Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?

Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door Frouke »

Heyhoi! Ik ga deze fjordcruise maar gewoon laten doorgaan in mijn planning. Ga ik anders spijt van krijgen achteraf. ;-) Via de Rv500 zal voor een andere keer zijn want die tijd hebben we niet om in Hjelmeland te geraken (dan gaan we mss nog wel eens een keertje terug achteraf!) ;-p

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Frouke
Beroepsreiziger

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door Beroepsreiziger »

doov schreef:
vr 15 jul 2022, 17:46
Precies dat.
Het verschil tussen een fjord en een Alpenmeer is de open verbinding met de zee.
Maar zodra je de bocht om bent, is de magie van die open verbinding onzichtbaar en daarmee niet verder van belang.
Wat resteert zijn bergen die uit water oprijzen.
En als je graag mega grote schepen in een bergmeer wilt zien drijven, dan kan je beter naar Noorwegen gaan.
Want in de Alpen vind je die milieuvervuilers niet.
Onkunde Doov?
Met ruim 1.000 fjorden in heel Noorwegen - waarvan er 10 regelmatig door cruiseschepen aangedaan worden
Dan blijven er 990 over waar geen grote cruise schepen komen, of zelfs kunnen komen.

Als het in de Alpen dan zo mileu vriendelijk is, waarom voert Oosterrijk dan zo'n anti vrachtwagen beleid?

Je hoef niet zo heelveel verstand van mileu te hebben, maar als je gewoon naar de kaart kijkt.
Dan zie je aan de noordkant van de Alpen het Ruhr gebied, en aan de zuidkant de industrie van Italie.
Kijk dan even naar Noorwegen.......

En voor TS, of in het algemeen, vanaf het water krijg je weer een andere blik op het landschap.
Of dat nou een fjord is, een meer in de Alpen, of een sloot in NL.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door Mickel Moen »

Voor doov is ieder stukje water met een bergwand blijkbaar hetzelfde. Een ander kan genieten van het minimale verschil van twee vlinders.

Zinloze discussie.

Aan TS. Gewoon beleven, wat je van plan was.

Als de angst gaat regeren over de perfecte reis, kan die angst wel eens bewaarheid worden. Teleurstellingen worden alleen bewaarheid als je ze op voorhand al Inbouwt.

In een land als Noorwegen moet je je vooral laten verassen en dat is niet te plannen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door MonRoe »

Mickel Moen schreef:
za 16 jul 2022, 7:34
In een land als Noorwegen moet je je vooral laten verassen en dat is niet te plannen.
Oeps, kijk uit, neem dat niet te letterlijk ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door Mickel Moen »

:lol3: :thumbup: Tikfoutje. :bang:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door TestCase »

Frouke schreef:Heyhoi! Ik ga deze fjordcruise maar gewoon laten doorgaan in mijn planning. Ga ik anders spijt van krijgen achteraf. ;-) Via de Rv500 zal voor een andere keer zijn want die tijd hebben we niet om in Hjelmeland te geraken (dan gaan we mss nog wel eens een keertje terug achteraf!) ;-p

Bedankt voor jullie reacties Afbeelding

Frouke
Verstandig en geniet!
(Smart og glede!)

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door beatrix18 »

Een paar maal is er iets van "planning" voorbij gekomen. Of "tijd hebben voor".
Zo deden/doen wij dat dus niet. Wij namen/nemen afhankelijk van hoe ver van huis, een ruime tijd voor de terug reis. Verder reisden we, afhankelijk van een aantal niet van te voren te definiëren factoren, van dag tot dag. Zo relaxed!

Peter

Edit: Zie onderschrift van Kees ;;-)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door Frouke »

Haha ja, onderschrift van Kees is wel een goeie! :wink: Maar het verschil is dat wij met de auto gaan en we overnachten in huisjes of appartementen. Dit heb ik altijd wel graag gereserveerd op voorhand omdat ik anders bang ben dat we tijdens onze route op zoek moeten naar een overnachtingsplek en dat ook jammer zou vinden van mijn kostbare tijd ;-) Met een camper zou ik ook eerder 'los' op pad gaan en maar zien waar we eindigen, maar helaas hebben wij er geen. :angel: Ik probeer wel op voorhand alles ruim in te schatten zodat we overal wel voldoende tijd krijgen en er niet te veel gehaast moet worden. (Lukt niet altijd maar meestal wel.) :angel:

Frouke
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door beatrix18 »

:bow:
"Maar het verschil is dat wij met de auto gaan en we overnachten in huisjes of appartementen."

Daar was ik hier, op het Camperforum, niet van uit gegaan. Sorry. :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Heeft een fjordcruise nog zin als je al met een ferry aankomt in Oslo?



Bericht door Frouke »

Haha, snap ik 😅 Maar dit is zowat het enige forum dat ik kon vinden waar ik met al mijn ‘Noorwegen’ vragen terechtkon.😇 Groetjes en nog een fijne dag hoor. 🤗
Plaats reactie