Vier weken Zweden

DirkDM
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 jan 2021, 14:17

Vier weken Zweden



Bericht door DirkDM »

Hallo allemaal,

Wij plannen eind augustus en september 4 weken Zweden met een campervan.
Bestemmingen zouden o.a. zijn Höga kusten maar willen ook graag de Wilderness Road doen. (indien mogelijk kwa afstand).
We denken eraan om in Rostock de ferry te nemen naar Trelleborg.
We hebben er een aantal vragen over:
- Mogen honden meer op de Stena Line ferry? We hebben nl. een kleine fox terrier.
- Tips voor een rustige route Trelleborg - Höga kusten en route verder naar de Wilderness route.
In verband met de Wilderness route lees ik vaak dat je in Strömsund moet starten en dan de route kloksgewijs moet volgen. Is dat zo of maakt dat weinig uit.

We kijken uit naar jullie reacties.
Alvast bedankt, Dirk en Karine
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: 4 weken zweden



Bericht door FrS »

je kunt ook met een ferry van Rostock naar Stockholm.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: 4 weken zweden



Bericht door JaapB »

Of de hond op de boot meemag kan je makkelijk zien als je een “proefbooking” maakt.
Je moet het eea invullen.
Hoogte en lengte van de camper.
Aanhanger?
Hoeveel personen?
Kinderen?
Huisdieren?
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: 4 weken zweden



Bericht door pepon »

Ik zie YouTube filmpjes waar er een hondentoilet is op de Ferry’s.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: 4 weken zweden



Bericht door Peter+Annie »

FrS schreef:
di 21 jun 2022, 18:25
je kunt ook met een ferry van Rostock naar Stockholm.
Naar het 50 km zuidelijk van Stockholm gelegen Nynashamn.
En daar mogen honden wel aan boord weet ik uit eigen waarneming,je moet wel een "hondvriendelijke hut"boeken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Mickel Moen »

Voor zover ik mij kan herinneren, is er zelfs een speciale hondenlounge op de oversteek Rostock Trelleborg, maar dat kan van het schip afhangen. Dus volg de tip en doe een proefboeking. (wij hebben geen hond, dus verder de ballen verstand van.)
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Beroepsreiziger

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

Ik snap nooit waarom mensen de TT Line nemen van Rostock.
Er gaat ook een TT Line van Lubeck-Travemunde. En daar kom je langs onderweg naar Rostock.

Rostock is 150-180km meer rijden.
Oversteek vanaf Rostock is 5 uur, terwijl die van Travemunde 9 uur is.

Van Travemunde gaat ook de Finnlines naar het 50km noorderlijker gelegen Malmö.
Beroepsreiziger

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Beroepsreiziger »

Bestemmingen zouden o.a. zijn Höga kusten maar willen ook graag de Wilderness Road doen. (indien mogelijk kwa afstand).
Tips voor een rustige route Trelleborg - Höga kusten en route verder naar de Wilderness route.
Van Trelleborg is het een 1000km naar Hoge kusten.
Wildernis route is 500km.
Plus de afstand er tussen.
En dan moet je uiteraard ook weer terug.
Alles bij elkaar een 3500-4000 km in Zweden.
En je heb 4 weken de tijd. Dat lijk mij genoeg tijd.

Een rustige route, maar ook saai, is in het weekend gewoon de E4 volgen. In het weekend is er weinig (vracht)verkeer.
Als je nog nooit in Zweden ben geweest, zal je het zoizo super rustig vinden in vergelijking met NL.

Ik weet niet of je erg gebonden ben aan Aug -Sept.
Maar als je iets later zou kunnen, dan is de kans groot dat je in Sept op de wildernisroute de herfstkleuren kan mee maken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Aloys »

En je zit sowieso al in een prachtige tijd: half augustus zijn de vakanties in Scandinavië afgelopen en gaan de mensen weer aan het werk of naar school. Het verschil: ons favoriete campingkje aan het meer bij Vilhelmina is tot half augustus dagelijks bijna vol, daarna bijna leeg...
Eigen ervaring :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Mickel Moen »

[youtubecode][/youtubecode]
Beroepsreiziger schreef:
wo 22 jun 2022, 1:09
Ik snap nooit waarom mensen de TT Line nemen van Rostock.
Er gaat ook een TT Line van Lubeck-Travemunde. En daar kom je langs onderweg naar Rostock.

Rostock is 150-180km meer rijden.
Oversteek vanaf Rostock is 5 uur, terwijl die van Travemunde 9 uur is.

Van Travemunde gaat ook de Finnlines naar het 50km noorderlijker gelegen Malmö.
Wel dat kan ik wel uitleggen.

