toch nog accu vraagje

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

toch nog accu vraagje



Bericht door pietb »

Goedemorgen . onze oude loodaccus stonden in accubakken en waren met een slangetje door de bodem verbonden met de buitenlucht te behoeve van laad gas oid . nu de nieuwe accus vmf vdc 31 geplaatst geplaatst in de accubakken . maar deze accus zijn gesloten en onderhoudsvrij [dus geen slang verbinding ] maar wel ventilatie advies ????? hoe los ik dit op zonder in de camper te zagen. dank lmc 638a dubbellucht
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door myway »

Is die accu ook een natte loodzuuraccu?
Daar zit een overdrukventiel op.
Als die open gaat wordt er onjuist geladen.
Daar kan dan een slangetje op die weer naar buiten gaat.
Maar zoals aangegeven gaat die alleen open bij onjuist laden, als dat regelmatig het geval is is de accu snel defect omdat er dan te weinig vloeistof inzit.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door pietb »

hallo , dat is no net het punt, ik zie dat ventiel niet en het is preventief van mijn kant ,accus staan in bakken op de bodem onder de stapelbedden en dat moet gewoon een beetje fris blijven . groet lmc 638a dubbellucht
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door myway »

Accu gevonden, zijn dus natte semitractie accu’s
Kijk ff aan de bovenkant van de accurand daar zal een gaatje zitten.
Dat is de afvoer van het overdrukventiel en daar kun je een slangetje op aansluiten en naar buiten afvoeren.
Let er overigens op dat je deze accu het liefst niet verder leeg moet trekken dan 30/40% van zijn capaciteit.
Deze accu’s hebben al niet zo veel laadcycli en wordt alleen maar minder als je regelmatig dieper gaat ontladen.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door pietb »

dank . ik ga zoeken , ik heb er voor gekozen omdat wij geen grote gebruikers zijn , en meestal als het er is aan de stroom gaan [koelkast en in voor en najaar vloerverwarming ] . groet lmc 638a dubbellucht
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door pietb »

dat ben ik weer slangetje past niet op gaatje , op de andere accus zat koppelstukje maar die zijn al bij de stort :mrgreen: lmc 638 a dubbellucht
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door Kroppie »

mss kan de accu leverancier wat betekenen voor je
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door hathi »

Piet ik lees dit ………Behalve extreem krachtig is de accu ook nog eens hermetisch gesloten en dus geheel lek- en onderhoudsvrij.
Dat betekent geen gedoe met zuurflacons of demi-water, maar enkel plaatsen en gebruiken.
Let er wel op dat de accu altijd rechtop staat en zich in een geventileerde ruimte of accubak bevindt., Dus,…….…en het oude slangetje,dat ergens naar buiten gaat,zorgt Nu voor ontluchting v.d.accu ruimte
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door ducati 900 »

Ik liet het gewoon zo, als er iets mis is dan kun je dat gelijk ruiken.
Ruikt dan naar rotte eieren.
Gevaarlijk is het niet als je er geen vlam bij houdt, maar ruik je
rotte eieren dan effe geen peuk opsteken.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: toch nog accu vraagje



Bericht door pietb »

hallo allemaal , nieuwe besteld het was makkelijker geweest als ze zon haaks ontlucht dingetje bij aanverwante artikelen zouden laten zien , doen ze ook bij accubakken. zal er toch een review over schrijven. groet en goeie reis allemaal [ hopen dat die corona meevalt want in duitse steden beginnen ze weer te zeuren] lmc 638a dubbellucht
Plaats reactie