Peage goedkoper dan de Route Nationale met de huidige dieselprijs?
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Een 20 keer landbouwers inhalen. Dat kost spritt.
Want voor het inhalen zet ik de automaat even in supersport. Om het veilig te houden.
Slechts 2 keer korte file, stelt niets voor op zo een traject. Op de snelwegen heb ik al uren vast gezeten.
Want voor het inhalen zet ik de automaat even in supersport. Om het veilig te houden.
Slechts 2 keer korte file, stelt niets voor op zo een traject. Op de snelwegen heb ik al uren vast gezeten.
Groeten Kampo
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Voor het gemeten meerverbruik van 9% reken ik 38 Euro.
De extra 160 km komt ongeveer op 75 €
Totaal meerprijs voor nationale is dus 113 €
Ik haal het niet ...
De péage blijft duurder met 179 € voor die afstand.
Alles is relatief en de resultaten zullen verschillen voor andere situaties of berekeningen.
Wel blijf ik achter met
1 hele dag langer rijden
Duidelijk meer slijtage
Pak kans is groter.
En ik moet nog zoveel rijden. Zal een dure vakantie worden.
De extra 160 km komt ongeveer op 75 €
Totaal meerprijs voor nationale is dus 113 €
Ik haal het niet ...
De péage blijft duurder met 179 € voor die afstand.
Alles is relatief en de resultaten zullen verschillen voor andere situaties of berekeningen.
Wel blijf ik achter met
1 hele dag langer rijden
Duidelijk meer slijtage
Pak kans is groter.
En ik moet nog zoveel rijden. Zal een dure vakantie worden.
Groeten Kampo
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Het meer verbruik plus xtra dag is onderdeel van het camperen
Het is geen comercieele verplaatsing maar voor de fun
Slijten doet het spul toch wel,
En ja die pakkans shit happens
Had er vorig jaa de eerste in 20 jaar
1 teveel
En ja sinds afgelopen jaar heb ik ook een tolbadge en neem vaker voor het gemak een stuk peage
Maar blijf het zonde van de centen vinden
En duur is het sowieso altijd
Het is geen comercieele verplaatsing maar voor de fun
Slijten doet het spul toch wel,
En ja die pakkans shit happens
Had er vorig jaa de eerste in 20 jaar
1 teveel
En ja sinds afgelopen jaar heb ik ook een tolbadge en neem vaker voor het gemak een stuk peage
Maar blijf het zonde van de centen vinden
En duur is het sowieso altijd
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Wat een warrig en onsamenhangend verhaal
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Wat snap je niet ?
Kan ik wat uitleg geven.
Kan ik wat uitleg geven.
Groeten Kampo
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Sorry Bob, we zijn reeds met drie
Ieder van ons heeft zijn manier van schrijven.
Punt is dat Kampo nog gaat werken en dan is elke dag langer onderweg een ''verloren'' dag.
De belangrijkste reden om peage baan te gebruiken is onze rug.
Na 200 km route nationale met zijn vele ronde punten is hij half dood en zij volledig. Het doet gewoon zeer na een tijdje, al dat draaien.
Eigen ervaring wat kostprijs / verbruik betreft:
Als onze 2.8D rustig aan 85 km/h op de snelweg rijd dan verbruikt hij 10L /100km
Gaan we sneller dan is dat bij 100 km/h 13 L/100km
Gevoelig duurder aan de pomp.
Slijtage, boete-kans-die-groot-is...
Ik denk dat het peage gaat blijven maar niet tanken langs de snelweg.
Denk ik ... Lees hoop ik, dat het kan
Ieder van ons heeft zijn manier van schrijven.
Punt is dat Kampo nog gaat werken en dan is elke dag langer onderweg een ''verloren'' dag.
De belangrijkste reden om peage baan te gebruiken is onze rug.
Na 200 km route nationale met zijn vele ronde punten is hij half dood en zij volledig. Het doet gewoon zeer na een tijdje, al dat draaien.
Eigen ervaring wat kostprijs / verbruik betreft:
Als onze 2.8D rustig aan 85 km/h op de snelweg rijd dan verbruikt hij 10L /100km
Gaan we sneller dan is dat bij 100 km/h 13 L/100km
Gevoelig duurder aan de pomp.
Slijtage, boete-kans-die-groot-is...
Ik denk dat het peage gaat blijven maar niet tanken langs de snelweg.
Denk ik ... Lees hoop ik, dat het kan
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Wij hebben richting Spanje peage gedaan en richting Nederland nationale. We hadden nog een aantal zaken die we wilden bekijken in Frankrijk en zo een route uitgestippeld. 7 dagen over gedaan vanaf Andorra.
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
2 weken geleden terug gekomen van rondje Spanje/Portugal.
Zowel heen als terug reis zonder tol gereden, gewoon om het eens te proberen.
Is niet tegengevallen, verbruik op de BC niet noemenswaardig anders als over de tolwegen.
Voornaamste besparing zal in de snelheid zitten en het meer verbruik is het vaker moeten optrekken en afremmen.
Dus afhankelijk van de meer kilometers schat ik de meerprijs aan brandstof 20 tot 40 euro.
Geen idee wat de huidige toltarieven zijn voor klasse 2.
Qua tijd wel langer onderweg geweest maar wel ongeveer gelijk aantal km’s op de eerste dag gemaakt.
Zowel heen als terug reis zonder tol gereden, gewoon om het eens te proberen.
Is niet tegengevallen, verbruik op de BC niet noemenswaardig anders als over de tolwegen.
Voornaamste besparing zal in de snelheid zitten en het meer verbruik is het vaker moeten optrekken en afremmen.
Dus afhankelijk van de meer kilometers schat ik de meerprijs aan brandstof 20 tot 40 euro.
Geen idee wat de huidige toltarieven zijn voor klasse 2.
Qua tijd wel langer onderweg geweest maar wel ongeveer gelijk aantal km’s op de eerste dag gemaakt.
Groeten Peter
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Goedkoper als. Zijn jullie Duits?
leven en laten leven
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Waarom moet men correct Nederlands schrijven?
Men uit zijn belevenissen..... ieder op zijn eigen manier.
Als de ander het maar begrijpt, toch?
Groet, Elze.
Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk
Men uit zijn belevenissen..... ieder op zijn eigen manier.
Als de ander het maar begrijpt, toch?
Groet, Elze.
Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Dus eigenlijk zeg je ik zit (om welke reden dan ook) niet goed. Met een goede stoel en de juiste zithouding krijg je geen rugpijn tenzij je rug kapot is maar dan heb je het ook op de peage
Gr Aad
Re: Peage goedkoper als nationale met de huidige dieselprijs?
Je hebt gelijk. Mijn moedertaal is Vlaams. Maar eigenlijk kan ik ook Nederlands
Ik werk spreek schrijf al jaren in minstens 4 talen maar taalkundig ben ik niet goed.. Even opgezocht hoe het zit en zal de titel aanpassen.
Bovendien is schrijven met de smartphone een kunst.
.in verzorgde schrijftaal is dan de aan te bevelen vorm na een vergrotende trap
Groeten Kampo