Zwakke punten Fiat Ducato 244 (2004)?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
cgrotewal
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 23 jul 2010, 20:16

Zwakke punten Fiat Ducato 244 (2004)?



Bericht door cgrotewal »

Beste forum mensen, is er in het forum iemand, die weet wat de zwakke punten zijn bij de fiat 2,3jtd (244) van rond 2004, uitgezonderd de beplating.
groet Kees
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: fiat ducato 244 uit 2004



Bericht door Bas vd laar »

De lak ( heb je geen last van als het een integraal is, alleen bij half integraal en bussen )
Roest

Verder goede auto's, maar er zijn natuurlijk ook slechte Ducato 2.3's met achterstallig onderhoud.
Spike1
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 12 nov 2018, 21:06

Re: Zwakke punten Fiat Ducato 244 (2004)?



Bericht door Spike1 »

Hallo Kees,
Ik heb al enkele jaren een 244 Ducato buscamper (Pössl). Hij bevalt goed en vooral de motor 110 pk, 2.3 JTD is probleemloos. Onze km stand is nu bijna 2 ton en enkele weken terug zijn we er mee naar Portugal geweest. Probleemloos. 6300 km gereden en ongeveer 1 liter olie bijgevuld. Verzorg 'm goed en hij/zij beloont je met goed gedrag. Ik stal 'm s' winters op bokken naast het huis onder een ademende hoes. Omdat de camper hoger staat (bokken) tijger ik elke jaar onderlangs om de onderzijde te verzorgen. Ongerechtigheden zoals roest bewerk ik met een antiroest middel (Owatrol en daarna een roestwerende ijzermenie, geen tectyl). Hij gaat nog jaren mee en ik ben tevreden.
Een nadeel is de 100 liter vuilwatertank die erg laag staat. Is te verbeteren met grotere wielen/banden. Ik heb 'm kortgeleden zwaar beschadigd en er moet een nieuwe onder. Wellicht er er iemand die er eentje heeft?
Succes met je Ducato
cgrotewal
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 23 jul 2010, 20:16

Re: Zwakke punten Fiat Ducato 244 (2004)?



Bericht door cgrotewal »

Beste mensen, Bedankt voor jullie reactie.
Groet Kees
Plaats reactie