Ik kon even niet reageren omdat ik weg was en het spijt mij om te zeggen maar ik vindt de omgang niet geheel gepast.
Valentijndag 1945 heeft een geniale weg bewandeld die werkte. In plaats van vragen hoe en proberen zo van meerdere kanten iets te leren is het nu meer "een vooringenomen gelijk halen". Ik ga de weg van Valentijndag 1945 bewandelen en kreeg nog een tip waar ik ook achteraan ga.
De weg via België leverde niets op behalve de mededeling; McLouis 3.300kg en 3.500 chassis zijn technisch identiek en 3.500 krijgen op verzoek zonder aanpassing een 3.650 of 3.850 technische maximum massa maar op 3.300 wil men niet reageren waarom men daar niets doet.
De Nederlands importeur vroeg niet om een verklaring van geen bezwaar maar om een nieuwe COC bij McLouis, waarvan ik van te voren aangaf dat dat niet kan en ook niet de vraag was en men komt niet van dat pad af. De vraag is ook of je na zo'n blunder nog bij de juiste persoon uitkomt.
Dus ik ga de weg van valentijn bewandelen.
De WDT papieren bij een aanpassing in Duitsland vindt ik wonderbaarlijk en interessant. Ik vraag mij daardoor nu af waaruit de TÜV papieren bestaan voor een VB airsuspension hulpluchtvering bij een Fiat Ducato:
Andre55 schreef: ↑ma 01 aug 2022, 21:58
Nog een mooi verhaal;
Ik wilde mijn camper, laadvermogen met 500 kg verhogen, voor WDT +/- €4500,-- kom ook gelijk luchtviering achter onder.
...
al-ko Duitsland , geen probleem , handrem moest alleen aangepast worden , kosten incl. tuv. €650,--
Nu kom het , ik ben na AL-KO Duitsland gegaan en na 3 uurtjes was de klus geklaard, toen kreeg ik de papieren overhandigd en tot mijn stomme
verbazing waren de papieren van goedkeuring van de Firma WDT uit Nederland, gaat hier maar eens over na denken.
EU=vrij verkeer van personen geld en goederen werd ons voorgelogen.