Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Ik heb de cee contactdoos naast de trekhaak aansluiting gemonteerd. De kabel gaat de bus in via de onderkant bij het linker achterlicht.Dus via de ventilatie opening. Ik zal morgen ff een foto maken en uploaden
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
De powercon stekkerdoos is klein, je kan ook overwegen om die bij de tankaansluiting te maken. dan moet je wel oppassen met tanken, dat je er niet overheen morst, dan gaat het stinken naar diesel en het is vet. En is alleen handig als de elektrische installatie vooraan zit, anders moet je wel weer helemaal met de draad naar achteren. Hoewel een 220 draad eigenlijk niet duur is nl maar een beperkte stroomsterkte.
De plastic plaat waar de tankdop in zit, is maar met vier schroeven bevestigd, en daarachter is best veel ruimte. en aan de binnekant kan je er ook goed bij.
De plastic plaat waar de tankdop in zit, is maar met vier schroeven bevestigd, en daarachter is best veel ruimte. en aan de binnekant kan je er ook goed bij.
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Ik zou NOOIT een 230V aansluiting in de buurt van de tankopening plaatsen.
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Hoi Mischa,
Inderdaad, als je er wat langer over nadenkt is het een slechte plaats. (ik heb er dus niet lang genoeg over nagedacht)
Het zal er altijd wel vettig zijn van de diesel en bij het insteken en uithalen van de stekker kan de contactvonk een brand veroorzaken.
Zeker in combinatie met eventueel aanwezige dieseldamp kan het leiden tot een brand.
een andere plaats zoeken.
Inderdaad, als je er wat langer over nadenkt is het een slechte plaats. (ik heb er dus niet lang genoeg over nagedacht)
Het zal er altijd wel vettig zijn van de diesel en bij het insteken en uithalen van de stekker kan de contactvonk een brand veroorzaken.
Zeker in combinatie met eventueel aanwezige dieseldamp kan het leiden tot een brand.
een andere plaats zoeken.
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Dieseldamp ontsteekt in tegenstelling tot benzinedamp niet als gevolg van een vonk, maar het vet probleem op de contacten kan zeker wel ontstaan. Ook denk ik dat het Neopreen wat bij zo ongeveer alle buitenkabels en stekkers toegepast wordt, diesel "niet zo lekker" vindt; ik weet niet of Neopreen diesel bestendig is...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
- jaap van duijn
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
@Mischa,
Geen enkele stroom bron is nog beter, immers de vonk .....
Dus ook niet bij je eventuele LPG installatie / vul
Groeten Jaap van Duijn.
Geen enkele stroom bron is nog beter, immers de vonk .....
Dus ook niet bij je eventuele LPG installatie / vul
Groeten Jaap van Duijn.
- Karelkaywa
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
- Locatie: Castricum
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Neopreen is olie en zuurbestendig. Gewoon rubber snoer is dat niet.gjvonk schreef:Dieseldamp ontsteekt in tegenstelling tot benzinedamp niet als gevolg van een vonk, maar het vet probleem op de contacten kan zeker wel ontstaan. Ook denk ik dat het Neopreen wat bij zo ongeveer alle buitenkabels en stekkers toegepast wordt, diesel "niet zo lekker" vindt; ik weet niet of Neopreen diesel bestendig is...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Groeten Karel
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Ah, dat is mooi om te weten, mijn walstroom kabels van 10 en 20 meter zijn daar dus tegen bestand. Los daarvan: de blauwe CEE stekker is niet voor niets bedacht, dan maar een grotere en lelijkere klep...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Hey,
Bij mij ook hoor, geen klep aan de buitenzijde dat kan afbreken, open waaien, inregen, vuil kan worden of gaan lekken.
Alles achter de achterdeuren, ook mijn water-vul-punt.
Joske
Bij mij ook hoor, geen klep aan de buitenzijde dat kan afbreken, open waaien, inregen, vuil kan worden of gaan lekken.
Alles achter de achterdeuren, ook mijn water-vul-punt.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Wat wil je hiermee zeggen Jaap ? Ik volg je even niet.jaap van duijn schreef: ↑ma 22 aug 2022, 17:47@Mischa,
Geen enkele stroom bron is nog beter, immers de vonk .....
Dus ook niet bij je eventuele LPG installatie / vul
Groeten Jaap van Duijn.
- jaap van duijn
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
@Mischa,
Dat je geen brandstof connecties bij een stroom brom moet maken.
Er kan altijd een vonk ontstaan tijdens koppelen.
Die brandstoffen hebben allemaal dampen hoe weinig ook, er kan ook zelfs een heel klein lekje zijn.
Waarom bij tanken de gas verbruikers - lees koelkast en kachel - uit.
En dacht als je toch gaat bouwen neem dit mee
Succes en groet Jaap van Duijn.
Dat je geen brandstof connecties bij een stroom brom moet maken.
Er kan altijd een vonk ontstaan tijdens koppelen.
Die brandstoffen hebben allemaal dampen hoe weinig ook, er kan ook zelfs een heel klein lekje zijn.
Waarom bij tanken de gas verbruikers - lees koelkast en kachel - uit.
En dacht als je toch gaat bouwen neem dit mee
Succes en groet Jaap van Duijn.
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Dat zeg ik toch ook? Het ging hier specifiek over de tankopening, vandaar. Ik weet dat het niet slim is
Gr. Mischa
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
- Locatie: Linschoten
Re: Citroën Jumper L3H2 Roodrunner
Inmiddels weet wat verder met de ombouw. Ik zal binnenkort een update plaatsen.
Voor nu even een vraag: weet iemand of het mogelijk is een bestuurdersstoel om te bouwen naar bijrijdersstoel? De gordel van het huidige bankje in onze bus is niet aangesloten op een spanner. Het stekkertje ligt onder het bankje en wordt niet gebruikt. Graag jullie advies.
Voor nu even een vraag: weet iemand of het mogelijk is een bestuurdersstoel om te bouwen naar bijrijdersstoel? De gordel van het huidige bankje in onze bus is niet aangesloten op een spanner. Het stekkertje ligt onder het bankje en wordt niet gebruikt. Graag jullie advies.