mijn zoon die bij ons op de zaak een netwerk draaiende houd voor een man of 10. Dus met de camper naar Helmond alwaar de Zenec dealer met nieuwe software de boel aan het draaien heeft gemaakt. Buiten stonden nog 6 andere oelewappers met hetzelfde probleem. Een jaar ongeveer heeft ie het goed gedaan, nu is het mis. Hij “vind” geen satelliet. Voor waar we de topic mee gestart zijn: naast de coördinaten vind hij de Italiaanse straat namen ook lastig, zodra het met Via begint wordt het lastig en bijna alle straten beginnen met Via…… expeditie Far East die de Garmin heeft aanbevolen belooft ons bij te scholen in de omgang met de Garmin. Overigens heb ik een golf horloge van Garmin waar ik een uitstekende relatie mee heb. Maar daar hoef ik geen coördinaten op in te voeren😊
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door KTManiac »

Domme oelewapper zijn gelukkig jouw woorden, ik zou het zo niet omschrijven hoor. Ik denk alleen dat het probleem hier niet in de Garmin zit. :wink:
Maar dat een 26 jarige afgestudeerde niet al teveel kennis heeft van GPS coördinaten notaties zegt me niet zoveel. Da's niet echt algemene kennis, ga je je pas in verdiepen wanneer je het nodig hebt. Van computers weet 'ie dus kennelijk wel wat, maar blijkbaar van GPS notaties niks. Ik ben van mening dat wanneer je die notaties wilt gebruiken, het geen kwaad kan je even te verdiepen in die notaties en de verschillen tussen de gebruikte methodes. Als je een adres invoert weet je ook wat woonplaats, straat en huisnummer betekenen toch?

Het toevoegen van een paar voorloopnullen is niet echt 'rocket science'.... Als je weet hoe de coördinaten genoteerd worden is dat eigenlijk ook gewoon logisch.

Garmin of TomTom? Gewoon persoonlijke voorkeur. Zelf vind ik een TomTom een onding, ben al zo'n 20 jaar gewend aan alles van Garmin. Smartwatches, outdoor GPS, fiets GPS, motor GPS, alles. Juist de uitgebreide configuratie instellingen zijn voor mij een plus. Voorwaarde is dan wel dat je bereid bent je enigzins te verdiepen in die instellingen als je ze wilt gebruiken.
Laatst gewijzigd door KTManiac op za 23 jul 2022, 14:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Atoz »

Je moet dit soort apparaten behandelen als je vrouw.

Wat jij tot nu doet is thuis komen en heel erg hard staan brullen tegen je vrouw waarom je pilsje niet koud genoeg is.
En dan doet die vrouw net zoals jouw apparaten.....

Behandel dit soort problemen met de mantel der liefde, geduld loont!
De oorzaak is niet het apparaat, maar de gebruiker voor het apparaat.

Er zijn voldoende mensen die er wel mee kunnen werken, dus waarom jij niet?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door KTManiac »

Atoz schreef:
za 23 jul 2022, 14:37
Wat jij tot nu doet is thuis komen en heel erg hard staan brullen tegen je vrouw waarom je pilsje niet koud genoeg is.
Huh??? Wat is daar vreemd aan??? :-B :wink:
Plaats reactie