Op de bonnefooi naar de Franse kust?

Lidy
Berichten: 7
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 23:28

Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Lidy »

Hallo beste mensen,wij gaan over een week met onze camper voor het eerst naar Frankrijk,willen naar kusten van Bretagne en later door naar Loire gebied. Ik dacht dat we niet echt hoeven reserveren,camper,vrijheid,maar nu ik toch naar campings kijk aan de kust van Bretagne lijkt alles vol. Ben ik te naïef geweest,te denken dat we wel op de bonnefooi zouden kunnen? Benieuwd naar jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Bonnefooi?



Bericht door rijschoollucassen »

Als je naar campings kijkt denk ik dat reserveren wel verstandig is, maar de camperplaatsen kun je vaak helemaal niet reserveren, gewoon een beetje op tijd aankomen en misschien een keertje niet al te kritisch zijn.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Bonnefooi?



Bericht door ducati 900 »

Langs de Loire hoef je je geen zorgen te maken, tot nu toe was dat voor ons nooit een
probleem op campings in augustus.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Bonnefooi?



Bericht door Mickel Moen »

Wij gaan altijd op de bonnefooi naar campings. Reserveren nooit en dat al meer dan 40 jaar. Hoogstens voor een weekendje Petten. In gebieden (kuststroken) waar het erg toeristisch is, loop je de kans dat een camping vol is. Dat zijn meestal ook niet de meest aantrekkelijke campings. Klein stukje het binnenland in en keus genoeg. In Normandië, Bretagne vonden we altijd wel een camping ook aan de kust. Een keer heb ik meegemaakt, dat een aantal campings achter elkaar vol waren. En waar was dat? De kust van Wales. :bang:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door zwerf-busje »

En vermoedelijk was dat laatste in een weekend...
Groet Ruud
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door AadenAnke »

Als het je niet uitmaakt op welke camping dan is het niet noodzakelijk heb je je zinnen op een specifieke camping gezet dan zo ik nu zeker reserveren. Ik voor me zelf eigenlijk nooit vindt altijd wel en plekje. Naast de begraafplaats altijd ruime plek met water en erg rustig :lol:

Gr Aad
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Camper-T »

In de maand augustus hebben praktisch alle Fransen vakantie en vult Frankrijk zich ook met vele touristen. Tel hier de toegenomen hoeveelheid campers van de laatste jaren bij op en je kun je voorstellen dat het 'op de bolle fooi' camperen zonder reserveren niet altijd meer op zal gaan. Op de grote campings kan wat het lastiger worden en camperplekken waar je meestal niet kunt reserveren is altijd een gok, zeker als je later op de dag aan wilt komen. Zoals wij 3-4 jaar geleden ook wel zagen waar we uitkwamen na een dagje touren met de camper, besloten wij de laatste jaren toch maar even te bellen naar plekken waar wij wilde staan.

Denk nu niet gelijk dat je een vakantie tegemoed gaat waarbij alle campings en camperplaatsen overvol staan maar houd wel rekening met het feit dat je niet altijd op de eerst gekozen plek terecht kan. Wil je echt op een bepaalde plek staan dan is vooraf bellen en reserveren wel geadviseerd. Wil je gewoon kijken waar je uitkomt en daar ter plekke een camping of camperplek zoeken, houd er dan rekening mee dat je misschien enkele plekken aan moet doen eer je iets vind waar je terecht kan.
Maar goed, soms valt het reuze mee en ander heb je altijd nog mooie oplossingen als Park4Night of Campercontact, om ter plekke te zoeken naar de verschillende opties voor een camping of camperplaats.
Onze filosofie is; hoe minder faciliteiten er op de overnachtingsplek zijn, des te groter de kans dat er plek is. Dit gaat helaas niet altijd op maar de kans dat een grote camping vol faciliteiten volop plek zal hebben is een stuk kleiner dan bij een simpele camperplek met alleen een vuilnisbak.

En mocht je verder naar het zuiden van de Franse westkust willen zakken, houd anno augustus 2022 dan wel de berichtgevingen over bosbranden in de gaten. De Franse zuidwest kust gaat momenteel gebukt onder een hittegolf en er zijn al wat campings geevacueerd. viewtopic.php?t=8480772
Laatst gewijzigd door Camper-T op do 14 jul 2022, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Sandor Gora »

Wellicht ook afhankelijk van het feit of er kinderen meegaan. Dan is rondrijden en zoeken op de bonnefooi niet aangenaam, lijkt me. In de ochtend contact met de gewenste volgende camping kan toch de dagelijkse 'vrijheid' geven.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Lidy
Berichten: 7
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 23:28

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Lidy »

Dank jullie allemaal voor de reacties,wij(60+ers) moeten het maar beetje loslaten allemaal(niet mijn sterkste kant,haha) scheelt idd dat we geen kinderen meer mee hebben,vind best wel beetje spannend maar komt hopelijk allemaal goed. Loire gebied gaat zeker lukken en kust Bretagne ook vast😊

En ja,we zijn wel 60+ers,maar nog jonge 60+ers,dus nog geen pensionado's :-B en dus nog gewoon aan het werk en daardoor afhankelijk van hoogseizoen :-B
Laatst gewijzigd door Lidy op vr 15 jul 2022, 6:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Sandor Gora »

Goeie insteek! Enne: "beetje spannend" is het leuke van camperen, vakantie en reizen, toch?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Camperic »

Wij zijn vorig jaar zomer ± 4 weken in Bretagne geweest en daar op campings, camperplaatsen en FrancePassion plekjes gestaan. Slechts één keer bleek de camping vol te zijn (was een kleine camping in natuur zonder dorp in de buurt) en één keer bleek de camping niet meer open te zijn. Maak jullie geen zorgen :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Will »

Ik vraag mij überhaupt af waarom een pensionado in het hoogseizoen op vakantie moet.

Mvrgr.Wil.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door Camperic »

Daar kunnen diverse redenen voor zijn die voor de betreffende persoon belangrijk is, één daarvan zou kunnen zijn dat het met 60+ nog geen pensionado hoeft te zijn :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Op de bonnefooi naar de Franse kust?



Bericht door de Jonckheer »

Als je zorgt dat je voor de middag aankomt is de kans van slagen heel behoorlijk want mensen die vertrekken doen dat meestal 's morgens. Wij hebben het altijd op die manier gedaan en nooit door moeten rijden. Nou heb ik het over camperplaatsen en niet over campings maar ook op campings is het 's morgens vertrekken wil men niet voor nog een dag moeten betalen.
Plaats reactie