Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Domart7
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 20:15

Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door Domart7 »

Hallo,

Binnenkort krijgen we onze camperbus VW T 6.1 Ventje!
Nog aan het twijfelen over de (schuif)luifel; een Mauritius of een Kiravans.
https://kiravans.com/products/kiravans- ... 2502667413
Heeft iemand ervaring met deze luifels?
Of heeft iemand nog een leuk alternatief?
Er komt een multirail op de bus.

Alvast dank voor jullie reactie!

Grtz, Martin
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door ducati 900 »

Geen idee maar ook niet direct een koopje.
Maar het is voor een camper mag dus wat kosten.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door PaulBng »

Inderdaad prijzig voor een tarpje met een pees.....

Koop een tarp en naai er een pees aan.

Paul
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door MarceldeHoog »

Zelf heb ik een peesluifel, van pakweg 50 euro (Obelink). Setje stokken er bij, en een peesrail. Net even stukje voordeliger, met vrijwel dezelfde functionaliteit.

Wellicht een optie om te overwegen?
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door Mickel Moen »

Je ziet, dat de antwoorden al gauw richting de prijs gaan. Als dat een overwegende factor is, zeker doen.

Ik heb redelijk veel ervaring met tenten. Er is veel verschil in kwaliteit, niet alleen in de kwaliteit van afwerking en materiaal, maar ook in hoe slim de tent ontworpen is.

Van een kwaliteitstent kun je genieten. Goedkoop spul geeft vaak alleen ergernis.

Bij zoiets als deze luifel zullen factoren als slimmigheid in ontwerp en kwaliteit in afwerking en materiaal ook zeker een belangrijke rol kunnen spelen in de keuze.

De beste raadgever in deze ben jezelf. Ga de luifels bekijken.

Zelf maken is een optie als je specifieke wensen hebt. Ik heb de zijluifels bij mijn bus zelf gemaakt. Omdat het niet te koop is en ik wel van, “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk, dat ik het wel kan,” ben.

Een paar jaar met de eerste uitvoering gedaan en daarna een verbeterde versie gemaakt.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
RoadToNowhere
Berichten: 181
Lid geworden op: za 18 mei 2019, 1:21

Re: Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door RoadToNowhere »

Wij hebben een Mauritius XXL, en zijn daar erg tevreden over, vooral de zijflappen zijn handig voor privacy en schaduw. Bij nader inzien hadden we wel een kleinere versie kunnen kopen, je hebt veel ruimte nodig om hem op te zetten.
Time is precious, waste it wisely
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door ducati 900 »

Afgezien van de prijs vind ik een schuifluifel helemaal niks.
Gedoe om op te zetten en op te ruimen, wachten tot de boel droog is en neemt ruimte in als je rijdt.
Bij onze Hymer zat ook een schuifluifel, het eerste jaar gebruikt maar daarna zsm.
een casetteluifel aan geschaft.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Schuifluifel: Mauritius of Kiravans?



Bericht door DucatoDolf »

Wat is de twijfel? Waarin verschillen de producten die je vergelijkt van elkaar? Vervolgens kijken wat je verlangens zijn van het product en kijken welke het meest zou kunnen voldoen aan je verwachting.

Als je nog nooit met een dergelijke bus hebt gecampert, zou ik eerst een en ander willen uitproberen bij de bus in kwestie. Vervolgens pas gaan kijken of en welke wensen je hebt omtrent een luifel. Heb je wel eens een schuifluifel gebruikt? Überhaupt wel eens een luifel gebruikt? Het is geen tientje wat je uitgeeft. Ik zou persoonlijk eerst iets willen proberen voor ik zoveel geld uitgeeft voor een product wat je relatief weinig gebruikt.

Wij gebruiken nauwelijks een luifel. Hebben dit jaar een tarp van 2 tientjes met tiewraps aan de bus gehangen (aan de dakdragersteuntjes) met 2 (oude) tentstokken en 2 scheerlijnen. Werkt voor ons prima. Als ik nu op zoek zou gaan naar een (nieuwe) luifel weet ik uit ervaring wat mijn wensen zijn en waar ik op zou letten.
Plaats reactie