WiFi en mifi: Campernet?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
DJSmiley
Berichten: 4037
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door DJSmiley »

Klopt, Vodafone bied prepaid bundels aan voor 14 euro per 7 dagen

https://www.vodafone.nl/abonnement/prep ... id-bundels

Echter kunnen ze zich nog beroepen: In de voorwaarden staat:
De Vodafone Prepaid 1 week unlimited bundel is geldig tot 23:59 op de zevende dag en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geld een FUP
Het lastige is dat je geen duidelijke aanduiding hebt. Het is dus niet unlimited in de EU, maar wat dan wel....

Iig op https://www.vodafone.nl/abonnement/sim- ... jk-gebruik noemen ze hard 2Gb per dag.
De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.
Dat is op zich wel voldoende meestal, maar zeker geen unlimited. Vraag is of dat in de praktijk ook zo gehanteerd wordt. Ik heb er (nog) niemand over gehoord iig. Maar ga niet blind uit van 'onbeperkt'.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik heb nu een T Mobile prepaid kaart en kwam er achter dat ik de 1 dag bundel niet aan kan zetten in het buitenland.
Nu wil ik best veel doen in het buitenland maar niet er achter komen dat iets niet werkt.
Dus de vodafone lijkt me dan wel wat, moet gewoon werken.

Theo
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door FrankdB »

DJSmiley schreef:
zo 19 jun 2022, 18:25
De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.
Dat is op zich wel voldoende meestal, maar zeker geen unlimited. Vraag is of dat in de praktijk ook zo gehanteerd wordt. Ik heb er (nog) niemand over gehoord iig. Maar ga niet blind uit van 'onbeperkt'.
Ik verwacht ook eerlijk gezegd geen letterlijke onbeperktheid. Ik meen een persbericht van vodafone gezien te hebben dat de prepaid bundels "nu in heel EU net als in Nederland gebruikt kan worden". Voor mij betekent dat zo'n 25 Gb per week, maar dat is niet gebaseerd op harde feiten.

We hebben het de afgelopen drie weken in Frankrijk gebruikt. Vooralsnog niet tegen de 2 Gb aangelopen. Niet ontzettend veel TV gekeken, alleen de F1 sessies. Ik geloof niet dat ik ergens het verbruik van die weken kan opvragen.

Frank
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door rbisdom »

Met ons vodafone abonnement mogen we samen 200 Gb per maand verbruiken in heel europa. In de praktijk deel ik de verbinding van mijn telefoon met mijn dochter en mijn tablet. Deze laatste streamt bijna 24/7 een radio app, bij voorkeur Sky. daarnaast kijk ik regelmatig youtube, netflix en videoland. Kom bij lange niet aan mijn limiet en hoef op geen enkele manier op mijn verbruik te letten. Uiteraard allemaal heel persoonlijk, maar ik ga niet meer zitten klooien met allerlei wifi oplossingen. Die enkele keer dat er geen bereik is, geen internet, jammer dan.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door jaap van duijn »

@Rbisdom,

Ook wij hebben een RED together maar mogen buiten Nederland maar 40GB per persoon gebruiken.
We hebben dat mei nog nagevraagd voor we ons abbo weer verlengden voor 2 jaar, we kregen wel ieder 5 euro korting.
En zo sprak de chat medewerker in alle redelijkheid als jullie nu eens een maand meer als die 40GB p/p gebruiken dan nog hoor geen extra kosten of probleem, zou kunnen dat de snelheid wat omlag gaat.
En ja waar mogelijk pakken we WIFI en anders gewoon de 4G of zelfs hier nog veel 3G in Griekenland.
Maar gaat perfect.

grtn Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door rbisdom »

Raar, ook wij hebben dit nagevraagd en de complete bak van 200 Gb mag in het buitenland worden gebruikt
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door Arnor »

Geplukt van de Vodafone-siteAfbeelding
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door rbisdom »

Misschien heb ik niet goed opgelet. Zit al zo lang bij vodafone/Ziggo.......
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door jaap van duijn »

Juist Rob,

Dus die 40GB is per maand en per persoon op het red together abbo en dat hebben wij.

Grtn Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door rbisdom »

Maar even goed heb ik daar meer dan genoeg aan.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: WiFi en mifi: Campernet?



Bericht door jaap van duijn »

@RBisdom,

En Rob deze kreeg ik vanochtend, waarom wij zijn al veel langer in Griekenland maar ok, kan zijn voor mijn verjaardag :).
Die 40GB komen we zeker mee uit, we hebben op laptop en tablet Netflix films geladen, alleen nog geen 15 % bekeken - geen tijd ook goed.
En deze 6 weken reis de schotel gedemonteerd voor test, geen TV kijken en in de toekomst helemaal geen CD meer a 18.00 Euro p/maand is ook goed.
Echtgenote keek al langer Netflix series, en nu als ik al TV kijk ik ook dan maar :( , alleen treur ik nog niet hoor, mis de TV helemaal niet, en sport - welke ook - kijk ik niet.

groeten Jaap van Duijn.
Bijlagen
vodafone.png
vodafone.png (265.5 KiB) 422 keer bekeken
Plaats reactie