Alkoof reparatie

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Robms
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 apr 2019, 19:52

Alkoof reparatie



Bericht door Robms »

Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd lid van dit Forum, maar heb tot nu toe alleen gezocht naar oplossingen van technische probleempjes en dat is altijd gelukt. Dank daarvoor! Maar nu loop ik tegen iets aan waar ik geen oplossing voor kan vinden, dus richt ik me direct tot jullie.

Ik ben tegen houtrot aangelopen in mijn Alkoof. IK bezit een Roller Team camper op Fiat uit 2004 en heb al veel aan de camper gesleuteld en verbouwd. Mijn probleem is dat ik het houten frame probeer te verwijderen om het te vernieuwen, maar de houten balkjes zijn met contactlijm verlijmd op de aluminium buitenplaat. En ik krijg het er niet vanaf. Ik kom er met een plamuurmes niet eens tussen.

Heeft iemand een oplossing?

Groeten,
Rob
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Alkoof reparatie



Bericht door Hymerferry »

Het aan de plaat gelijmde deel is nog hard? Dan zou je met een Fein of multitool een deel van het houten balkje weg kunnen zagen en nieuwe hout op de juiste dikte met een vullende constructielijm op het overgebleven hout lijmen. Als de lijmverbinding nog zo sterk is loop je al snel kans dat je de aluminiumplaat gaat vervormen als je teveel geweld moet gebruiken.
Robms
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 apr 2019, 19:52

Re: Alkoof reparatie



Bericht door Robms »

Hoi Hymerferry, het gelijmde deel is deels nog hard. Ik ben met een multitool aan de gang gegaan en dat gaat heel goed.

Dank voor je tip. Ik ben ermee geholpen.
Plaats reactie