Coördinaten in Garmin

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Bejosi
Berichten: 186
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:22
Locatie: VENLO

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Bejosi »

Zonneke,

Jij laat voor mij echt de zon schijnen. :-B :-B :-B

De 2 nullen er voor was inderdaad oplossing.

Weer wat geleerd :-B

Allemaal hartelijk dank. Ik ben blij met jullie.

Nog ff over navigatie. Ik ben op zich wel tevreden met mijn Garmin 760. Ik heb deze nu en ik kom overal maar ik heb het idee dat maps nauwkeuriger werkt.

Hartelijke groeten vanuit de zonnige Vogezen.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door WimZ »

KTManiac schreef:
za 23 jul 2022, 14:35
Het toevoegen van een paar voorloopnullen is niet echt 'rocket science'.... Als je weet hoe de coördinaten genoteerd worden is dat eigenlijk ook gewoon logisch.
Daarom hoort garmin dat ook zelf te doen. Een beetje programma ziet de punt en weet wat er voor hoort.
Ik hoef nooit 0 ergens voor te plaatsen of erachter en kom precies op de juiste plek. (Osmand en magic earth)
Dus garmin is niet zo best hier.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door rijschoollucassen »

Durfde het zo uit mijn hoofd niet te roepen, maar volgens mij is dat met Garmin niet anders. Makkelijkst is trouwens om alleen de posities die veranderen te overschrijven, meestal begin je dan pas achter de punt.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door rijschoollucassen »

Screenshot_2022-07-23-19-14-01-423_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2022-07-23-19-14-01-423_com.miui.gallery.jpg (27.17 KiB) 1744 keer bekeken
In bovenstaande lijst zijn eigenlijk de bovenste 3 voor ons interessant. De H staat voor uren, de M voor minuten en de S voor seconden. De D staat voor digitaal. Verschil kun je eventueel zien doordat de minuten en seconden nooit boven de 59 komen. Veel apps, waaronder campercontact geven al twee verschillende notaties. Welke je verder gebruikt is dan ook afhankelijk van welke toepassing, bv Geocaching.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door CaradoT135 »

rijschoollucassen schreef:
za 23 jul 2022, 19:23
De D staat voor digitaal.
En ik altijd maar denken dat DD voor Decimal Degrees stond. :bang:
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door rijschoollucassen »

Je hebt gelijk, sorry, slip of the pen.....

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door TestCase »

iGO en TT hebben die voorloopnullen ook niet nodig, 'gebruikers tussengezicht' foutje van deze Garmin inderdaad.
Voorloopnullen zijn sowieso een gedrocht je schrijft toch nooit 000005 maar gewoon 5.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Max Power
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 10:07
Locatie: Het groene Woud

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Max Power »

Zomaar even 2 centen,

i.d.d. er bestaan vele gratis coordinaat conversie tools, werken ook prima als je weet naar welk formaat je wilt.

Maar een eenvoudige snelle weg die ik ook wel eens bewandel is die via de app die de maker van de Garmin heeft bedacht. Drive heet deze.
Daar zit zoveel slimheid in ingebakken dat deze eerst alle mogelijke leesmanieren probeert en controleerd of je input wel correct is.
Ook (voor ons) standaard WGS-84 formaat is geen enkele uitdaging.
Weet alleen niet of deze voor alle HW versie's beschikbaar is. Maar voor een drivesmart koppel je em via blauwetand zo aan de navi.

Max
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Dorsthorst »

Soms heb je mazzel…… ik treft een Duitse camperaar die bij een Hymer dealer werkt en die vraagt waarom ik een Zenec radio/navigatie heb met op het dashboard een Garmin heb staan. Hij heeft mijn verhaal aangehoord en steld voor om mijn Zenec even weer op gang te maken, een aanbod dat ik graag aanneem. Hij duikt met z’n laptop en een stick de camper in en reset en Update mijn Zenec 3726 en daarna laat hij zien dat het navigeren op coördinaten een fluitje van een cent is. Je kunt gewoon alles intypen, graden , komma’s etc en hup daar gaat ie. Dus geen omrekenproggrama of een hand vol nullen. Prima ding zo’n Garmin zegt ie, alleen coördinaten da’s toch niet handig. Kosten: een paar biertjes ‘savonds samen gedronken……..
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door TestCase »

Kijk dat is mooi! (Zenec gebruikt iGO als navi programma en dat doet inderdaad niet moeilijk over coördinaten.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Max Power
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 10:07
Locatie: Het groene Woud

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Max Power »

Mischien een wat late reactie, maar wil er toch even 2 centen bij gooien.

Garmin heeft een officieele app genaamt drive, deze staat met bluetooth in verbinding met je navi.
Veel kans dat je het adres, de coordinaten o.i.d. toch opzoekt op je telefoon.

Je kopieert simpelweg deze coordinaten of adres o.i.d. en plakt ze in dat zoekscherm van de app drive.
Deze zoekt het op,(als extra check) je ziet output en gelijlk de vraag of ie het naar je navi moet sturen.
Het mooie is dat deze zowel WGS84 in diverse notatie's snapt als ook de gogel methode van coordinaten noteren.
Werkt feilloos en geen kans op problemen zoals typo's of andere zaken tussen de rugleuning en het apparaat.

my 2 cents,

Max
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door roma »

Ik zat jaren terug ook te kloten met een nieuwe Garmin Camper. De 760 meen ik me te herinneren.
Nooit moeite gehad met de TT coördinaten, maar die Garmin, althans dat Campermodel, was onmogelijk. Liet me grote stukken omrijden, kwam regelmatig uit in de buurt van de bestemming, bv 100 m verder. Blijkt dat de bestemming aan de andere kant van een riviertje is, moet je nog kilometers omrijden. Wat een onding. Bij terugkomst direct verkocht.

En vervangen door een Samsung tablet met Sygic. Coördinaten invoeren geen probleem. Op de plek van de minuten, seconden etc een spatie en klaar ben je.
En veel goedkoper dan die waardeloze Garmin Camper. Plus de mogelijkheid van internet, email, whatsapp, tekstverwerking, etc.

Niet alle Garmin modellen hebben dat invoerprobleem. Het probleem is aanwezig bij de Camperuitvoering, hetgeen oorzaak is van de babylonische spraakverwarring.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door veetee »

Met de Garmin Camper, ook de 760, is het gewoon mogelijk verschillende formats voor coordinaten te kiezen en gebruiken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Coördinaten in Garmin



Bericht door Camperic »

:thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie