Geen spanning 12 volt op zekering waterpomp

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
unica
Berichten: 36
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 17:03

Re: Geen spanning 12 volt op zekering waterpomp



Bericht door unica »

Beste camperaars, allemaal heel hartelijk dank voor het mee denken en eventuele oplossingen aandragen.

Ik heb 1 week lang gezocht naar de storing, in de camper en op internet.
Heden ochtend heb ik alles weer nagelopen en opnieuw gecontroleerd, met een stofzuiger alle stof verwijderd en een beetje aan de draadjes gezeten.
Het relais en verdeelblok heb ik niet gevonden.
Ik heb alles weer in elkaar gezet en afgesloten met de bedoeling om een afspraak te maken met de garage.

Ik probeer nog 1 keer de waterkranen en ALLES werk weer, het probleem is opgelost zonder dat ik weet wat de oorzaak is geweest.

Bedankt allemaal.
Mvrgr Piet
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Geen spanning 12 volt op zekering waterpomp



Bericht door rijschoollucassen »

Dan moet er toch een losse verbinding geweest zijn die je nu hebt hersteld. Maar goed, het werkt weer.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Geen spanning 12 volt op zekering waterpomp



Bericht door isoplus »

Heel vaak zit er geen relais tussen en gaat de stroom van de pomp door de fragiele kraancontacten die met erg dunne draadjes in de kraan geplaatst zijn. Waarschijnlijk heb je nu ergens een schuifstekkertje opnieuw aangedrukt en werkt het voorlopig weer.
Wat vaak gebeurt is dat een draadje in de kraan geen goed contact meer maakt of af en toe contact maakt en later helemaal de geest geeft.
Zo'n storing ontdek je omdat bij openen van de andere kranen de pomp nog wel gaat lopen.
Dus even kijken welk merk kranen en type je hebt en vast wat microschakelaars op voorraad nemen.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Geen spanning 12 volt op zekering waterpomp



Bericht door myway »

Maar als er een slecht schakelaartje in een kraan zit gaat toch niet het hele systeem plat.
Ergens zit een slechte aansluiting.
Je gaat dan toch niet hopen dat het nu wel goed blijft gaan omdat je waarschijnlijk ergens tegen aan gestoten hebt.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Geen spanning 12 volt op zekering waterpomp



Bericht door TestCase »

Precies het was geen kraanschakelaar want niets deed het. Er zit wel degelijk een relais in dit systeem wanneer tekening/schema van ts klopt.

//Kees



AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie