Met huurcamper 3 weken naar Zweden

PMLA
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 19:52

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door PMLA »

Thanks allemaal voor de reacties.

Ik ben de verslagen van Satzat al aan het lezen. Erg leuk! Nog twee weekjes aftellen, dan mogen we op pad!
Beroepsreiziger

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

rhomodel schreef:
do 07 jul 2022, 8:16
Ik zou de eerste dag niet te ver rijden zodat je alle tijd heb om je te installeren voor je eerste overnachting.
TS wil zo snel mogelijk naar Stockholm. (Familiebezoek.)

TS hoef van mij niks aan te nemen, maar ik las, en reageer op het zo snel mogelijk naar Stockholm.
Dat is via Travemunde, en ook de goedkoopste manier.

ALS TS mijn advies zou volgen, dan is dag 1 op de boot. Dag 2 in Stockholm, en naar gelang hoelang ze daar blijven, dag ''3'' word het dan ergens in midden Zweden eens kijken hoe dat met een camper werkt.

Er zijn div soorten campers.
Oudjes met dikke rookpluimen uit de uitlaat, die net de 70km/uur halen.
Nieuwe, waar de verf nog niet van droog is, en die van de verkoper de eerste 10 jaar niet harder als 75 mogen op de snelweg.
En er zijn er die kunnen 100+ rijden. :DD

Een vrachtwagen is misschien niet snel, maar Stockholm vanuit Rotterdam, via Travemunde zijn 16 rij uurtjes.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door Aloys »

Behalve de wildernisroute zou ik ook eens kijken naar Rijksweg 70 van Mora naar Sarna:
viewtopic.php?t=8478914

In die omgeving heb je ook nog een mooie wandeling van ca. 8 km:
https://www.campersite.nl/bestemmingen/ ... a/ruandan/

Op de wildernisroute vinden wij het altijd wel leuk om vrij te overnachten op de Stekenjokk, de laatste keer was in 2018:
https://www.aloys.nl/2018-zomervakantie ... tie-week-3
Recente info: viewtopic.php?t=8476821

Van Stockholm naar de Wildernisroute, een globale route in Google maps.
Je komt dan langs Falun (bezoekersmijn), Dalarna (rode paardjes), door Alvdalen RV70 ("wild" kamperen en vuurtje maken), Särna (oudste kerkje van Zweden) enz. enz.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
PMLA
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 19:52

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door PMLA »

Kijk, de Stekenjokk hebben we al vaker gehoord en gelezen. Hele grote kans dat we hier een nachtje aanwezig gaan zijn.
Kunnen we meteen de geocache daar loggen. :D

De Rijksweg 70 van Mora naar Sarna schrijven we ook op.
Ik denk dat we een deel sowieso gaan rijden, oftewel op de heenweg en anders wel op de terugweg.

Voor de heenweg was ons eigen idee (zonder al teveel kennis van Zweden) om eerst nog een stuk langs de kust te blijven rijden. Zeg maar van de E4 van Stockholm/Uppsala naar Sundsvall. Hoeft uiteraard niet per se de E4 te zijn, want ik zie er ook nog een weg langs lopen die vrijwel parallel noord-zuid gaat.
Iemand ervaring met deze routes/dit gebied?
PMLA
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 19:52

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door PMLA »

Nogmaals bedankt allemaal voor de tips & tricks. We hebben al de nodige kilometers gevreten en heel veel mooie plekjes gezien. Ons hoogtepunt is vooralsnog de Höga Kusten met een bezoek aan Skuleskogen National Park en een superwandeling naar Slättdalsberget.

Inmiddels zijn we kriskras het land doorgereden en staan we vanavond op het Stekenjokk plateau.
Nu twijfelen we om een stukje Noorwegen te doen. Iemand tips om dat juist hier op de hoogte van de Wildernisroute te doen? Of meer naar het zuiden regio Trondheim of Olso beter?
Beroepsreiziger

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

PMLA schreef:
zo 31 jul 2022, 18:56
Of meer naar het zuiden regio Trondheim of Olso beter?
Nu je zo noordelijk ben, zou ik me tijd daar door brengen.
Noorwegen is een heel ander land/landschap als Zweden.
PMLA
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 19:52

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door PMLA »

Aloys schreef:
vr 08 jul 2022, 7:32
Behalve de wildernisroute zou ik ook eens kijken naar Rijksweg 70 van Mora naar Sarna:
viewtopic.php?t=8478914

In die omgeving heb je ook nog een mooie wandeling van ca. 8 km:
https://www.campersite.nl/bestemmingen/ ... a/ruandan/

Op de wildernisroute vinden wij het altijd wel leuk om vrij te overnachten op de Stekenjokk, de laatste keer was in 2018:
https://www.aloys.nl/2018-zomervakantie ... tie-week-3
Recente info: viewtopic.php?t=8476821

Van Stockholm naar de Wildernisroute, een globale route in Google maps.
Je komt dan langs Falun (bezoekersmijn), Dalarna (rode paardjes), door Alvdalen RV70 ("wild" kamperen en vuurtje maken), Särna (oudste kerkje van Zweden) enz. enz.
Nog bedankt voor de geweldige tip mbt de wandeling bij Ruändan. Route naar het tolweggetje toe was al een hele belevenis, maar geweldige wandeling en veel rendieren gezien, plus de kids toch nog sneeuw kunnen aanraken op deze route waar het bij Stekenjokk bij kijken in de verte bleef.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met huurcamper 3 weken naar Zweden



Bericht door Aloys »

Leuk dat je dat nog even meldt, bedankt!
Heb je nog wild gekampeerd langs rv70 tussen Mora en Sarna?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie