Tesa levelsysteem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
PaterJaap
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 jun 2022, 10:45

Tesa levelsysteem



Bericht door PaterJaap »

Sinds 3 jaar heb ik een Chausson halfintegraal camper en ik heb er een Tesa levelsysteem onder laten zetten bij Expres Camper techniek in den Helder. Prima! Ik was er blij mee, totdat we storingen kregen. Inmiddels ben ik al 3 x terug geweest en ik wordt vriendelijk geholpen, maar de problemen blijven. Het systeem in niet betrouwbaar. Soms doet hij het, maar meestal niet. Hij start wel op, maar reageert niet. Als ik vervolgens willekeuring knoppen indruk, werkt hij soms wél ... Om gek van te worden.
De accu is goed, de massa aansluiting is goed, de is gecontroleerd nadat ik de importeur mailde. Die is ook vriendelijk, maar niemand lost het op....

Wie weet raad? Zelf denk ik aan een storing in het bedieningspaneel, maar weten doe ik het niet. Bekend bij iemand??
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Tesa levelsysteem



Bericht door Pa1zx »

Ik zou als ik jou was naar de importeur van Tess gaan daar bouwen zij hem ook onder de campers.
Die kunnen veel gerichter zoeken.
Deze zit in Ermelo. En zijn zeker niet onwillig om het op te lossen.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6399
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tesa levelsysteem



Bericht door rongreven »

Knoppen in de unit in de camper of op de afstandsbediening?
I.g.v. de afstandsbediening misschien de batterij leeg?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tesa levelsysteem



Bericht door Cee Pee »

Pa1zx schreef:
vr 24 jun 2022, 14:56
Ik zou als ik jou was naar de importeur van Tess gaan daar bouwen zij hem ook onder de campers.
Die kunnen veel gerichter zoeken.
Deze zit in Ermelo. En zijn zeker niet onwillig om het op te lossen.
Waarom zou je helemaal naar de importeur moeten, Exprescampertechniek is dealer van Tesla autolift die zou dat gewoon op moeten kunnen lossen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Tesa levelsysteem



Bericht door Pa1zx »

Die geweldige dealer kan het dus NIET oplossen anders was dat wel gebeurt toch?????
Dus ga je verder kijken en kom je daar uit.
De kosten berekend de importeur maar met zijn geweldige dealer....
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tesa levelsysteem



Bericht door Cee Pee »

De accu is goed, de massa aansluiting is goed, de is gecontroleerd nadat ik de importeur mailde. Die is ook vriendelijk, maar niemand lost het op....
Ook de importeur loste het schijnbaar niet op, dus wat is de toegevoegde waarde?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Tesa levelsysteem



Bericht door Pa1zx »

Mailen is iets anders dan visueel bekijken en meten toch.
Plaats reactie