De ventilatoren van mijn Ducato slaan niet meer aan, dus een en ander gecontroleerd. Kom tot de conclusie dat de meest waarschijnlijke oorzaak een defecte temperatuur voeler is. Nu zijn die leverbaar in twee uitvoeringen t.w 87-92/92-97 (dat is ook de voeler die er is gemonteerd) en 87-82/92/87 . De laatste schakelt dus bij een lagere temperatuur. Iemand enig idee wanneer je een voeler zou monteren met een lagere schakeltemperatuur. Ben gewoon benieuwd naar de antwoorden.
m.v.g. Rinus
Temperatuurvoeler Fiat Ducato 230 2.8iDTD
- Bas vd laar
- Berichten: 6327
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Temperatuurvoeler Fiat Ducato 230 2.8iDTD
Ik zou het liefst een 92 voeler hebben, niet lager
Anders gaat hij wel heel vaak loeien
Anders gaat hij wel heel vaak loeien
- Peter LMC
- Berichten: 10186
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Temperatuurvoeler Fiat Ducato 230 2.8iDTD
Je hebt ook 2 verschillende temperaturen in de motor thermostaat.
Zou dit in verband staan met de 2 verschillende temperatuur voelers.
Een hogere motortemperatuur thermostaat in combinatie met een
lagere temperatuur voeler kan zou wel eens een vreemde ventilator reactie kunnen leveren.
Zou dit in verband staan met de 2 verschillende temperatuur voelers.
Een hogere motortemperatuur thermostaat in combinatie met een
lagere temperatuur voeler kan zou wel eens een vreemde ventilator reactie kunnen leveren.
Re: Temperatuurvoeler Fiat Ducato 230 2.8iDTD
Onze 2.8 idtd heeft de andere lager in temperatuur schakelende sensor , dat neem ik even aan gezien het beeld wat de meter in de dash laat zien .
Hweft een airco af fabriek , denk dat daar het verschil misschien zit .
Is met 2 fan's uitgerust , en die hebben een hoge en lage stand .
airco is ook van invloed van het schakelen naar hoge stand , als de druk te hoog op loopt in systeem .
Hweft een airco af fabriek , denk dat daar het verschil misschien zit .
Is met 2 fan's uitgerust , en die hebben een hoge en lage stand .
airco is ook van invloed van het schakelen naar hoge stand , als de druk te hoog op loopt in systeem .