Verhogen maximaal toelaatbare massa

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Valentijndag 1945

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Valentijndag 1945 »

Camperhound schreef:
ma 08 aug 2022, 20:55
Valentijndag 1945 schreef:
ma 18 jul 2022, 14:36
Donald duck kijk even ik heb je een PB gestuurd voor je mail adres zodat ik de foto's van de documenten kan sturen
Groetjes
Zou je mij ook deze documentatie willen/kunnen sturen?
Sorry gezien de beledigende opmerkingen op camperforum door leden kan ik helaas GEEN gegevens meer verstrekken. Doch mijn aanbod voor bij mij thuis de documenten intezien blijven nog 1 week staan
Valentijn dag 1945
Valentijndag 1945

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Valentijndag 1945 »

:wave: mijn aanbod van 20 juli vervalt 17 augustus
Dit tot uwer informatie
Groetjes
Valentijn dag 1945
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Burp »

Ik denk dat iedereen in de rij gaat staan dus sla maar genoeg koffie in :mrgreen:
Groet, Martin

Hymer B614SL
Valentijndag 1945

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Valentijndag 1945 »

Ook dit is een belediging
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door tonic »

Valentijndag 1945 schreef:
di 09 aug 2022, 14:48
Camperhound schreef:
ma 08 aug 2022, 20:55
Valentijndag 1945 schreef:
ma 18 jul 2022, 14:36
Donald duck kijk even ik heb je een PB gestuurd voor je mail adres zodat ik de foto's van de documenten kan sturen
Groetjes
Zou je mij ook deze documentatie willen/kunnen sturen?
Sorry gezien de beledigende opmerkingen op camperforum door leden kan ik helaas GEEN gegevens meer verstrekken. Doch mijn aanbod voor bij mij thuis de documenten intezien blijven nog 1 week staan
Valentijn dag 1945
En wie of wat bedoel je hiermee? Ik zie geen beledigende berichten als ik terug lees in dit topic.

Als je misschien mij zou bedoelen wil ik je 1 ding uitleggen. Donald Duck komt met een vraag. Deze vraag probeer ik diverse keren uit te leggen. Dan kom jij met een verhaal. In mijn antwoord op 19 Juni schrijf ik dat ik niet kan beoordelen hoe jou oplossing loopt. De papieren die jij overlegt aan Donald Duck zijn voor mij niet inzichtelijk. Vervolgens laat Donald Duck niks meer horen en weten wij niet of het heeft gewerkt. Nu wordt er dus geschermd met een Valentijndag1945 manier welke misschien makkelijk uit te leggen is volgens de uitgelegde regels. Maar nogmaals dit kunnen wij niet zien dus ook niet beoordelen. Dus ik snap niet zo goed waarom je op je teentjes getrapt bent. Zeker niet als je het gehele topic even terug leest.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10100
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Peter LMC »

Zijn gewoon forum geintjes, wen er maar aan. :wink:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door hathi »

Sorry,maar hoe verklaar je dan jouw arrogantie…..Quote Sorry gezien de beledigende opmerkingen op camperforum door leden kan ik helaas GEEN gegevens meer verstrekken. Doch mijn aanbod voor bij mij thuis de documenten intezien blijven nog 1 week staan
Valentijn dag 1945, Wees een man,en haal je gelijk,door ze hier op het forum,af te drukken,…nu kan men denken,het is illegaal,of het is niet waar,?……dus haal je gelijk,maar doe niet raadselachtig
Hans
DonaldDuck
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 01 jul 2022, 15:12

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door DonaldDuck »

Ik kon even niet reageren omdat ik weg was en het spijt mij om te zeggen maar ik vindt de omgang niet geheel gepast.

Valentijndag 1945 heeft een geniale weg bewandeld die werkte. In plaats van vragen hoe en proberen zo van meerdere kanten iets te leren is het nu meer "een vooringenomen gelijk halen". Ik ga de weg van Valentijndag 1945 bewandelen en kreeg nog een tip waar ik ook achteraan ga.

De weg via België leverde niets op behalve de mededeling; McLouis 3.300kg en 3.500 chassis zijn technisch identiek en 3.500 krijgen op verzoek zonder aanpassing een 3.650 of 3.850 technische maximum massa maar op 3.300 wil men niet reageren waarom men daar niets doet.
De Nederlands importeur vroeg niet om een verklaring van geen bezwaar maar om een nieuwe COC bij McLouis, waarvan ik van te voren aangaf dat dat niet kan en ook niet de vraag was en men komt niet van dat pad af. De vraag is ook of je na zo'n blunder nog bij de juiste persoon uitkomt.

