Rondreis Zweden/Noorwegen/Noordkaap

Plaats reactie
BrigittevT
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 22:05

Rondreis Zweden/Noorwegen/Noordkaap



Bericht door BrigittevT »

Hoi allemaal! Al veel gelezen hier maar nu toch maar een post.

Wij zijn (nog) geen eigenaren van een camper en hebben al verschillende malen een mooie reis gemaakt met een huurcamper. Als laatste een VW T6 die ons goed bevallen is.

Volgend jaar juni willen we echt de Noordkaap van onze bucketlist afvinken. 33 reisdagen, dus dat zou haalbaar zijn, zeker gezien het feit dat mijn gezondheid lange hikes in de natuur niet meer toelaat.

We willen dit eigenlijk met de T6 doen omdat deze standkachel/zonnepanelen heeft en dus wat meer offgrid toelaat (en warmte in het wellicht koude hoge noorden).

Nadeel tov de Pössl buscampers die we eerder huurden is het ontbreken van een toilet, kleine schoonwatertank en géén vuilwatertank.

Enfin, nu de hamvraag, zijn er T3/4/5/6 camperaars die met een soortgelijke uitrusting deze of soortgelijke reis hebben gemaakt en zijn er dingen waar we aan moeten denken of rekening mee moeten houden? Toilet is op te lossen met losse Porta Potti, schoon en vuilwater weet ik even niet. Temeer daar we ook de natuur niet willen vervuilen ;-)

Alvast bedankt voor (hopelijk) jullie reacties.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Rondreis Zweden/Noorwegen/Noordkaap



Bericht door jan- »

In Zweden zijn veel publieke WC's langs doorgaande wegen en veel plekken waar je water kan innemen en lozen. Vaak ook speciale plekken waar je je Porta porti kan legen.

En een T6 huurcamper zonder afvaltank? Je hebt van die jerrycans die je op zijn kant kan leggen om het afvoerwater tijdelijk in op te vangen:
Bijlagen
De_Wit_Afvalwatertank.jpg
De_Wit_Afvalwatertank.jpg (21.34 KiB) 14965 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Flying Flamingo
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 13:09

Re: Rondreis Zweden/Noorwegen/Noordkaap



Bericht door Flying Flamingo »

Ons valt het elke keer weer op dat er in Zweden zoveel openbare toiletten zijn, vooral bij picknickplekken en openbare gelegenheden zoals natuurparken, wandelgebieden. Vorig jaar heb ik ons eigen toilet pas na 10 dagen hoeven legen. Dus een Porta Potti is goed zat.
Water opvangen deden wij voorheen gewoon met een emmertje. Zo vies is dat water nou ook weer niet en de plantjes zijn er blij mee. En schoonwater kun je gewoon meenemen in jerrycans, maar ook water is best wel vaak beschikbaar, b.v. bij benzinestations.
Veel plezier met het plannen van de reis. Wij vonden het een leuke reis naar de Noordkaap op en neer. Hebben er op ons gemak vijf weken over gedaan dus dat gaat jullie ook lukken.
Plaats reactie