De laatste keren, dat we deze oversteek gemaakt hebben, was omdat de tijd van afvaart voor ons gunstig is.
Eind van de middag vertrekt de boot om daarna ik meen rond een uur of 23.00 in Trelleborg aan te komen. Vlakbij de haven is een camperplek. Gedurende de dag hebben we alle tijd om vanuit Friesland in Rostock aan te komen. De avondvaart is een mooi toetje op de dag. Zo zijn we in één dag in Zweden.

Deze afvaart eind van de middag is overigens in het verleden ook vanuit Travemunde geweest. Die hebben we ook een keer gehad. Later is deze afvaart dus naar Rostock gegaan.

Kortom wij kijken, wat voor ons de meest gunstige afvaart is qua tijdstip. Hoe de tijdtabel nu is, weet ik niet. Nog niet naar gekeken.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 22 jun 2022, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Elkabon
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 17:42
Locatie: Breda

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Elkabon »

Mickel Moen schreef:
wo 22 jun 2022, 8:59
[youtubecode][/youtubecode]
Beroepsreiziger schreef:
wo 22 jun 2022, 1:09
Ik snap nooit waarom mensen de TT Line nemen van Rostock.
Er gaat ook een TT Line van Lubeck-Travemunde. En daar kom je langs onderweg naar Rostock.

Rostock is 150-180km meer rijden.
Oversteek vanaf Rostock is 5 uur, terwijl die van Travemunde 9 uur is.

Van Travemunde gaat ook de Finnlines naar het 50km noorderlijker gelegen Malmö.
Wel dat kan ik wel uitleggen.

De laatste keren, dat we deze oversteek gemaakt hebben, was omdat de tijd van afvaart voor ons gunstig is.
Eind van de middag vertrekt de boot om daarna ik meen rond een uur of 23.00 in Trelleborg aan te komen. Vlakbij de haven is een camperplek. Gedurende de dag hebben we alle tijd om vanuit Friesland in Rostock aan te komen. De avondvaart is een mooi toetje op de dag. Zo zijn we in één dag in Zweden.

Deze afvaart eind van de middag is overigens in het verleden ook vanuit Travemunde geweest. Die hebben we ook een keer gehad. Later is deze afvaart dus naar Rostock gegaan.

Kortom wij kijken, wat voor ons de meest gunstige afvaart is qua tijdstip. Hoe de tijd tabel nu is, weet ik niet. Nog niet naar gekeken.
Hallo Mickel,

Wij zitten ook in dubio waar we de ferry naar Trelleborg zullen nemen. We willen de avond van tevoren gaan slapen nabij de ferry. We weten dat Rostock een kampeerplaats heeft in de buurt van de ferry.
Kan je ons zeggen of dat bij Travemunde ook zo is? Geen officiële camping maar een parkeerplaats of een camperplek.

Groeten, Elkabon
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Mickel Moen »

Hoi Elkabon,

Zoals je in mijn bericht hebt kunnen lezen, reizen wij in één dag van Friesland naar Zweden met deze overtocht. Er is dus geen noodzaak om in Duitsland te overnachten. Op de terugweg nemen we een ochtendboot indien mogelijk en zijn we ‘s avonds weer thuis.

We hebben één keer overnacht op de camperplaats in de haven van Rostock. Toen kwamen we echter ‘s avonds van de boot uit Helsinki.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Elkabon
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 17:42
Locatie: Breda

Re: Vier weken Zweden



Bericht door Elkabon »

Mickel Moen schreef:
wo 22 jun 2022, 11:50
Hoi Elkabon,

Zoals je in mijn bericht hebt kunnen lezen, reizen wij in één dag van Friesland naar Zweden met deze overtocht. Er is dus geen noodzaak om in Duitsland te overnachten. Op de terugweg nemen we een ochtendboot indien mogelijk en zijn we ‘s avonds weer thuis.

We hebben één keer overnacht op de camperplaats in de haven van Rostock. Toen kwamen we echter ‘s avonds van de boot uit Helsinki.
Hallo Mickel,

Heb ik gelezen alleen wij komen helemaal uit het zuiden. Breda. Is toch wel de moeite om te overnachten want je weet nooit wat ons onderweg gaat ophouden wat files e.d. betreft.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vier weken Zweden



Bericht door seth_space »

Travemunde malmo kent inmiddels twee afvaarten per dag met finnlines.
Heel fijne camperplek in Reinfeld tegenover meer. Wel tijdig aankomen.
Je kunt daar mooie wandingen rondom het meer maken, dus misschien dag extra voor uittrekken.
Afstand Reinfeld, travemunde is half uurtje.
Finnlines heeft speciale voorzieningen voor honden. Extra's bijboeken is goedkoper dan aan boord.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie