rekeningrijden 2030?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door de Jonckheer »

Je zou haast gaan denken dat ruim €1 belasting per liter toch wel genoeg is? Maar nee, deze regering vind o.a. het Sinterklaas spelen naar allerlei buitenlanden veels te leuk. Smijten met andermans geld ís natuurlijk ook gewoon leuk want je wordt dan overal met egards ontvangen omdat je weer wat miljoenen/miljarden komt brengen. Op die manier wordt je ook als klein landje voor vol aangezien.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat smijten naar het buitenland zal wel mee vallen Nico, het meeste komt trouwens ook weer keurig terug in de zakken van een paar bouw of andere ondernemers.
Dat je daar zo op afgeeft, dat is gewoon slim met geld om gaan :mrgreen:
Of hebben ze je wijsgemaakt dat het voor de mensen in deze landen bedoelt is?
En dat vind jij natuurlijk weer niet goed, dat had beter bij jou kunnen komen natuurlijk, eigen volk eerst?


Theo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Dafluc »

Nico, geen paniek. Het rekeningrijden komt in plaats van de mrb. Zal ook hetzelfde moeten opbrengen. Is dus niet extra. Is gewoon een verschuiving.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door FrankdB »

Zonneke schreef:
ma 04 jul 2022, 8:27
Rekeningrijden allemaal goed en wel, haal er dan wel de kilometertjes Woon--werk uit.
Eén van de doelstellingen van kilometerbeprijzing is vermindering van het aantal gemaakte kilometers. Door het woon-werk verkeer buiten beschouwing te laten, vervalt die extra prikkel om de fiets te pakken, het OV te nemen, of dichter bij het werk te gaan wonen.

Of dit laatste veel effect zal hebben valt te bezien maar als de prikkel er niet is, werkt ze zeker niet.

Frank
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Will »

Dat is dan tegenstrijdig als men minder kilometers gaat maken betekend dat minder inkomsten voor de overheid.
Maar dat weet de overheid ook wel want men blijft gewoon rijden dat zie je nu op de snelweg ik woon vlak langs de A12 maar er wordt geen km minder gereden met een brandstof prijs van 2,30 e.- liter ook in weekend.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Bob Diesel »

Als je je zelf moet verplaatsen gaat het vaak niet anders
Want het OV brengt je alleen maar van een plaatst waar je niet bent
Naar een plaats waar je niet naar toe wilt
En dat op een tijdstip wat je niet uitkomt
Verder is er dan altijd stremming of uitval , en klopt het eens wel
Dan zit het overvol, met niet zo,n blijde of vrolijke mensen

Sinds ik zelf niet meer de vroege lijndienst reed
15 jaar + geleden ,dus niet meer in een ov bus
Laat staan een trein geweest,

Dus blijf ook ik gewoon rijden
Echter zo weinig mogelijk in NL
En tanken doen we nu in Duitsland , want dat is een duppie goedkoper als Belgie
En dat is weer 40 cent goekoper als NL

Hoezo rekening rijden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Bob Diesel schreef:
ma 04 jul 2022, 14:24

Want het OV brengt je alleen maar van een plaatst waar je niet bent
Naar een plaats waar je niet naar toe wilt
En dat op een tijdstip wat je niet uitkomt
Dan moet er natuurlijk wel OV zijn in je dorp.
Als dit betekend 1 keer per uur een bus van en naar Groningen en in het weekeinde nog minder bussen.
En stel ik wil naar Meppel reizen met het OV, dan wordt het prachtige rit door de provincie heen.
Toeristisch zou je haast zeggen, maar thuis komen doe je niet meer na 7 uur rijd er bijna niets meer.
Maar neem Amsterdam, ik zou daar ook geen auto nodig hebben.
Als er om de 10 minuten wel een tram bij je deur langs rijd, en die overal in de stad komt.

Theo
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Will »

Tegen die tijd rijd men weer met de Kreidler of Flandria door de polder regencapie aan en dan ben je er nog sneller ook. :lol3:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Beroepsreiziger

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Beroepsreiziger »

Zonneke schreef:
ma 04 jul 2022, 8:27
De auto, die wel degelijk voor de (R)overheid een melkkoe is krijgt dan weer maar eens verborgen belastingbrief.
Rekeningrijden allemaal goed en wel, haal er dan wel de kilometertjes Woon--werk uit.
Ken er maar weinig die elke dag voor het plezier achter het stuur kruipen om te "mogen" gaan werken.
Zou dan ook niet weten waarom men daar dan nog eens extra voor gestraft dient te worden, andersom lijkt me passender te zijn.
Iedereen kan voor zichzelf al eens bekijken hoeveel kilometers werk-gerelateerd zijn en persoonlijk gebruik.
Je gebruik het woord (R)overheid al, dus dat laat al zien hoe negatief je er in staat.
De (R)overheid dat zijn we zelf........
Want de mensen die het land besturen, krijgen een salaris.

De woon werk km'ers er uit halen? Daarvoor geld van de belastingdienst al een tegemoet koming van 0,19€/km belastingvrij.
De Westerling die in het Westen geen huis kan of wil kopen, maar in het Oosten gaat wonen, heeft lagere kosten.
Dat die zelf de keuze maakt, daardoor, om elke dag weer naar het Westen op en neer te rijden, doet die zelf.

Als het is zoals je zegt, dat je niemand ken die voor zijn plezier in de file staat, uhh naar zijn werk rijd, dan moeten ze eens dichter bij der werk gaan wonen, of werk dichter bij huis gaan werken.

Mijn zus heeft jarenlang in Amsterdam werkt. 54km enkele reis. (Ok ze ging wel met de trein.)
Een echtscheiding verder, en een nieuw huis, wel in hetzelfde dorp, heeft ze nu ook een nieuwe baan. 900mtr fietsen.
Beroepsreiziger

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Beroepsreiziger »

de Jonckheer schreef:
ma 04 jul 2022, 12:07
Je zou haast gaan denken dat ruim €1 belasting per liter toch wel genoeg is? Maar nee, deze regering vind o.a. het Sinterklaas spelen naar allerlei buitenlanden veels te leuk. Smijten met andermans geld ís natuurlijk ook gewoon leuk .......
Heerlijk die simpele gedachtens........ Vooral wat roepen, maar zelf niet kijken of het klopt.
Grootste uitgaven 2022: sociale zekerheid en zorg
De totale inkomsten van de Rijksoverheid zijn naar verwachting in 2022 € 334,1 miljard. En de totale uitgaven zijn € 353 miljard. Het meeste geld gaat naar:

sociale zekerheid (uitkeringen);
zorg; en
onderwijs.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Marco Polo »

Huizenmarkt al jaren muurvast
“Ja, moet men maar dichter bij het werk gaan wonen” :lol3:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Mickel Moen »

Is dat niet te veel in onmogelijkheden denken.

Het simpelste is natuurlijk: als A werkt in plaats B en daar een huis kan kopen, dan komt er in plaats B een huis vrij, wat B die in A woont, dan kan kopen.

Zo kan het nu ook al. Punt Is echter, dat B daar nu helemaal geen zin in heeft, want hij woont prima in A en de auto brengt hem/haar wel in B.

Hoe je het ook wendt of keert, naast zaken als aantrekkelijke woonfactoren, speelt geld een belangrijke rol in de woonkeuze. Nu ook al zal bij een hypotheekberekening de kosten woon-werk een rol spelen. Als die factor zwaarder gaat tellen zal dat zeker een prikkel,zijn, om als de kans er is, dichter bij het werk te wonen.

Andersom, de prikkel om dichter bij huis te solliciteren wordt ook groter.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op di 05 jul 2022, 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Cee Pee »

Het blijft een fijt dat op de plekken waar het leuk wonen is geen werk te vinden is en waar werk is is geen huis te vinden.

En verder is er op het platteland nagenoeg geen openbaar vervoer dus ben je daar aangewezen op je eigen vervoer.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: rekeningrijden 2030?



Bericht door Mickel Moen »

Ja, maar dan blijven we dus in kringetjes denken. Omdat we x niet willen veranderen, gebeurt er ook niets met y, zodat z ook niet kan en dat is omdat x zo blijft.

Maar als je x nu wel verandert zal dat gevolgen hebben voor de gehele keten.

Wat openbaar vervoer betreft. Ik ben een groot voorstander van versterking openbaar vervoer in plaats van de uitholling die nu lijkt plaats te vinden.

Op de school waar ik tot mijn pensioen vorig jaar werkte, komen de leerlingen uit bijna een kwart van Friesland. Zelfs van Terschelling komen er leerlingen iedere dag naar Sneek. Allen die niet lopen of fietsen met OV. Dat je op het platteland aangewezen bent op de auto is afhankelijk van de eisen die je stelt.

Een belangrijke factor in het vastzitten van het huidige mobiliteitsbeeld komt omdat we zo verschrikkelijk verwend zijn met ons autootje en de neiging hebben om de ongemakkelijke keuzes altijd buiten onszelf te leggen.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op di 05 jul 2022, 8:20, 7 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie