Lysebotn ferry

Plaats reactie
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 600
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Lysebotn ferry



Bericht door walda »

Op 3 juni om 07:10 met de Kolumbus ferry van Lysebotn naar Songesand gevaren. Kaartjes via internet besteld 2 dagen eerder; betalen aan boord. Het viel ons op dat de vorige middag rond 15:30 veel wachtenden niet meegenomen werden terwijl er wel plek was en een wachtrij voor "niet gereserveerd". De Kolumbus ferry vaart het het hele jaar en vertrekt vanuit Lysebotn om 07:10 en 15:30 alleen met gereserveerde plaatsen en pikt onderweg ook nog anderen op bij de stop plaatsen vandaar het wegvaren in Lysebotn met open plekken.

Tussen 21 mei en 27 augustus vaart er nog een boot op zaterdag met een vertrek om 12:00 en 15:30 en van 17 juni tot 21 augustus dagelijks met een vertrek om 12:00 uur. Deze boot van Rodne cruise schijn je niet te hoeven bespreken, maar vol is vol.

De Kolumbus ferry is een snelboot. Om met de auto aanboord te rijden moet je over een bol staande brug; daardoor heb je veel bodemvrijheid nodig (30cm volgens de info) en dus geen uitstekende dingen zoals tanks of uitschuif opstapjes. Met onze standaard iveco daily L2 bus met een wielbasis van 360 cm geen enkel probleem. De andere op de foto staande camper was wat groter en had een, ik schat, 130 cm over steek achter de achter as, maar wel veel bodem vrijheid. Dat ging ook. Het wordt goed begeleid en er wordt op de kieën gezeten om te kijken of het gaat. Voor die andere ferry weet ik het niet.
Lysebotn ferry.jpg
Lysebotn ferry.jpg (120 KiB) 15431 keer bekeken
Voor wie er wat aan heeft.

Groeten,

Walter
Lieskr
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 16:08

Re: Lysebotn ferry



Bericht door Lieskr »

Heeft iemand onlangs nog de ferry genomen vanuit Lysebotn naar Lauvvik met een camper?

Als ik op de site billetter.kolumbus.no kijk blijkt het wel mogelijk te zijn om kaartjes te boeken voor een auto tot 6 meter, maar er staat nadrukkelijk bij dat er geen mogelijkheden zijn voor een caravan of camper. Onze camper is 5.90 m lang en 3.20 m hoog, dus qua lengte zou het mogelijk moeten zijn.

Nu lees ik in het bericht van Walda dat er toch campers zijn die deze tocht hebben gemaakt.
Dus de vraag is hoe ik aan kaartjes kan komen voor deze ferry?
Gewoon kaartjes boeken voor een auto tot 6 meter, of zijn er nog andere mogelijkheden?

Groetjes,
Annelies
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 600
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Lysebotn ferry



Bericht door walda »

Wij zijn naar Songesand gevaren, waar die andere camper er af ging weet ik niet. Het zou kunnen zijn dat niet iedere kade geschikt is voor campers met deze boot.

Walter
Plaats reactie