rekeningrijden 2030?
Re: rekeningrijden 2030?
Brommobielen hebben al tig jaar gewoon dieselmotoren hoor
Wat betreft die kilometers in het buitenland Ach 30 partijen moet er nog een plasje over doen dan komt er nog een flink aantal lobbyisten langs wordt nog wel een keer uit gesteld en dan weet het AD nu al wat het wordt knap hoor of gewoon een opgelaten balon waar men op mag schieten zodat ze weten waar de pijn punten liggen
Gr Aad
Wat betreft die kilometers in het buitenland Ach 30 partijen moet er nog een plasje over doen dan komt er nog een flink aantal lobbyisten langs wordt nog wel een keer uit gesteld en dan weet het AD nu al wat het wordt knap hoor of gewoon een opgelaten balon waar men op mag schieten zodat ze weten waar de pijn punten liggen
Gr Aad
Re: rekeningrijden 2030?
Allemaal voer voor een bepaalde stroming...
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Re: rekeningrijden 2030?
Ze praten er al vele jaren over, maar nog niemand heeft hierover een duidelijke invulling kunnen/willen/durven geven... niet wat betreft de kosten en niet wat betreft de controle erop.
En met name naar dat laatste ben ik wel zeer benieuwd hoe ze denken dat te kunnen realiseren op een eerlijke manier.
En met name naar dat laatste ben ik wel zeer benieuwd hoe ze denken dat te kunnen realiseren op een eerlijke manier.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Re: rekeningrijden 2030?
Zal wel eens tijd worden dat buitenlandse kentekens ,hier ook eens hun penning in het zakje doen.
Gr. Toon.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: rekeningrijden 2030?
Lijkt me eenvoudig, die controle. Via de jaarlijkse APK, en dan een naheffing bij het omslagpunt.(evt door overheid bepaalt)per soort voertuig.tranny schreef: ↑vr 01 jul 2022, 22:42Ze praten er al vele jaren over, maar nog niemand heeft hierover een duidelijke invulling kunnen/willen/durven geven... niet wat betreft de kosten en niet wat betreft de controle erop.
En met name naar dat laatste ben ik wel zeer benieuwd hoe ze denken dat te kunnen realiseren op een eerlijke manier.
cor
-
- Berichten: 4582
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
- Locatie: Gasselternijveen
Re: rekeningrijden 2030?
Met onze VW bus, in de beruchte old timer overgang tarief, rijden we zo een 5000 km per jaar mee.
Exact wat de bedoeling was v/d regeling.
Nu nog afwachten of we dan het hele jaar op de openbare weg mogen staan en rijden.
De andere 2 auto's maak ik me niet druk om, wie zo veel auto's kan onderhouden heeft het niet krap denk ik dan maar.
Theo
Exact wat de bedoeling was v/d regeling.
Nu nog afwachten of we dan het hele jaar op de openbare weg mogen staan en rijden.
De andere 2 auto's maak ik me niet druk om, wie zo veel auto's kan onderhouden heeft het niet krap denk ik dan maar.
Theo
Re: rekeningrijden 2030?
Nope.de Jonckheer schreef: ↑vr 01 jul 2022, 16:20Eén ding staat volgens mij wel vast, het zal er niet goedkoper op worden als ik onze overheid een beetje ken.
Eerste oorzaak is de inflatie al.
De overheid, oftewel de BV NL heeft gewoon bedrag X nodig om te kunnen blijven draaien.
Re: rekeningrijden 2030?
En dat merk je nu pas op?marjasjaak schreef: ↑vr 01 jul 2022, 16:59Ook in het buitenland gereden kilometers tellen dan mee. Dat is het plan dat het kabinet voor ogen heeft met rekeningrijden.
Dat zou betekenen dat je op tolwegen in het buitenland 2x belasting gaat betalen.
Dat doe je nu ook al. Je betaald wegenbelasting in NL, als je op buitenlandse wegen rijd.
Dus wat is er anders?
Re: rekeningrijden 2030?
De gebruiker gaat betalen.
Voor mij gaat het iig veel goedkoper worden. Ik rij heel weinig.