Dus ik ga de weg van valentijn bewandelen.

De WDT papieren bij een aanpassing in Duitsland vindt ik wonderbaarlijk en interessant. Ik vraag mij daardoor nu af waaruit de TÜV papieren bestaan voor een VB airsuspension hulpluchtvering bij een Fiat Ducato:
Andre55 schreef:
ma 01 aug 2022, 21:58
Nog een mooi verhaal;
Ik wilde mijn camper, laadvermogen met 500 kg verhogen, voor WDT +/- €4500,-- kom ook gelijk luchtviering achter onder.
...
al-ko Duitsland , geen probleem , handrem moest alleen aangepast worden , kosten incl. tuv. €650,--
Nu kom het , ik ben na AL-KO Duitsland gegaan en na 3 uurtjes was de klus geklaard, toen kreeg ik de papieren overhandigd en tot mijn stomme
verbazing waren de papieren van goedkeuring van de Firma WDT uit Nederland, gaat hier maar eens over na denken.
EU=vrij verkeer van personen geld en goederen werd ons voorgelogen.
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door tonic »

Maar daar gaat het nu net om. We krijgen helemaal niet te horen of te zien hoe die weg eruit ziet.
Ik denk heel graag met je mee maar om een 1 of andere reden wordt er geen openheid gegeven.
Dus ik wil best helpen en meedenken maar moet wel info hebben.
Tot nu toe kloppen mijn antwoorden nog precies met jou bevindingen. Dat komt omdat ik beroepsmatig in deze materie zit.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Marco Polo »

Andre55 schreef:
ma 01 aug 2022, 21:58
Nog een mooi verhaal;
Ik wilde mijn camper, laadvermogen met 500 kg verhogen, voor WDT +/- €4500,-- kom ook gelijk luchtviering achter onder.
...
al-ko Duitsland , geen probleem , handrem moest alleen aangepast worden , kosten incl. tuv. €650,--
Nu kom het , ik ben na AL-KO Duitsland gegaan en na 3 uurtjes was de klus geklaard, toen kreeg ik de papieren overhandigd en tot mijn stomme
verbazing waren de papieren van goedkeuring van de Firma WDT uit Nederland, gaat hier maar eens over na denken.
EU=vrij verkeer van personen geld en goederen werd ons voorgelogen.
Dat laatste is een rare conclusie.
Juist door het vrije verkeer van goederen kon André gaan shoppen in Duitsland :crazy:
En wordt de verhoging in NL blijkbaar geaccepteerd.
Dat een leverancier richting zijn Nederlandse clientèle de hoofdprijs vraagt daar kan Europa niets aan veranderen.

Gooi nou gewoon die oplossing hier op het forum; zo geheim kan het allemaal niet zijn.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Dafluc »

Met alle respect. Iemand post hier een probleem. Iemand anders heeft de oplossing en die mag je thuis bij hem komen bekijken. Als je snel bent tenminste. Kan een hele mooie, goede en interessante oplossing zijn natuurlijk. Maar met zoveel geheimzinnigheid is niemand hier geholpen. Behalve de topicstarter dan. Hoop niet dat meer mensen dit zo gaan doen.
Afbeelding
Valentijndag 1945

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Valentijndag 1945 »

Geachte heer Dafluc
Vol verwondering lees ik dat ik geheimzinnig te werk zou gaan
Ik ben geheel open geweest wat betreft het verhogen tmm

Lees mijn verhaal op bladzijde 1
Lees even BLZ. 5
Heeft iemand een verklaring van geen bezwaar die ik (vertrouwelijk) zou mogen inzien?
Of weet iemand er een online te staan?

Lees het antwoord van Tonic
Lees bericht BLZ 6 en 7

Ook al bent U moderator het siert U niet de vinger wijziging naar mij
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door Dafluc »

Ik heb het hele topic gelezen. En als mij iemand zou vragen of ik nou weet hoe je het hebt gedaan moet ik nee zeggen. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom anderen vragen om dat hier uit de doeken te doen. Je doet dus geheimzinnig maar dat mag door mij niet gezegd worden? Ik weet niet waarom je het zo doet. Je zult je redenen hebben. Topicstarter is blijkbaar geholpen. De rest tast in het duister.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Verhogen maximaal toelaatbare massa



Bericht door gjvonk »

Ik haak af

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie