Vogezen (eigenlijk noord-oost Frankrijk) met kinderen

Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Vogezen (eigenlijk noord-oost Frankrijk) met kinderen



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

jackeura schreef:
wo 13 jul 2022, 12:38
Veel plezier daar! Jack
Dank je wel Jack, ook voor de tips, gaan ook op de lijst!
Groeten, Jeroen
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Vogezen (eigenlijk noord-oost FR) met kinderen



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Twan1969 schreef:
do 14 jul 2022, 19:57
Mooie vakantie Jeroen (en gezin)!
Dank je wel Twan, jij ook!

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Vogezen (eigenlijk noord-oost Frankrijk) met kinderen



Bericht door jackeura »

Hoi, ik weet niet of u al onderweg bent maar het schoot me ineens te binnen. Wij zijn normaliter niet zo van de campings maar er zit in de Vogezen een heel leuke camping, Ecolonie, supergrappig vonden wij dat. Wij gebruiken onderweg veel Wikilocs, heel handig als je iets onderweg wilt doen. Mensen kunnen op de app zelf routes plaatsen zodat je steeds overal wandelingen hebt. Er staan er ook superveel op, met waarderingen. Een soort park4night zeg maar maar dan voor fietstochten, kanovaren en vooral veel wandelingen...
Groeten,
Jack
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Vogezen (eigenlijk noord-oost Frankrijk) met kinderen



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hi Jack, ja we waren al weg en helaas naar even ruim anderhalve week al weer thuis door een kapotte huishoudaccu en laadbooster.
Geen idee of er een relatie is, dat ben ik nu aan het uitzoeken :(

Wikilocs ken ik inderdaad, ik stop af en toe nog wel eens routes op de oude Garmin GPSmap 60. Dat ding is al erg oud maar blijft het gewoon doen, al wandelen we met kinderen wel wat korter... Vooral bij Kruth is het mooi wandelen en die week was het gelukkig na een hevige regen- en onweersbui wat aangenamer als de 34-37°C van de week ervoor. Dan word je vanzelf wel minder actief... :-S

-------------
Bij Harskirchen kun je zwemmen in het meer en met een vispas lekker vissen, dat was leuk om te doen met dat hete weer. Tussendoor de scheepslift nog bekeken (dat is een vreemde gewaarwording!) en met de jongens de rodelbaan aan de voet van de toegangsweg daar nog gedaan.
Via een stuk van de route des cretes naar Kruth gereden. Daar was het na een flinke regen- en onweerbui wat aangenamer weer en nog gewandeld en gezwommen in het stuwmeer -op de website lijkt het alsof dat bij de camping is maar het is tot het stuk waar je mag zwemmen bijna een half uur lopen, maar wel lekker als je er eenmaal bent, en het was er wel druk maar niet overvol.
Het avonturenpark bij Kruth was een beetje een domper voor onze jongste en hebben we niet gedaan, op zich is het echt mooi, maar onze jongste is nog te jong en mocht bijna nergens in dus dat vonden we niet zo leuk voor hem.
Waterfietsen vond hij wel leuk :)

Uiteindelijk lang niet alles gedaan wat we hadden gewild, soms door het weer, soms door de kapotte accu en booster, maar een gebied dat de kinderen nog wel vaker willen bezoeken -maar dan als het wat minder warm en droog is (de waterval bij Bocklock was druppelend stroompje)

Groeten Jeroen
Plaats reactie