Cabine matras: ervaringen en tips?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
juicelake
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 29 mei 2022, 23:13

Cabine matras: ervaringen en tips?



Bericht door juicelake »

Hoi

ik zou over de voorstoelen van onze Karmann Missouri graag een matras leggen voor een extra slaapplek.
Nou heb ik iets gevonden van Campsleep. Heeft iemand hier ervaringen mee? (Ander merk mag ook)

Het matras moet passen voor een Volkswagen LT uit 1998 (zelfde als Mercedes Sprinter).
Wat ik nu zie zegt dat de matrassen geschikt zijn voor de modellen na 2006. Ik het model ervoor dus vandaar mijn vraag.

Gr
Rene
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Cabine matras ervaringen en tips?



Bericht door DucatoDolf »

€269 voor een stuk in 3en geknipt schuimrubber zou mij zo veel te ver gaan. Koop een standaard maatje matras bij de weet ik veel waar en zaag dit met een isolatiemes op maat. Dan nog ff een plaatje multiplex of underlayment met de decopeerzaag op maat zagen en wat gaten voor de ventilatie met de 7 gaten zaag en klaar.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Cabine matras ervaringen en tips?



Bericht door rijschoollucassen »

Ik loop zelf al een poosje met plannen om een cabine bed te maken omdat ik voor onze drie kleinkinderen één slaapplaats te kort kom. Ook voor wanneer onze dochter met haar gezin de camper zouden gebruiken. De kleinste in nog niet zo lang en kan dus met een korter bed toe. Ik zou dan een soort brancard maken van canvas doek en twee leggers. Aan de uiteinden dwarsliggers maken, zodat je een wat breder raamwerk krijgt. Deze kun je dan op de armleuningen van de 90 graden gedraaide voorstoelen leggen. Om verschuiven en kantelen te voorkomen de dwarsliggers ook onder de armleuningen vastmaken. Vier buizen en een stuk doek. Ik kan op deze manier een bed van ongeveer 1,30 creëren. Moet nog gebeuren, komt er misschien niet eens van, maar misschien kun je er iets mee.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
FirefoxF15
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 jun 2022, 23:15

Re: Cabine matras ervaringen en tips?



Bericht door FirefoxF15 »

Hier ook zelf een cabine bed gemaakt.
Stelt eigenlijk niet veel voor , plaat hout die op 2 punten kan scharnieren en een kindermatras op maat gezaagd en de hoes laten vermaken.

Als we de set niet gebruiken kunnen we de plaat opbergen in de garage en het matras ligt op het vaste bed.
Bijlagen
65D703E9-1824-412E-9FE7-F556712DA75A.jpeg
65D703E9-1824-412E-9FE7-F556712DA75A.jpeg (133.26 KiB) 1038 keer bekeken
EA3BB70F-53BF-4223-858A-5169D16089B1.jpeg
EA3BB70F-53BF-4223-858A-5169D16089B1.jpeg (189.01 KiB) 1038 keer bekeken
roel+moon
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 jan 2019, 17:30

Re: Cabine matras ervaringen en tips?



Bericht door roel+moon »

Wij hebben een tijd het matras van onze dochters peuterbed voorin gehad. Ikea matras 160x70. dit paste in een ducato prima. missien iets proppen bij een transporter.
juicelake
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 29 mei 2022, 23:13

Re: Cabine matras ervaringen en tips?



Bericht door juicelake »

Dank voor de reacties. Ik heb een volkswagen LT. Qua ruimte moet daar ook wel wat passen natuurlijk. Een kindermatras had ik nog niet eens aan gedacht. Ik ga eens meten

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Cabine matras ervaringen en tips?



Bericht door rhomodel »

Ik meen me vaag te herinneren dat een jaar of 5 geleden er een test was in de ReiseMobil of Promobil van dit soort bedden. Misschien als je in hun on-line archieven zoekt, dat je nog wat kan vinden?
Julius
Ergens in Friesland aan het water
juicelake
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 29 mei 2022, 23:13

Re: Cabine matras: ervaringen en tips?



Bericht door juicelake »

Ik vroeg me af, hou hou je de plank stabiel? Met een strop aan het handvat zoals bij de campsleep of een poot er onder?

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

FirefoxF15
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 jun 2022, 23:15

Re: Cabine matras: ervaringen en tips?



Bericht door FirefoxF15 »

Als je zorgt dat het grootste gedeelte van de plank rust op beide zittingen gaat de plank nergens heen.
Verder klem je de matrassen tegen het dashboard dmv verstellen van de stoel/leuning naar voren.
BEAGLE
Berichten: 76
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 13:34
Locatie: Katwijk

Re: Cabine matras: ervaringen en tips?



Bericht door BEAGLE »

Hallo Juicelake,
Stuur even een pbtje, dan stuur ik wat foto's.
Ik maak de bodem trouwens vast aan de handgreep boven de bijrijdersstoel.
Groet Jaap
Onze reisverslagen vind je onder camperreizenarmaenjaap.jouwweb.nl en op Polarsteps.
BEAGLE
Berichten: 76
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 13:34
Locatie: Katwijk

Re: Cabine matras: ervaringen en tips?



Bericht door BEAGLE »

Ik heb wat foto's verkleind. Hier zie je de constructie.
Gr Jaap
Bijlagen
20220731_131843.jpg
20220731_131843.jpg (167.82 KiB) 388 keer bekeken
Onze reisverslagen vind je onder camperreizenarmaenjaap.jouwweb.nl en op Polarsteps.
juicelake
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 29 mei 2022, 23:13

Re: Cabine matras: ervaringen en tips?



Bericht door juicelake »

Heb de mijne net klaar. Vouwmatras van ikea en een plank op maat voor mijn LT. Ik maak hem vast aan de handgreep aan de bijrijders kant en het stuur. Ik overweeg nog een pootje eronder te maken maar het functioneer al heel aardig zoAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

Plaats reactie