vragen over ervaringen C1-rijders
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Gedachten heer Marco Polo
De link naar waar u naar verwees heb ik in de Duitse taal gelezen.
Hierin staat dat een camper nog een personen nog een vrachtauto is maar een camper.
Daar er een Europees verdrag is waarin is geregeld dat elke lidstaat de wetgeving van een ander lidstaat moet respecteren, Doet zig hier het volgenden voor.
In Nederland is een camper een personen of een vrachtauto
In mijn geval een personen auto
Elk lidstaat moet mijn personen auto ook als personen auto behandelen daar dit volgens het nederland kenteken bewijs personen auto is
Het gevolg is dan ook dat véél van uw link niet geld voor Nederlandse campers, maar wel voor Duitse, heb hier persoonlijke ervaring mee.
Groetjes
De link naar waar u naar verwees heb ik in de Duitse taal gelezen.
Hierin staat dat een camper nog een personen nog een vrachtauto is maar een camper.
Daar er een Europees verdrag is waarin is geregeld dat elke lidstaat de wetgeving van een ander lidstaat moet respecteren, Doet zig hier het volgenden voor.
In Nederland is een camper een personen of een vrachtauto
In mijn geval een personen auto
Elk lidstaat moet mijn personen auto ook als personen auto behandelen daar dit volgens het nederland kenteken bewijs personen auto is
Het gevolg is dan ook dat véél van uw link niet geld voor Nederlandse campers, maar wel voor Duitse, heb hier persoonlijke ervaring mee.
Groetjes
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
En ga jij dan die discussie voeren met de Duitse agent. Die zal waarschijnlijk gewoon schrijven en dan mag jij je verweren als de rekening binnen is. Succes
Gr Aad
Gr Aad
- Marco Polo
- Berichten: 27449
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
De Duitsers accepteren dat het een M1 voertuig is.
Dus voldoen aan dat verdrag.
Voertuig voor het vervoer van maximaal 8 personen exclusief bestuurder.
Alleen definiëren ze in de Duitse nationale wetgeving daarnaast of eigenlijk daaronder de term PKW.
Dit staat voor de kleine personenwagens niet zijnde campers.
Iets wat de Europese klasse indeling niet kent.
(Tenzij je min of meer naar de inrichtingscodes kijkt als subverdeling).
De bordjes die je langs de weg en rond sommige dorpskernen ziet staan tonen weliswaar een vrachtwagen maar gelden voor alle motorvoertuigen die zwaarder zijn dan 3500kg.
Ongeacht de klasse waar ze in vallen.
Dus ook alle M1 voertuigen >3500kg vallen in principe onder de bordjes waar een vrachtwagen op afgebeeld staat.
Zw hebben alleen een uitzondering gemaakt voor de M1 subcategorie die ze in de nationale wetgeving PKW hebben genoemd.
En daar vallen campers niet onder. Ook al zijn ze M1 voertuigen, ook volgens de Duitse regels.
De ontheffing van de >3500kg verboden is niet gegeven op klasse M1, maar op een Duitse subcategorie daarvan.
Dus voldoen aan dat verdrag.
Voertuig voor het vervoer van maximaal 8 personen exclusief bestuurder.
Alleen definiëren ze in de Duitse nationale wetgeving daarnaast of eigenlijk daaronder de term PKW.
Dit staat voor de kleine personenwagens niet zijnde campers.
Iets wat de Europese klasse indeling niet kent.
(Tenzij je min of meer naar de inrichtingscodes kijkt als subverdeling).
De bordjes die je langs de weg en rond sommige dorpskernen ziet staan tonen weliswaar een vrachtwagen maar gelden voor alle motorvoertuigen die zwaarder zijn dan 3500kg.
Ongeacht de klasse waar ze in vallen.
Dus ook alle M1 voertuigen >3500kg vallen in principe onder de bordjes waar een vrachtwagen op afgebeeld staat.
Zw hebben alleen een uitzondering gemaakt voor de M1 subcategorie die ze in de nationale wetgeving PKW hebben genoemd.
En daar vallen campers niet onder. Ook al zijn ze M1 voertuigen, ook volgens de Duitse regels.
De ontheffing van de >3500kg verboden is niet gegeven op klasse M1, maar op een Duitse subcategorie daarvan.
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Dus in Duitsland geen beperkingen begrijp ik.
Volgens EU mandaat moet wetgeving helder zijn voor alle interacterende lidstaten .
En alle reacties gelezen hebbende ook v.w.v. PKW, is da nog ni zo duidelijk voor een ieder.
Volgens EU mandaat moet wetgeving helder zijn voor alle interacterende lidstaten .
En alle reacties gelezen hebbende ook v.w.v. PKW, is da nog ni zo duidelijk voor een ieder.
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
- Locatie: Gouda
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Ik ben ook geen lidstaat.
En ik denk niet dat lidstaat NL mij gaat uitleggen, hoe precies de regelgeving in een ander lidstaat in elkaar steekt.
En ik denk niet dat lidstaat NL mij gaat uitleggen, hoe precies de regelgeving in een ander lidstaat in elkaar steekt.
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Marco,… heeft het toch prima uitgelegd,…..maar het is vrij simpel,ga je naar een ander land,pas je aan ,en vergeet dat mag in NL , dan heb je weinig problemen
Hans
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Dáárom plakken we met zin alle in frankrijk de 3 snelheids discoos achter op de camper, dít is voor Franse voertuigen boven 3,5 ton toch verplicht
- Marco Polo
- Berichten: 27449
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 4:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Fout.Valentijndag 1945 schreef: ↑za 25 jun 2022, 15:24dít is voor Franse voertuigen boven 3,5 ton toch verplicht
- Marco Polo
- Berichten: 27449
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Echt niet.
Voor Franse kentekens wel.
Buitenlandse kentekens niet
Voor Franse kentekens wel.
Buitenlandse kentekens niet
- Marco Polo
- Berichten: 27449
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: vragen over ervaringen C1-rijders
Die ronde dingen voor de snelheid noemen ze macarons blijkbaar.
Onnuttig weetje natuurlijk maar klinkt wel grappig.
Net als die lekkere koekjes
Onnuttig weetje natuurlijk maar klinkt wel grappig.
Net als die lekkere koekjes