Neem 2 dezelfde auto's.
De ene rijd 5000km per jaar, en de ander 100.000km.
En je betaald alle 2 net zoveel.
Krom, vind je niet?
Nog een krom iets.
Neem iemand met een maandinkomen van 1500€
En iemand met een maandinkomen van 5000€
Zodra ze bv door Rood rijden, betalen ze alle 2 hetzelfde bedrag.
Re: rekeningrijden 2030?
Gewoon poortjes boven de weg.
En niks geen uitzonderingen of speciale regels.
Wie rijd betaald!
Op je water rekening, om maar wat te noemen, zit toch ook geen uitzondering, of speciale regeling?
Re: rekeningrijden 2030?
Nieuwe auto's kennen nog geen apk, vele auto's slechts een 2-jaarlijkse apk, 2 van mijn oldtimers zijn al weer vrijgesteld van de apk-plicht... laten we het over de vrij standaard 5-10% tellerafwijking naar boven maar niet hebben, en een "big brother"-verbindingstechniek is ook nog lang geen standaard in elke auto.
En in het buitenland... hoe graag wil je een Nederlandse kilometerheffing als extraatje erbij betalen voor de kilometers die je in het buitenland op een tolweg rijdt?
Zo eenvoudig als het lijkt is het dus absoluut niet.
Met jaarlijks zo'n 25.000 km verdeeld over 5 voertuigen zou het rekeningrijden in theorie voor mij best wel eens gunstig kunnen zijn, maar daar kan ik pas een fatsoenlijk oordeel over vormen als de voorwaarden en spelregels ook eens een keer bekend gemaakt gaan worden.
Maar tot nu toe blijft het vanuit de instanties echter alleen beperkt tot het regelmatig blijven herhalen van die loze kreet "rekeningrijden" zonder een verdere inhoudstoevoeging, een hoop stemmingmakerij waarover nog niemand een zinnig oordeel kan geven... kortom een hoop geroeptoeter wat alleen maar bruikbaar is als opfokvoer voor de media.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Re: rekeningrijden 2030?
Heb jij die 5 voertuigen nu berijkbaar voor dagelijks gebruik?
Straks zou het dus moeten zijn, het maak niet uit hoe je die 25.000km rijd, je betaald per km.
Al heb je 10 auto's.
Persoonlijk verhaal.
Ik begon 8 maanden geleden bij een nieuwe werkgever.
Ik rij altijd, maar die vrachtwagen gaat mee naar huis!
Voordat ik thuis ben, ga ik boodschappen doen.
Als ik aan het werk ga, na 20km eerste stop, boodschappen doen!
Na 8 maanden, staat er nog geen 1000km op me eigen auto.
¨Gierig¨ als ik ben, wel een jerrycan mee, en 20 ltr in Duitsland tanken voor 1,79,9.
Als ik met collega's praat. Klaag klaag, duur duur.
Tja.........
Re: rekeningrijden 2030?
2030.....
Mijn camper is dan 28 jaar oud, en ik ben dan een jaar of twee met pensioen. T'is dan mooi geweest. Gaan we weer andere vormen van tijdbesteding vinden.
In 8 jaar tijd is ca. 75% van de Tweede Kamer 'vervangen'. Het inrichten van dit proces, de infrastructuur etc. etc. gaat miljarden kosten. Toch zal dit wel een keer doorgaan. De ANWB is in het verleden al de productie en installatie van routeborden kwijtgeraakt omdat ze May-Weggen niet voldoende steunden.
Mijn camper is dan 28 jaar oud, en ik ben dan een jaar of twee met pensioen. T'is dan mooi geweest. Gaan we weer andere vormen van tijdbesteding vinden.
In 8 jaar tijd is ca. 75% van de Tweede Kamer 'vervangen'. Het inrichten van dit proces, de infrastructuur etc. etc. gaat miljarden kosten. Toch zal dit wel een keer doorgaan. De ANWB is in het verleden al de productie en installatie van routeborden kwijtgeraakt omdat ze May-Weggen niet voldoende steunden.