Citroën Jumper L3H2 Roodrunner

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Hans Dorsman
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
Locatie: Linschoten

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door Hans Dorsman »

Ik had beloofd wat foto's van onze Jumper op het forum te zetten. Bij deze.
De bodemplaat heb ik verwijderd en de metalen vloer gereinigd. Geen roest gelukkig. Daarna geïsoleerd en de plaat weer teruggeplaatst.
Nu eerst op vakantie (nu nog met de tent, volgend jaar met de bus...), daarna snel verder bouwen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door MarceldeHoog »

Mooie bus, en gave kleur ook!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door DucatoDolf »

Leuk :cheers:

Enne, als je nu in een tent slaapt kun je net zo goed in die bus slapen :crazy: . Niet wachten tot het ding helemaal picobello klaar is, maar gewoon bed achterin gooien en gaan.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door PaulBng »

Ik heb een L4H2 bus.
Daar zitten 5 klapramen in. 4 daarvan worden bij regelmaat gebruikt. Eén in een achterdeur niet vanwege de fietsdrager.

Bedenk wel dat de "gewone" ramen niet isoleren. (Niet bij kou en ook niet bij hitte.)

Wil je ook in de winter op pad, vraag ik me af of je het behaaglijk krijgt binnen.
Het is een bekend feit dat de cabine de koudste plek is in een camper.
Met gewone ramen heb je dat dus rondom....


Paul
ribsters
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door ribsters »

nog even over de ramen: je kan ramen met privacy-glas kopen of gewoon ramen waar je doorheen kunt kijken. Die kun je beplakken met folie. Het resultaat is vrijwel hetzelfde maar kant-en-klare privacy-ramen zijn wel gemakkelijk. Ramen met folie hebben de eigenschap dat ze niet zo snel beslaan.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door DucatoDolf »

Folie gaat wel sneller stuk. Ervaring. Maar waarschijnlijk ook goedkoper.
Hans Dorsman
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
Locatie: Linschoten

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door Hans Dorsman »

Na lekker op vakantie te zijn geweest nu begonnen met de ombouw van onze bus. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met mantelbuizen leggen voor de elektrische installatie. Bedrading ingevoerd en alles vastgezet. Via Marktplaats hebben we twee lattenbodems van 70 x 200 cm aangeschaft en deze heb ik ook maar meteen op hun plaats gelegd. Daarvoor moesten ze wel nog een beetje aangepast worden. De ondersteuning in het midden volgt als ik de berging ga indelen en afwerken. Bij onze vrienden in Schijndel hebben we gekeken naar een toilet. We hebben besloten geen vast toilet met cassette te plaatsen. Het is een Porta Potti geworden. Deze komt t.z.t. in een lade. Ook ben ik begonnen met het plaatsen van houten latten op de stijlen van het dak.
Inmiddels is de Armaflex binnengekomen, zodat ik ook daarmee aan de slag kan. Straks nog even wat gaan zoeken naar een koelkast. Waarschijnlijk wordt het een inbouwkoelkast met compressor op 230V.

Voor de aansluiting van de walstroom heb ik een chassisaansluiting en een stekker van PowerCON TRUE1 besteld. Ik ben nog aan het nadenken over waar ik de aansluiting zal maken. Iemand tips of ervaring met een aansluiting in de achterbumper of op een andere plaats dan in de zijwand van de camper?

Vandaag heb ik ook de startaccu even bekeken. Ik zie bij de minpool alleen een aansluiting op het chassis. Trek ik dan de juiste conclusie als ik zeg dat mijn bus geen 'slimme' dynamo heeft? (De bus heeft een euro 5 motor).

Morgen gaan we naar Hoofddorp om de ramen te laten plaatsen. We zijn benieuwd.

20220818_111739.jpg
20220818_111739.jpg (131.28 KiB) 821 keer bekeken
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door JMD »

Voor PowerCon zie:
https://camperforum.nl/viewtopic.php? ... #p2003940

Daar werd opgemerkt met openslaande deuren, zelf toen niet aangedacht. Maar tot nu toe geen problemen mee gehad, heb de deuren nooit zover open, zeg maar 180 graden max. 90 graden...

Grt JMD
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door gjvonk »

Je vraagt of het klopt dat je nog geen slimme dynamo hebt. Onze vorige buscamper was ook een Citroën Jumper (Heavy L4H2) uit 2012 en ook Euro5. Die had ook nog geen slimme dynamo. Volgens mij wordt die pas vanaf Euro 6 toegepast in combinatie met een start-stopsysteem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door joske501 »

Hans Dorsman schreef:
do 18 aug 2022, 22:36
Iemand tips of ervaring met een aansluiting in de achterbumper of op een andere plaats dan in de zijwand van de camper?
Beste,
Voor de elektriciteitsaansluiting heb ik de aansluitfiche binnen de auto achter de achterdeuren geplaatst, dus geen gat in de wagen.
Verlengkabel er in, kabel tussen de achterdeur en deur dicht. Dat gaat al 13 jaar goed bij mij. Is echt een goede oplossing.

Nog een tip. Ik zie dat de kunststof bumpers grijs zijn geworden. Smeer die bij warm weer in met een klein vodje met lijnolie, gekookte lijnolie is nog beter. Paar dagen laten intrekken en opblinken met droge vod. je zal de wagen niet meer herkennen.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door gjvonk »

Slim idee.

Anders onder de bodem, achter de achterbumper? Dan is het wel raadzaam om een goede afdekking te verzinnen om vuil te weren.

Over de kleur van kunststof bumperdelen gesproken: ik hoorde pas dat er 3 kleurvarianten zijn: grijs, donker (anthraciet) grijs en tegenwoordig ook zwart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door Mischa »

Voor je met lijnolie gaat smeren, probeer eerst eens met een verfbrander. Wel voorzichtig, maat ik heb al heel wat grijs geworden autobumpers opgeknapt met een verfbrander. Zo'n föhn heeft de voorkeur boven een vlam overigens. Probeer maar eens op een onopvallende plek. Stook niet te lang, want dan krijg je blaasjes in je kunststuf en dat wil je niet. Werkt echt fijn, zie onderstaande link:
https://www.youtube.com/watch?v=qV2Ub1s2Xo8

Dit houdt veel langer dan lijnolie en je krijgt geen vieze handen ;)

Succes !!
Wink
Berichten: 35
Lid geworden op: do 23 jul 2020, 0:19

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door Wink »

Wij hebben de Powercon in de achterbumper aan de bestuurderskant zitten. Hebben de schuifdeur en achterdeuren vaak open (geen vast bed) en hebben nooit last van de kabel; de buitenleef- en loopruimte is dus vooral tussen de achterdeuren en schuifdeuren.
Hans Dorsman
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
Locatie: Linschoten

Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner



Bericht door Hans Dorsman »

Hoe heb je de aansluiting op de bus aan de achterzijde waterdicht gekregen?
Plaats reactie