Noorwegen met kleine kinderen

Plaats reactie
Kweety
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jun 2022, 21:00

Noorwegen met kleine kinderen



Bericht door Kweety »

Wij vertrekken over een paar dagen naar Noorwegen. Nu ben ik er al vaak geweest, van kids (12 jaar) af aan en ben ik er ook vaak geweest tijdens een deel van mijn studie in noord zweden. Na twee zwangerschappen en corona kunnen we eindelijk weer gaan. Alleen word ik een beetje zenuwachtig van wat ik kan doen met de twee kids van 1 en 3 jaar. Liefste zou ik de troltunga nog lopen, maar dat gaat hem niet worden. Korte wandelingen met twee kids op de rug zien we wel nog zitten, maar wat nog meer, iemand leuke tips wat we kunnen doen?

We komen aan in Kristiansand en twee weken later de boot in Bergen. Of we de zuidkust gaan doen of meer richting de bergen hebben we nog niet bepaald, alles is nog open.
Beroepsreiziger

Re: Noorwegen met kleine kinderen



Bericht door Beroepsreiziger »

iemand leuke tips wat we kunnen doen?
Voor wie vraag je dat? Voor jezelf, of voor de kids?

Je schrijf dat je er zelf vaak genoeg geweest ben, dus je weet zelf wel wat je wil.
Je kids zijn 1 en 3 jaar oud. Ik zeg, zoek een zandbak en een opblaaszwembadje, en die kids hebben een prima vakantie.
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Noorwegen met kleine kinderen



Bericht door Pirke123 »

Afgelopen mei hebben we 2 weken kastelen bekeken in de Loire. Toen ik onze kinderen (3 en 5) vroeg wat ze het leukste vonden op vakantie:
- het zwembad vd camping
- het springkussen vd camping
- de speeltuin vd camping

Al kwam de oudste laatst wel thuis met een zelf in elkaar geknutseld kasteel: als je de kleine voordeur doorging kwam je in een keuken met oranje koperen pannen die aan de muur hingen. Heeft ze toch nog iets onthouden, naast "bonjour ca va" :)

Ook op de camperplaatsen hebben ze zich prima vermaakt met stenen verzamelen en blaadjes voeren aan de stenen, oftewel de ingebeelde schildpadden. Jonge kinderen hebben niks nodig, die spelen altijd wel met dat wat ze te pakken kunnen krijgen.

Maar goed, zelf willen we ook wat zien, anders konden we net zo goed thuis blijven. En dan moeten de kinderen mee. Vinden ze nog leuk ook, ongeacht waar we heen gaan. Voor langere afstanden kun je of een fiets meenemen met kinderzitjes, of een wandelwagen/buggy. Wij hebben een fietskar waarbij we de fietsstang kunnen vervangen door 2 wielen waardoor het effectief een grote duo wandelwagen wordt: Burley D'lite met wandelset uitbreiding. Ideaal, ook voor dagje Efteling etc. Opgevouwen kan hij zo in de kofferbak vd auto. Komende zomer gaat deze ook mee naar Noorwegen.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Plaats reactie