Stotterende vaste pomp

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Stotterende vaste pomp



Bericht door burow »

Goedendag. Mijn vaste shurfo pomp had het enkele jaren geleden begeven op reis. Onderweg is er door een dealer een Fiamma pomp ingezet. Deze heeft het tot nu toe enkele weken geleden uitstekend gedaan.
Nu doet zich het probleem van stotteren voor. ( Hij stottert niet als beide aangesloten kranen lopen).
Alle bekende trucs al geprobeerd maar ik krijg het niet opgelost. Helaas heb ik een beetje weinig ruimte voor een fiama drukvat. Hopelijk is op dit deskundig forum iemand met een tip?
Bv dank Rob
Weggaan is ook thuiskomen
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Stotterend vaste pomp



Bericht door myway »

Dan heeft die pomp net iets meer vermogen.
Kraan verder opendraaien zal het waarschijnlijk over zijn maar verbruik je meer water.
Ik zou toch nog maar eens kijken of er ergens na de pomp geen mogelijkheid is om een drukvat te plaatsen.
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Stotterend vaste pomp



Bericht door burow »

Zit natuurlijk al een boiler truma 600 achter. Nooit eerder probleem gehad met de vorige shurflo
Weggaan is ook thuiskomen
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Stotterend vaste pomp



Bericht door myway »

Tja het hoeft maar net iets meer druk te zijn en dan heb je kans dat dit gaat gebeuren.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Stotterend vaste pomp



Bericht door veetee »

Het beste is natuurlijk een druktankje plaatsen om de drukschommelingen (te grote hysteresis) op te vangen, maar je kunt ook nog even proberen om de druk waarbij geschakeld wordt wat nij te stellen, op de kop van de pomp zit een drukschakelaar, met een inbussleuteltje kun je de veer wat strakker of losser stellen.

BCFE6372-9C19-4BDD-BE85-867DD98C8D4C.jpeg
BCFE6372-9C19-4BDD-BE85-867DD98C8D4C.jpeg (93.96 KiB) 280 keer bekeken
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Stotterend vaste pomp



Bericht door HJM »

Hallo,
Als je echt nergens plek een plek vooreen vaatje kunt vinden: plaats een T stuk in de leiding met op de naar boven gerichte tak een stuk vertikale slang met een dop of stop erin of erop. Daarmee zorg je voor een luchtkamer(tje) waarvoor de drukschommelingen worden opgevangen. Eigenlijk een diy drukvaatje, hoe dikker de slang hoe beter het werkt.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Plaats reactie